Referendum w sprawie SM – coraz bliżej

Inicjatorzy referendum w sprawie likwidacji straży miejskiej są bliscy sukcesu. Wkrótce będą mogli złożyć oficjalne zawiadomienie w ratuszu. Podpisy są zbierane w kilku miejscach w mieście.

Kamil Kaczmarek jest pełen optymizmu, co do rezultatu zebranych podpisów pod zgłoszeniem referendum.   |  fot. M.N.

W sklepach, lokalach gastronomicznych. Od wczoraj czynne jest też stoisko na Starym Rynku. - Mamy już około 2500 podpisów, ale chcemy zebrać więcej niż wymagane 3000, bo część może być odrzucona – informuje Kamil Kaczmarek, jeden z inicjatorów referendum.

- Planujemy złożyć burmistrzowi wniosek 14 sierpnia, by rozpisać referendum na 24 października. Referendum odbyłoby się w tym samym terminie, co wybory do parlamentu.

(ro)

  1. 12 sierpnia 2015  16:52   RUDNIK   al

    wez dwie flaszki cocacoli i ku wschodniej granicy podazaj powoli!!!!putin cie ocali!

    0
    0
  2. 12 sierpnia 2015  16:46   chociaz z przyczyn ekonomicznych (1)   kania kaniowski

    pracuje obecnie poza chojnicami to obiema rekami podpisuje sie pod tym aby odwolac sm,mysle ze jak przyjade pod koniec sierpnia na urlop to jeszcze bede mogl oddac swoj glos poparcia przeciwko dzialalnosci tej kliki rabiacej sprawe nawt z najbarziej absurdalnego donosu aich jedynym argummentem interwencji jest to ..bo my mamy takie zgloszenie..no i co dalej przyjechali a tu nic sie nie zgadza ale paliwo spalone i interwencja byla,trzeba wmuwic glupiemu ze jest winien bo przeciez ktos musi zaplacic zeby wyszli na swoje!ze swojego kapusia przeciez scagac nie beda bo kto by donosil.do szamba z taka banda jak w ck dezerterzy!!!!!!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  3. 12 sierpnia 2015  08:17   czas na zmiany (1)   chlopaki z LO

    Kamil trzymamy kciuki, precz z prywatna armia nierobów Finstera, nie martw się "dziadkami" oni juz o swoje walczyli (solidarność) rozsprzedali wszystko, wybudowali markety z shitem z zachodu, ciągle likwidując to co lokalnego zostało (rynek na placu piastowskim) i zostawili nam....długi na kilka pokolen!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 13 sierpnia 2015  22:48   Ale reprezentujecie poziom ...   anonim

      Ale reprezentujecie poziom brak słów. Jesteście raczej z zawodówki a i tam znajdę madrzejszych

      0
      0
  4. 11 sierpnia 2015  19:25   PRECZ Z KACZMARKIEM , TO ... (3)   anonim

    PRECZ Z KACZMARKIEM , TO KARIEROWICZ.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 13 sierpnia 2015  22:50   On ma marzenie zeby zostać ...   anonim

      On ma marzenie zeby zostać burmistrzem. Wszystko by u nas zlikwidował i zburzyl bo ten typ tak ma.

      0
      0
    • 12 sierpnia 2015  16:16   do ponizej   anonim

      Z Wroclawia

      0
      0
    • 11 sierpnia 2015  21:21   Skąd ten typ   anonim

      pojawił się w Chojnicach?

      0
      0
  5. 11 sierpnia 2015  19:20   Ten cały Kaczmarek to ...   Chojniczanin

    Ten cały Kaczmarek to zwykły karierowicz który powinien być wyrugowany z życia społecznego naszego miasta . Przyjechał małolat i pragnie pouczać Chojniczan jak mają żyć . Precz z tym oszołomem.

    0
    0
  6. 11 sierpnia 2015  19:19   Pod rozwagę (3)   zmieniłem zdanie

    Właśnie wróciłem z urlopu u szwagra, który mieszka w mieście, w którym zlikwidowano straż miejską.Zajechaliśmy jego autem na główny rynek, a że nie było wolnego miejsca parkingowego szwagier stanął na zakazie.Na mój komentarz powiedział,"nie przejmuj się, nikt tu nas nie złapie, nie mamy już straży miejskiej",policja tu prawie nie zajeżdża. I wtedy pomyślałem, że my Polacy to jednak nie mamy po kolei .Bo jak jest przepis, który możemy ominąć, to ominiemy, jak uda nam się czegoś nie zapłacić, np,abonamentu rtv, to nie zapłacimy, jak możemy papirek wrzucić do kosza, kóry jest dwa metry dalej, to mając świadomość, "że i tak nikt nam nic nie zrobi" to wyrzucimy go na chodnik, psa puścimy na trawnik lub do piaskownicy "bo nikt mi nic nie może".Więc mój wniosek jest jeden - nie mamy świadomości europejczyków, że przepisy są po to aby je przestrzegać, a nie łamać i dopóki to się nie zmieni, to musimy mieć bat nad sobą. Jak czytałem wypowiedź jednego z radnych chyba powiatowych, że parkomatów nie musi nikt pilnować, bo chojniczanie są zdyscyplinowani, to uśmiechnąłem się z politowaniem.Naszej natury chyba nie da się zmienić.I po doświadczeniu ze szwagrem, choć wpisałem się na listę w sprawie referendum postanowiłem, że na referendum nie pójdę jeśli dojdzie do skutku.Zmieniłem zdanie, choć nie często to robię.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 13 sierpnia 2015  22:52   zygi się się tyle nie ...   anonim

      zygi się się tyle nie jąkaj ;-)

      0
      0
    • 13 sierpnia 2015  08:37   politowania warte   zygi

      Opowiedziałeś znajomemu, że u nas "pod okiem" strazy miejskiej można się się załatwić w biały dzień, w centrum miasta ???

      0
      0
    • 11 sierpnia 2015  23:35   Bardzo mądry wpis. Taka ...   anonim

      Bardzo mądry wpis. Taka merytoryczna analiza to na chojnickich forach rzadkość .

      0
      0
  7. 10 sierpnia 2015  21:28   chojniczanin (1)   chojniczanin

    Precz ze Straza Miejska te darmozjady beszczelni nie sympatyczni oblesni nie potrafia po swoim piesku posprzatac czas ich wyrzucic zycze powodzenia p Kaczmarek !!!!!!!!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 11 sierpnia 2015  18:09   Precz z paskudą ...   anonim

      Precz z paskudą Chojniczaninem! Obleśny troll o niskim polocie.

      0
      0
  8. 10 sierpnia 2015  20:38   Sukses??? (2)   realista

    Sukcesem to można jedynie nazwać zdobycie rozgłosu przez p.Kaczmarka, co jak mniemam było głównym powodem tej inicjatywy.Bo na pewno sukcesem nie można nazwać zbierania podpisów nieczystymi metodami, jak np. nawawianie ludzi ,w tym osób starszych, do wpisywania się na listę mimo poparcia dla istnienia straży miejskiej.Nabrałem wprost wstrętu do tych ludzi i jeżeli pojawią się kiedyś w lokalnej polityce to będę stronił od nich jak od trendowatych.Suksec to odniesie szanowny komitet jeśli po rozwiązaniu sm tak będą rozdzielone zadania aby porządek jaki teraz jest w mieście był osiągnięty w przyszłości.Życzę powodzenia.Powtórzę za jakimś wpisem, że nie robi się kariery na destrukcji.Pokaż pan co potrafisz zanim innych skrytykujesz, a zdobędziesz szacunek ludzi.Nie likwidując zakład pracy a tworząc coś dla wspólnego dobra.Nie dostałem mandatu więc obiektywnie potrafię spojrzeć na straż miejską, i chyba też dlatego BO CHCĘ być obiektywny.Frustraci, którzy dostali mandaty nie za brzydki uśmiech chcą likwidacji sm, ale pamiętajcie, że to wielka wasza niegodziwość.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 11 sierpnia 2015  19:10   Kaczmarek to zwykły ...   Chojniczanin

      Kaczmarek to zwykły karierowicz który powinien być wyrugowany z życia społecznego naszego miasta . Przyjechał małolat i pragnie pouczać Chojniczan jak mają żyć . Precz z tym oszołomem.

      0
      0
    • 11 sierpnia 2015  18:17   Kaczmarek ma w nosie to, co ...   anonim

      Kaczmarek ma w nosie to, co będzie po ewentualnej likwidacji SM. To prawda, że chodzi mu tylko o rozgłos a nie przyjmuje do wiadomości, że ludzie go nie kupują czego efektem jest kopniak od wyborców w jesiennych wyborach samorządowych. A teraz pcha się do koryta dalej nawet gdy traci na opinii. Nie ma to znaczenia byle nazwiska nie pomylono. A ludzie i tak go nie kupią bo to jest karierowicz który burzy i skłóca a niczego nie tworzy.

      0
      0
  9. 9 sierpnia 2015  23:54   referendum (1)   waga

    Sa zwyrodnielczo bezwzgledni i to ich zgubilo

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 11 sierpnia 2015  18:19   A ty jesteś zwyrodniałym ...   anonim

      A ty jesteś zwyrodniałym czubkiem nie znajacym znaczenia słów. Żenada jak cholera.

      0
      0
  10. 9 sierpnia 2015  12:07   oczywiscie   erazm z roterdamu

    ze wladza bedzie kombinowac i uzywac roznych prawniczych papug zeby do referendom nie dopuscic albo je uniewaznic!sprzedali obcym i rozgrabili wlasny kraj to z czego maja dzisiaj miec pieniadze zeby to panstwo utrzymac?tylko z takich zlodziejskich i bezmoralnych instytucji jak sm gminne itp.jest taka srednowieczna rycina przedstawiajaca,,rozmowe wojta pana i plebana,,a wszyscy oni jada na grzbiecie chlopa!taka dzisiaj jest polska namnozylo sie nierobow magistrow i urzedasow wszelkiej mascii jedyne co potrafia to tak rzadic zeby coraz wiecej obciagnac finansowo zwyklego polaka,ktory nie ma w polsce ani gdzie pracowac ani gdzie sie odwolac zeby cos zmienic na na jego korzysc.sluchaliscie bolka jak niemcy hitlera to teraz macie.mondry polak po szkodzie!

    0
    0
  11. 8 sierpnia 2015  17:08   Ty "KARPIU"   KOL

    dopiero zrobisz karpia jeżeli nie uzbierasz odpowiedniej ilości głosów, a jeżeli uzbierasz to i tak referendum bedzie nieważne bo nie będzie wymaganej ilości osób! Tak KARPIU, tak będzie!

    0
    0
  12. 6 sierpnia 2015  08:59   25 paździenika   Kalendarz wyborczy

    Wybory parlamentarne są 25 października.

    0
    0
  13. 6 sierpnia 2015  08:58   dane osobowe (2)   ostrożna

    A ja się naprawdę dziwię, że ludzie tak chętnie podpisują listę i podają swoje dane osobowe. Ja nigdy bym nie udostępniła nieznanym osobom swojego adresu i numeru PESEL, nie mając pewności w czyje ręce to trafi, kto będzie to przeglądał i co się z tym później stanie. To będzie niezła baza danych

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 6 sierpnia 2015  16:26   Nawet nie wiesz ilu osobom ...   franz

      Nawet nie wiesz ilu osobom twoje dane osobowe są znane ! Ta cała ustawa o ochronie danych to czysta fikcja. Wystarczy, że jedna firma dysponuje twoimi danymi i już nimi handluje. Przodują e tym operatorzy telefonii komórkowych. Nie pomyślałem skąd otrzymujesz tyle idiotycznych SMS-ów o różnych konkursach ? Po prostu ktoś przehandlował twoje dane !

      0
      0
    • 6 sierpnia 2015  15:11   dane   lis

      Straszenie tez może być skuteczne, ale Chojniczanie do tchórzliwych nie należą. Zresztą burmistrz mogł tych potencjalnych zagrożeń unknąć, ale się scykał. Teraz warto go spytać co o tym mysli i co Tobie odpowie.

      0
      0
  14. 6 sierpnia 2015  05:51   i ja mam pytanie, dlaczego w ...   anonim

    i ja mam pytanie, dlaczego w tych miastach, gdzie zlikwidowali SM sloneczko świeci nadal a i ludzie też żyją dalej?

    0
    0
  15. 5 sierpnia 2015  23:28   pytanie (8)   anonim

    Mam pytanie do osób, które chciałyby rozwiązania straży miejskiej. Kto przejmie obowiązki straży po jej likwidacji? Czy policja będzie zajmować się parkingami w centrum miasta? Jakoś średnio wyobrażam sobie policjantów, którzy chodzą i sprawdzają parkomaty w samochodach, wystawiają mandaty, zakładają blokady. Jeśli nikt tego nie będzie kontrolował wtedy miasto będzie zawalone samochodami. Mieszkańcy centrum zaparkują sobie samochody przy starówce i będą zajmować miejsca parkingowe tygodniami. Trzeba będzie wynająć prywatną firmę, aby to jakoś ogarnąć. W takim przypadku wydaję mi się, że pętla się zamyka. Koszty będą podobne albo wyższe. Firma, która będzie obsługiwać parkomaty i parkingi będzie musiała zatrudnić ludzi, opłacić podatki: dochodowy, vat, zus i wypracować zysk. Za co oczywiście będziemy musieli i tak zapłacić my, czyli podatnicy. Po co instalowaliśmy miejski monitoring, skoro nikt nie będzie śledził podglądu z kamer? Czy w ogóle macie jakieś konkretne powody, żeby pozbyć się straży miejskiej w Chojnicach? W Czersku straż miejska miała fotoradar, który był uciążliwy dla mieszkańców. Słynna sytuacja z samochodem na lawecie itd. Strażnicy miejscy są pomocni, nie wystawiają mandatów za "byle co". Często interwencje kończą się tylko pouczeniem. Będę wdzięczny za odpowiedź osób, które są za likwidacją straży miejskiej. A jest Was na razie tylko jakieś 5%

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 8 sierpnia 2015  00:01   do robin   anonim

      Cały czas wytykasz to, że straż miejska generuje koszty dla miasta, a nie zyski. Zastanów się dlaczego tak jest. Może lepiej się nie zastanawiaj i Ci podpowiem. Mam wrażenie, że w każdym komentarzu musisz zahaczyć park wodny i finanse. Wydaję mi się, że to przez zazdrość. Czy się mylę? Straż miejska w Chojnicach nie jest uciążliwa dla mieszkańców i nie nęka ich mandatami. W miejscowościach, gdzie straż gminna generuje zysk to twór stworzony do ratowania finansów gminy. U nas mamy sytuacje odwrotną. Straż dba o porządek na parkingach, starówce czy chodnikach. Między innym, Właśnie dzięki straży miejskiej gdy ludzie z innych miast odwiedzają Chojnice to zwracają uwagę na czystość i porządek. Patrole straży miejskiej odstraszają młodzież pijącą alkohol i dewastującą elewacje budynków gdzieś w zakamarkach centrum. Pilnują opłat śmieciowych, które powinny być odprowadzane do miasta. Zabezpieczają i informują o niebezpiecznych soplach na budynkach przy chodnikach. Nie wiem czym jeszcze zajmuje się straż, ale tych wszystkich czynności byłem świadkiem. Według mnie robią dużo dla miasta i dobrze, że stać nas na straż miejską, która jest stworzona nie do nękania mieszkańców mandatami tylko do dbania o porządek w mieście. Jako kierowca otrzymałem dwa mandaty z miejskiego monitoringu. Nie znam nikogo, kto pracuje w straży miejskiej, jestem zwykłym szarym mieszkańcem Chojnic. Pomimo braku znajomości w tym organie, oba mandaty zakończyły się pouczeniem po wizycie w siedzibie straży miejskiej i wyjaśnieniu sytuacji. Czy któryś z organizatorów referendum rozmawiał w sprawie poprawy funkcjonowania straży miejskiej z burmistrzem? Czy wg Was jedynym rozwiązaniem jest likwidacja? Podsumowując: każdy ma prawo do własnego zdania. Osobiście wolałbym, gdyby straż miejska w Chojnicach została. Jeśli uda Wam się zebrać podpisy to zadecydują mieszkańcy.

      0
      0
    • 7 sierpnia 2015  07:55   JAKIE OBOWIĄZKI?   robin

      Wożenie psa burmistrza, zbieranie opłat parkingowych, monitoring, przewożenie czagoś tam...Do wykonywania tych OBOWIĄZKÓW wystarczy cieć z żoną, a nie 30-tu ludzi za 2 mln rocznie. Bezpieczeństwem w mieście zajmują się fachowcy z policji, a nie przyuczeni amatorzy obwieszający się pagonami oficerskimi. Coraz więcej społeczeństw się budzi z letargu i zaczyna likwidować zbędne twory. Jak działają programy naprawcze w naszym mieście można obejrzeć na przykładzie basenu. Kpina z wyborców, i tyle.

      0
      0
    • 6 sierpnia 2015  23:20   do robin   anonim

      Ile według Ciebie powinien zarabiać prezes miejskiej spółki? 1500 zł? Straż miejska jest nam potrzebna. Chojnice to nie Czersk, który ma niespełna 10 tys. mieszkańców. Nie wyobrażam sobie, żeby nasze miasto nie miało straży miejskiej. Nadal nie doczekałem się odpowiedzi ze strony organizatorów zbioru podpisów. KTO MIAŁBY PRZEJĄĆ OBOWIĄZKI STRAŻY MIEJSKIEJ PO JEJ LIKWIDACJI? W Czersku, Brusach i Funce może straż miejska jest niepotrzebna, ale w Gdańsku, Poznaniu, Bydgoszczy i mniejszym miastom, które mają ambicję takie, aby mieszkańcy żyli na poziomie jak najbardziej. Absolutnie nie popieram likwidacji straży miejskiej! Dlaczego od razu coś niszczyć? Czy nie lepiej "poludzku" zaproponować zmian? Bardzo proszę o odpowiedź inicjatorów referendum.

      0
      0
    • 6 sierpnia 2015  16:26   No tak i kto będzie ...   anonim

      No tak i kto będzie użyczał naszemu biednemu burmistrzowi samochód do przewozu psa za 6,41 zł...

      0
      0
    • 6 sierpnia 2015  15:14   Kamil = robin i wszystko w ...   anonim

      Kamil = robin i wszystko w temacie.

      0
      0
    • 6 sierpnia 2015  15:08   słońce szkodzi   robin

      Słoneczko niektórym daje się we znaki...2 mln złotych rocznie za pilnowanie parkingów i sprzatanie kupek...Jest już w Chojnicach kierownik basenu, któremu za nic nie robienie płacimy niezłą kasę, ponad 10 tys. w miesiącu. DOSYĆ TEGO.

      0
      0
    • 6 sierpnia 2015  12:43   racja   zadowolony ze straży

      Za likwidacją są te osoby które słusznie dostały mandat, a teraz myślą że wszystko będzie im wolno

      0
      0
    • 6 sierpnia 2015  12:24   Masz rację,   Michał

      Popieram. Nie są tacy uciążliwi.

      0
      0
  16. 5 sierpnia 2015  23:15   Mieszkaniec Chojnic (2)   mieszkaniec

    Dzisiaj udałem sie na Stary Rynek aby oddać swój głos aby odbyło sie referendum Kiedy przechodziłem obok i usłyszałem w jaki sposób pan w okularach tłumaczy starszej osobie, że jeżeli jest za tą formacja to też powinna sie wpisać na listę to ja zrezygnowałem Szanowny Panie zbieranie w ten sposób to Wstyd

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 6 sierpnia 2015  15:14   nieroby   miluski

      Chcą na siłę zachować posadki i stosują gebelsowkie metody, z kłamstwem i straszeniem na czele.

      0
      0
    • 6 sierpnia 2015  06:30   Kłamstwo   Świadek

      W opisanym dniu 4 osoby zbierały podsyłam. Żadna nie nosiła okularów. Nikt nie wmawia także ludziom takich bzdur.

      0
      0
  17. 5 sierpnia 2015  22:55   Pan Kaczmarek jest ... (3)   anonim

    Pan Kaczmarek jest specjalistą od krytyki, narzekania, likwidacji, kontestacji... Czy tak można zbudować kapitał polityczny? Szkoda, że nie mówi się o ludziach którzy coś budują,proponują jakieś rozwiązania, ulepszają...

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 10 sierpnia 2015  20:35   Sukces?   realista

      Sukcesem to można jedynie nazwać zdobycie rozgłosu przez p.Kaczmarka, co jak mniemam było głównym powodem tej inicjatywy.Bo na pewno sukcesem nie można nazwać zbierania podpisów nieczystymi metodami, jak np. nawawianie ludzi ,w tym osób starszych, do wpisywania się na listę mimo poparcia dla istnienia straży miejskiej.Nabrałem wprost wstrętu do tych ludzi i jeżeli pojawią się kiedyś w lokalnej polityce to będę stronił od nich jak od trendowatych.Suksec to odniesie szanowny komitet jeśli po rozwiązaniu sm tak będą rozdzielone zadania aby porządek jaki teraz jest w mieście był osiągnięty w przyszłości.Życzę powodzenia.Powtórzę za jakimś wpisem, że nie robi się kariery na destrukcji.Pokaż pan co potrafisz zanim innych skrytykujesz, a zdobędziesz szacunek ludzi.Nie likwidując zakład pracy a tworząc coś dla wspólnego dobra.

      0
      0
    • 6 sierpnia 2015  08:56   Farseniusz   Sługa wodza

      Budowniczy w Chojnicach jest jeden. On buduje i rujnuje - według własnego widzimisie, reszta to tylko sługusy, albo kontestatorzy.

      0
      0
    • 6 sierpnia 2015  08:42   Zgadzam się z Tobą.   anonim

      Zgadzam się z Tobą.

      0
      0
  18. 5 sierpnia 2015  19:41   To u Was w Chojnicach jeszcze ...   turysta

    To u Was w Chojnicach jeszcze istnieje ta dziwna formacja zwana strażą miejską ?! W moim rodzinnym mieście już to coś zlikwidowano !

    0
    0
  19. 5 sierpnia 2015  16:30   Kamila Kaczmarek na ... (1)   anonim

    Kamila Kaczmarek na komendanta SM a problemu nie będzie. W ten sposób można szukać płatnej pracy,

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 5 sierpnia 2015  21:16   Do \'\' Kamila Kaczmarek na..\'\'   anonim

      Nie chodzi o zmianę komendanta, a likwidacje bez sensownej organizacji, na którą wydaje się pieniądze.

      0
      0