Ku czci żołnierzom wyklętym

Przypominamy, że po zmianie terminu, Stowarzyszenie Arcana Historii organizuje w dniu 5 marca II Marsz Pamięci Żołnierzy Wyklętych w Chojnicach. Trasa, jak w roku ubiegłym. Wymarsz o godz. 14:00 ze Starego Rynku.

5 marca marsz po raz drugi przejdzie ulicami miasta.   |  fot. arch.

"Niezłomni  Wyklęci 1944 - 1963"  to plenerowa wystawa w formie banerów poświęcona Żołnierzom Niezłomnym - przybliżająca sylwetki polskich bohaterów, którym po wielu latach przywracany jest należny szacunek i pamięć.

Wystawa ta zostanie nam użyczona przez Stowarzyszenie Traugutt z Pruszcza Gdańskiego i zagości na chojnickim Starym Rynku w okresie 1 - 7 marca. Wystawa w Chojnicach znajdzie się dzięki Sławomirowi Sawickiemu i kolegom z Pruszcza Gdańskiego.

M. Wałdoch

Zwracamy się z prośbą, aby w komentarzach nie pojawiały się słowa wulgarne i obrażające inne osoby. Uszanujmy pamięć wszystkich, którzy zginęli walcząc o Polskę.

redakcja

  1. 2 marca 2016  09:41   WOLNA POLSKA !   reso

    Cześć i Chwała Żołnierzom wiernym Ojczyżnie !

    0
    0
  2. 29 lutego 2016  11:36   żołnierz wyklęty ? (3)   xyz59

    Na uroczystościach w Waksmundzie w 69. rocznicę ostatniej walki i śmierci Józefa Kurasia „Ognia” minister Macierewicz mówił w kościele o nim i zasługach „żołnierzy wyklętych”. Tymczasem dwaj członkowie rodzin byłych akowców złożyli w krakowskim IPN udokumentowane zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez funkcjonariusza MO i UB… Józefa Kurasia. IPN musiał wszcząć śledztwo. Tym, kim „Ogień” stał się dla Podhala, dla Podlasia był „Bury”, a dla Białostocczyzny „Łupaszka” – obaj mieli na rękach krew miejscowej ludności. Cywilnych ofiar „wyklętych” było co najmniej 5143, w tym 187 dzieci do lat 14. Dzisiaj z „Burego”, „Łupaszki” i „Ognia” robi się bohaterów, ale oprócz prawicowej polityki historycznej jest jeszcze pamięć społeczna, świadków historii i ich potomków. Jej nie da się wymazać, uchwalając Narodowy Dzień Pamięci „Żołnierzy Wyklętych”.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 1 marca 2016  11:08   Do "g.... racja itd.   anonim

      widać że jesteś takim samym .... jak oni

      0
      0
    • 1 marca 2016  08:43   Gówno racja, a nie święta ...   anonim

      Gówno racja, a nie święta racja. Osoby, które były rozstrzeliwane przez Żołnierzy Wyklętych współpracowały lub kolaborowały z okupantami Polski. Najpierw z Niemcami, potem z Rosjanami. Nic dziwnego, że za pomoc udzieloną wrogom Polski spotkała ich śmierć.

      0
      0
    • 29 lutego 2016  17:37   Do "XYZ59"   MK

      Święta racja ale naród został ogłupiony do cna przez różnego rodzaju prawicowych fanatyków! Dzisiaj Kartoflany Kur*****l już mlaskał, że powstanie muzeum przeklętych, żeby go szlag trafił zanim je otworzy!

      0
      0
  3. 29 lutego 2016  09:10   WOLNA POLSKA ! (1)   m.g

    Chwała żołnierzom wiernym przysiędze dla POLSKI !!!! Stalinowcy do śmietnika historii- razem z faszystami !

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 29 lutego 2016  11:26   Twoi "bohaterowie"   anonim

      do piekła, zresztą oni już tam są tylko czekają na swoich fanów.

      0
      0
  4. 29 lutego 2016  07:52   CO WY NA TO? (1)   CZYTELNIK

    http://trybuna.eu/187-swieczek-na-1-marca-tyle-dzieci-zamordowali-wykleci/

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 1 marca 2016  08:44   Może podaj dokładne ...   anonim

      Może podaj dokładne informacje, dane, dokumenty, przedstaw kontekst. Żołnierze Wyklęci nie mordowali dzieci. Nie siej wrogiej propagandy, bo mema to możemy zaraz zrobić, że kto inny morduje dzieci. Będzie tak samo prawdziwy.

      0
      0
  5. 29 lutego 2016  06:12   czytaj, co napisane jest na ...   anonim

    czytaj, co napisane jest na niebiesko

    0
    0
  6. 28 lutego 2016  22:50   Proszę ! (1)   anonim

    Proszę redakcję chojnice.com,żeby nie pozwoliła na obrażanie żołnierzy wyklętych. Niektóre poniższe komentarze,brak słów.Obrażają szkalują czemu to ma służyć. Potęgowaniu nienawiści i wrogości jedni do drugich.Uszanujcie rodziny które mają w pamięci swoich bliskich którzy zginęli jako Wyklęci. Jak można pozwolić na takie kalanie żołnierza polskiego.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  7. 28 lutego 2016  06:14   Kolejny "bohater"   Pająk

    O zbrodniach Olszówki ps. "Otto" http://www.tygodnikprzeglad.pl

    0
    0
  8. 27 lutego 2016  18:40   Cześć i chwała ... (1)   Marek Kniter

    przyjdę bo wiem że trzeba...Przyjdę bo pamiętam.. Przyjdę dla BOHATERÓW....NIE dla kodowców-konfidenta obrońców ... bo wiem że trzeba na miarę moich możliwości zachować się ...JAK TRZEBA!!!!!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 28 lutego 2016  03:35   W jakimś amoku   anonim

      jesteś czy gorączce, że bredzisz o jakichś bohaterach?

      0
      0
  9. 27 lutego 2016  11:40   ZRÓBMY WYSTAWĘ   nie dla "Ż.W"

    na której będą zdjęcia tych których "walczący o wolność" zamordowali, sporo jest takich drastycznych zdjęć na których widać w jaki sposób ci nieszczęśnicy zginęli.

    0
    0
  10. 26 lutego 2016  20:15   (2)   anonim

    http://trybuna.eu/187-swieczek-na-1-marca-tyle-dzieci-zamordowali-wykleci/

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 28 lutego 2016  10:32   TRYBUNA!!!   CICHY

      SUPER ARTYKUŁ! ZDJĘCIA Z CZYSTEK UPA NA WOŁYNIU JAKO ZBRODNIE ,,WYKLĘTYCH". GODNE POLECENIA!

      0
      0
    • 27 lutego 2016  07:43   Najłatwiej walczyć   anonim

      z dziećmi i kobietami, dla bandziorów te zamordowane dzieci to zapewne zagrażające im komuchy!

      0
      0
  11. 24 lutego 2016  21:18   Relacja prokuratora ... (8)   CHWAŁA BOHATEROM !

    Relacja prokuratora uczestniczącego w egzekucji gen. Augusta Fieldorfa "NILa": "Byłem zdenerwowany, napięty. Czułem, że trzęsą mi się nogi. Skazany patrzył mi cały czas spokojnie w oczy. Stał wyprostowany. Nikt go nie podtrzymywał. Po odczytaniu dokumentów zapytałem skazanego, czy ma jakieś życzenie. Na to odpowiedział: «Proszę powiadomić rodzinę». Oświadczyłem, że rodzina będzie powiadomiona. Zapytałem ponownie, czy jeszcze ma jakieś życzenia. Odpowiedział, że nie! Wówczas powiedziałem: «Zarządzam wykonanie wyroku». Kat i jeden ze strażników zbliżyli się (...). Postawę skazanego określiłbym jako godną. Sprawiał wrażenie bardzo twardego człowieka. Można było wprost podziwiać opanowanie... ”

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 19 kwietnia 2016  10:26   anonim nie skapował , ze B-M ...   Tomasz

      anonim nie skapował , ze B-M z niego zakpił ! :)

      0
      0
    • 26 lutego 2016  19:47   Ty czytałeś biuletyny MBP ?   anonim

      Nie rozśmieszaj mnie! Co do Bieruta nigdy nie nazwałem go bandziorem i nie nazwę, tak nazywam twoich bohaterów młotku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      0
      0
    • 26 lutego 2016  15:20   Berlin-Moskwa   anonim

      No wiesz ! Żeby towarzysza Bieruta nazywać bandziorem ! Co na to powiedzą twoi mocodawcy z Moskwy ?! Ja czytałem kiedyś ( z obowiązku ) biuletyny ministerstwa bezpieczeństwa publicznego - Towarzysze tam całymi garściami czerpali z wzorców "niemieckiej" prasy gadzinowej... No ale jak się hołduje wzorcom faszystowskim i stalinowskim, to oczywiście na Wolną Polskie miejsca niema ( bo co powie na to Moskwa )

      0
      0
    • 26 lutego 2016  14:38   Do "ludz"   anonim

      No właśnie tak robił niejaki Hieronim D. ps. "Zapora" który pisał listy do Bieruta aby mu darował a on naprawi wszystko zło które czynił ale bardzo chce żyć! Na szczęście Bierut się nie zlitował i Hieronimowi odstrzelono łeb! Poszukaj a znajdziesz ten opis, chociaż wątpię aby taki fan bandziorów zdecydował się coś takiego przeczytać!

      0
      0
    • 26 lutego 2016  07:28   Do naszego kolegi - ...   Ludz

      Do naszego kolegi - oczywiście anonimowego tchórza - z 23/33. Z tego co piszesz wywnioskować można, że jest pewna różnica między gen. Fieldorfem "Nilem" a Tobą... Ta różnica może się odnosić do tej subtelnie innej treści zapisu, który dotyczyłby Twojej egzekucji w tamtych czasach... O P I S : ..."skazany (anonim) wił się, charczał i płakał, tak że musiało go trzymać 3 strażników. Błagał o litość i skomlał jak pies... przed samą egzekucją... zsikał się w swoje spodnie..." I tak - biorąc pod uwagę co napisałeś wczoraj, a co określa Ciebie jako człowieka - właśnie przeszedłbyś do historii... ( pomyśl o tym i pomyśl co czasami piszesz )

      0
      0
    • 26 lutego 2016  07:25   Chyba ty masz pusty baniak   Waldi

      matole niedouczony, miłośniku bandziorów! Jeszcze kiedyś wszystko wróci do normalności i takie marsze dla uczczenia bandziorów zostaną zakazane!

      0
      0
    • 26 lutego 2016  06:00   wali cię i to w pusty ...   anonim

      wali cię i to w pusty baniak, ale jest tak tępy, że mu nie zagrozi posiadanie jakiejkolwiek wiedzy

      0
      0
    • 25 lutego 2016  23:33   Wiesz co mnie to?   anonim

      wali mnie to!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      0
      0
  12. 24 lutego 2016  20:19   Czytaliście taką książkę:   st. chor.

    Stefan Zgliszczyński "Jak Polacy Niemcom pomagali Żydów mordować"? Jeżeli nie czytaliście to przeczytajcie, bo film "Nasze matki, nasi ojcowie" w porównaniu z opisami w tej książce jest filmem przygodowym natomiast książka horrorem. Zaznaczam, że książka nie pochodzi z drugiego obiegu ale jest na półkach w bibliotekach, nawet w bibliotece jednostki wojskowej w pobliżu Chojnic, gdzie książkę tą wypożyczyłem i przeczytałem!

    0
    0
  13. 24 lutego 2016  18:51   Dokładnie 63 lata temu - 24 ...   Kierowca

    Dokładnie 63 lata temu - 24 lutego 1953 roku o godzinie 15.00 w więzieniu Warszawa-Mokotów przy ul. Rakowieckiej został dokonany mord sądowy na generale Auguście Emilu Fieldorfie ps.NIL. Był to Generał brygady Wojska Polskiego. Twórca, organizator i dowódca KEDYW-u Armii Krajowej. Zastępca Komendanta Głównego AK. Żołnierz walczący w trzej wojnach. Bohater Polskiego Państwa Podziemnego. Honor i przysięgę stawiał wyżej niż życie - nigdy nie zdradził, nigdy nie zgodził się na współpracę ze stalinowskim aparatem bezpieki . Odmówił również wtedy, gdy zaproponowano Mu uwolnienie i odstąpienie od wykonania kary śmierci w zamian za współpracę z UB... !

    0
    0
  14. 24 lutego 2016  12:51   Przypomnienie do kolegi ...   Czytelnicy

    Przypomnienie do kolegi "ekonomia" że uprasza się o formułowanie tez i myśli bez używania wyrazów wymagających kropek ! Na pewno to potrafisz !!! Pozdrawiamy

    0
    0
  15. 24 lutego 2016  11:39   WOŁYŃ - zapomnieliście? (2)   ekonomia

    No jasne co tam Wołyń, Ukraińcy są teraz waszymi sojusznikami, zwłaszcza prawy sektor, batalion "Azow", miliony dolarów pompowane w Ukrainę najpierw przez PO-wców a teraz przez PIS-owców na rozkaz Jarosława! Co tam mord na Wołyniu, ważne żeby dokopać Rosji! Tylko Polacy robią sobie koło pióra, eksport do Rosji poszedł w cholerę, teraz jeszcze zakaz poruszania się naszych TIR-ów na terenie Rosji i rzeczywiście można w sejmie ogłosić sukces i dalej wywijać szabelką dopóty, dopóki sobie oka tą szabelką nie wykują, wtedy przysiądą na tyłku, ale będzie już za późno.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 24 lutego 2016  12:57   Raczej nie prowadzimy ...   Kali

      Raczej nie prowadzimy polityki opartej jak piszesz na wymachiwaniu szabelką - ale własną politykę bez podpowiedzi Berlina ( może i nienajlepszą - przyznam- co do Ukrainy) bo pewne RZECZY i FAKTY powinny być powiedziane GŁOŚNO ! Racja - tego brakuje. Ale poprzedni lepsi nie byli - "znamiona" A idąc dalej, robienie "łaski" komuś też nie pomaga. Wołyń to straszny element w historii i trzeba o TYM mówić głośno ! Czy to się Ukrainie podoba czy nie !

      0
      0
    • 24 lutego 2016  11:57   nikt nie zapomnial   jerzy

      ale to blokady rosyjskich tirow przez ukraine i turcje przyczynily sie do tymczasowego porozumienia z rosja. polacy pracowali swoja polityka wobec ukraincow przez lata i wydarzenia wolynskie byly tego konsekwencja. interwencja wojska i policji z roku 1930, pacyfikacja ruchow niepodleglosciowych byla brutalna i zaostrzyla nastroje.

      0
      0
  16. 24 lutego 2016  10:09   Wiedza, duma a nie kompleksy. (3)   Kali znad Wisły

    Witam. W kwestii "dzisiejszej cenzury" czy masz na myśli filmy określane mianem "półkowników III RP"- czyli produkcji zakazanych do emisji? Oczywiście, że po okresie gehenny wojennej każdy człowiek chciałby wytchnienia i stabilizacji ale czy musi to się wiązać ze zgodą na nowe zniewolenie? Nowe represje? Nowe funkcjonowanie starych gestapowskich katowni, w których zmieniły się tylko symbole na mundurach oprawców? To jest według Ciebie ówczesna "dobra zmiana", że zamiast do Stutthof Polacy trafiają do gułagów za Uralem?! II RP nie była może idealnym państwem (a które takim jest?) ale była wielkim osiągnięciem ówczesnych. Państwem, które po ponad 120 latach niebytu potrafiło powstać z martwych dzięki wykorzystaniu sprzyjającej sytuacji międzynarodowej. Potrafili w spójną całość spoić trzy dotychczas różne elementy. Potrafili mimo dopiero tworzonych i krystalizujących się struktur państwowych zmobilizować 1 000 000 armię, którą należało ubrać, wyżywić, uzbroić, przeszkolić... I za pomocą tej armii ocalić własną niepodległość i całą Europę przed idącą zbrojnie na Zachód bolszewicką hordą - co uchroniło ów zachód przed losem, który on sam nam w podzięce zgotował sprzedając nas póżniej Stalinowi. Potrafiła już w 1918 roku obdarzyć kobiety prawami, na które kobiety w nowoczesnej Europie Zachodniej musiały czekać do lat 50 i 60! Usilne manifestowanie "braków" IIRP z pomijaniem elementów obrazujących budowę nowoczesnego ("wskrzeszonego") państwa na początku XX wieku jest jednym z podstawowych założeń fundamentów "usprawiedliwienia" istnienia niesuwerennego tworu jakim był prl. IIRP z założenia była ZŁA, bowiem stanęła na drodze Budionnego i Stalina na Zachód i opóżniła nastanie owego "dobrodziejstwa", którym był realny socjalizm/komunizm. Dalej - "Walka AK o cele własnej klasy społecznej" - to chyba zaczerpnięte wprost z Lenina (!) - teza bardziej niż niezwykła - w zetknięciu z walką AL o wolność ludu pracującego miast i wsi oraz szczęście proletariatu. Car w 1864 pozostawił w mocy dekret "manifestu" Rządu Narodowego o uwłaszczeniu chłopów aby przypieczętować ich brak masowego poparcia do zrywu narodowego ( kolejny dowód na to, że Powstańcy walczyli o cele własnej klasy społecznej - jako ci, którym było najbardziej żle pod panowaniem rosyjskim, a nie o wolny, niepodległy i samorządny kraj ) A w momencie PRÓBY w każdym Narodzie uzewnętrzniają się właśnie cechy najlepsze ! Solidarność, poczucie wspólnoty, szlachetność, współdziałanie, braterstwo, poczucie odpowiedzialności... Co to jest lud smoleński? I czy jest lud gibraltarski? Ja nie wiem co było powodem katastrofy naszego samolotu na lotnisku pod Smoleńskiem. Nie twierdze, że był to zamach. Ale na pewno nie było w 100 % tak jak podał do "wierzenia" Raport Anodiny i będący jego kopią Raport Milera. A co powiesz o śmierci gen. Sikorskiego - tym bardziej, że Anglicy kolejny raz utajnili dokumenty do bodajże 2050 roku... czy zatem istnieje LUD GIBRALTARSKI ? Dalej definiujesz osobę LEMINGA - młody, wykształcony, z dużego ośrodka, Europejczyk, umiejscawiający ośrodek centralny poza własną tradycją, nieznający i wstydzący się niej. Czujący się mentalnie gorszym. Będący wewnętrznie "murzynem", który za wszelką cenę chce się wyrzec swej - wpajanej mu i umacnianej w nim - murzyńskości. Wybielić się i udowodnić sobie i wszystkim swą "prawie białość". Kompleksy - z taką lubością wpajane tubylcom przez kolonizatorów ( zbrojnych czy ekonomicznych). "Jednostronna wizja historii" Oto martwic się nie musisz. Możesz czerpać różnorodne i wielostronne wizje przeszłości z takich arcydzieł kina światowego - rozpowszechnianych na wszystkich kontynentach, z liczona w milionach widownią - jak: "Nasze matki, nasi ojcowie" i "1612" i jako członek prymitywnego, zacofanego, nieudolnego... narodu sprawców, gdzie - jak powszechnie wiadomo - mieściły się polskie obozy koncentracyjne możesz spokojnie oddawać się własnemu wewnętrznemu wybielaniu się... Dobrego dnia.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 24 lutego 2016  12:39   wiecej nas laczy, niz dzieli   stefan

      zgadzam sie, ze mamy w historii chlubne karty. bitwa warszawska uznana zostala za jedna z 15 najwazniejszych w dziejach swiata. mimo roznic w pogladach politycznych mozemy kulturalnie dyskutowac. zapewne na kazdy z zapanych tematow mielibysmy nieco inna opinie i nie musza sie one wykluczac. merytoryna rozmowa moze zblizyc, zwrocic uwage na rozne aspekty skomlikowanych spraw. musi to wsciekac prezesa partii rzadzacej, iz nie wszyscy Polacy daja sie sprowokowac do prymitywnej walki. rodzi sie spoleczenstwo zainteresowane losem swego kraju, wszyscy mamy w nim miejsce. nie wierzac bezwarunkowo w teorie zamachu, wyklucza sie Pan z ludu smolenskiego. domyslam sie, iz ma Pan poglady konserwatywne. niezbedna jest partia reprezentujaca osoby o takim swiatopogladzie, niestety pis nia nie jest. pytajac znajomych, o ktorych wiem, ze maja poglady prawicowe, na kogo glosowali, wiekszosc twirdzi, ze nie na pis. znow ko dziwne, prawda? ja rowniez nie mam partii, na ktora moglbym oddac glos. mimo 25 lat demokracji liberalnej wiekszosc Polakow glosuje przeciwko komus, ani na swego reprezentanta. obawiam sie, ze prezes jest zafascynowany Stalinem, cytuje go i probuje zarzadzac wzorujac sie na nim.rzady pis beda dla nas niezwykle kosztowne, a jedyna rzecza jaka moga przyniesc jest spoleczenstwo, ktore nigdy juz nie pozwoli, by rzadzili ludzie nieobliczalni. pis i czesc jego wyborcow to ludzie urodzeni, wychowani i zaczynajacy kariery w prl. nie znaja wolnosci, nie potrzebuja jej. wspomnial Pan o filmach. nie zdarzylem pojsc w Polsce na IDE, poszedlem za granica. jedyny Polsk w kinie, brak slowa Niemcy, mundurow, odnisienia, ze instytucje polskie podczas okupacji nie istnialy. bylo mi nieswojo, w ten sam dzien wspomniany niemiecki serial dostal nagrode grammy... zgadzam sie pamic hidtoryczna nalezy podtrzymywac, korygowac,ale rozmowa nie krzykiem, jak pis. kilka lat temu bylem na filmie o srebrenicy, rezolucja 829, o ike dobrze pamietam. na sali byli tez serbowie, film bardzo sie im nie podobal, wykrzykiwali,publicznosc nie byla po ich stronie... jestem jak Pan patriota lokalnym, Polakiem, obywatelem, miszkamy w tym samym miescie, pis odejdze, a my zostaniemy. pozdrawiam

      0
      0
    • 24 lutego 2016  11:09   Ale też przy okazji Niemcy ...   Kali

      Ale też przy okazji Niemcy "PODZIELILI SIĘ" z nami swoją winą za holokaust. I bardzo ładnie "opakowaną" wysłali ją w świat, gdzie określenie - polskie obozy koncentracyjne - zdaje się już swobodnie funkcjonować w przestrzeni publicznej. Ale nie przejmujmy się tym, przecież to nic takiego...

      0
      0
    • 24 lutego 2016  10:32   W filmie "Nasze matki, nasi ojcowie"   JB - mgr historii

      który specjalnie obejrzałem bardzo dokładnie dwa razy nie widzę żeby Niemcy zacierali swoje winy, pokazano jak było, pokazano że w każdym narodzie są dobrzy i źli ludzie! Takie jest również moje zdanie, może ktoś ma inne i powie, że Polak to wyłącznie nieskazitelny rycerz pomagający każdemu potrzebującemu /Ukrainiec tak samo/ ale już każdy Niemiec i Rosjanin to potencjalny morderca! Nie ma narodów bez skazy i nie róbmy z Polaków wyłącznie męczenników.

      0
      0
  17. 23 lutego 2016  23:41   rozum, nie emocje   Stefan

    Ogladalem ostatnio ponownie serial "DOM". Pierwsze odcinki sa z lat \'80. Dzisiejsza cenzura nie pozwolilaby na takie dwuznacznosci I komentarze, a byly to przeciez lata glebokiego PRL. Serial ukazuje losy poszczegolnych ludzi, zmeczonych wojna i chcacych normalnosci po II wojnie swiatowej. II RP nie byla taka jaka chcieliby ja widziec patrioci "dobrej zmiany"- glebokie podzialy spoleczne, bieda, autorytaryzm, antysemityzm. Los zolnierzy AK byl czesto straszny,znalezli sie pomiedzy dwoma otalitaryzmami, ale po wojnie walczyli oni podobnie jak powstancy w wieku XIX, o cele wlasnej klasy spolecznej. Polska byla ostatnim krajem w Europie o feudalnej strukturze- to car wyzwolil w roku 1864 chlopow- w wiekszosci jestesmy ich potomkami i najgorsze cechy uzewnetrzniaja sie w momentach proby- teraz jest to lud smolenski. Pierwszy raz mielismy okazje stac sie pewnymi siebie, zadowolonymi ze zwego kraju obywatelami.Wyksztalceni, tolerancjyjni, europejscy, moglismy i czesciowo zmienilismy stereotypowy wizerunek Polaka. Niestety wrocily uspione demony- latwo wykorzystac te pierwotne cechy- nieufnosc, nienawisc do innych niz my sami, zawisc ( ze sasiad ma lepiej ). Jednostronna wizja historii to nie tylko problem Polski- nie stawiajmy sie jednak w grupie takich panstw jak np. Japonia, ktora nie "przetrawila" swojej przeszlosci i od lat zaprzecza zbrodniom swoich skadinad walecznych i czesto bohaterskich zolnierzy.

    0
    0
  18. 23 lutego 2016  20:30   Sowiecka pamięć selektywna (6)   Konrad

    Pamiętamy dziesiątki czy setki nawet tysięcy polskich żołnierzy, konspiratorów różnych organizacji niepodległościowych, AK-owców i żołnierzy WiNu przetrzymywanych w poniemieckich obozach koncentracyjnych, wywożonych za Ural, katowanych i torturowanych w UBeckich katowniach, zabijanych strzałem w tył głowy... Pamiętamy sowieckie czystki i Obławę Augustowską. Pamiętamy stalinowskich sprzedawczyków i zdrajców Polski oddających własną ojczyznę w szpony zbrodniczego komunistycznego totalitaryzmu... Pamiętamy zbrodnie sadowe, sfingowane i reżyserowane procesy... Pamiętamy przywódców Polskiego Państwa Podziemnego sądzonych przez sowieckie "sądy" w Moskwie... Pamiętamy zabijanych i zakopywanych z wapnem nocą na dziedzińcach więziennych... Pamiętamy gen. Augusta Fieldorfa Nila - bohatera trzech wojen powieszonego przez zdrajców Polski !

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 24 lutego 2016  11:13   anonim woli się oszukiwać   Kłamstwo LEPSZE nżz prawda

      Zdaje się, że Ty takowe miałeś bo te wówczas wpajane kłamstwa interpretujesz teraz jako prawda a przynajmniej starasz się to wyprzeć ze swej świadomości.

      0
      0
    • 24 lutego 2016  10:35   No tak: jednak trudne dzieciństwo   anonim

      ciągle ta sama stara płyta: ciągle Katyń, AK, WiN, Stalin itd, itd.....

      0
      0
    • 23 lutego 2016  22:56   Ponownie się mylisz - co ...   Konrad

      Ponownie się mylisz - co może być wynikiem Twej wstydliwej anonimowości-bo zakładam, że nie tchórzostwa, choć wstydzisz się swego własnego imienia pod tym co piszesz. A co gorsza nie potrafisz czytać ze zrozumieniem, bowiem : "gdyby teraz chodził do szkoły ten 15 latek to miałby lekcje o historii Polski i bohaterach i zdrajcach"... Ja uczęszczałem wówczas, gdy z woli partii (i Moskwy) nauczano, że 17 września 1939 otrzymaliśmy pomoc ze wschodu, że w Katyniu, Satrobielsku, Bykowni i Miednoje polskich oficerów w 1941 zamordowali Niemcy, że bitwa pod Lenino była wielkim militarnym zwycięstwem, że towarzysz Stalin bardzo kochał Polskę i Polaków AK to był zapluty karzeł reakcji... Dobrej nocy raz jeszcze.

      0
      0
    • 23 lutego 2016  22:02   KONRAD miał trudne   anonim

      dzieciństwo i niedouczonych nauczycieli którzy mieli jeszcze gorszych nauczycieli historii?

      0
      0
    • 23 lutego 2016  21:31   Nie kolego! Znowu się ...   Konrad

      Nie kolego! Znowu się mylisz! Konrad ma lat duuużo więcej a nawet jakby miał tylko 15 - to miałby w szkole lekcje historii Polski - o bohaterach Polski i o zdrajcach Polski! Ps. Widzisz-anonimowo ale potrafisz pisać bez wulgaryzmów. Pozdrowienia przy okazji do Administratora. Dobrej nocy.

      0
      0
    • 23 lutego 2016  21:00   Konrad pamięta   anonim

      to wszystko bardzo dokładnie, bo Konrad ma 15 lat!

      0
      0
  19. 23 lutego 2016  19:57   PAMIĘTAMY:   Kęcki

    Leśno - pamięta Brusy - pamiętają Kaszuba - pamięta Męcikał - pamięta Karsin - pamięta i nie zapomnimy "bohaterów"

    0
    0
  20. 23 lutego 2016  19:28   Wielki szacun i pozdro dla ...   Oski

    Wielki szacun i pozdro dla portalu Chojnice.com. Może to - albo natychmiastowe kasowanie wpisów osób, które anonimowo - oczywiście - potrafią używać tylko chamskich, prostackich i wulgarnych zwrotów coś nauczy.

    0
    0
  21. 23 lutego 2016  19:05   Do "chojnice.com" (1)   3XNIE

    Takim komunikatem jaki zamieściliście powyżej obrażacie rodziny tych którym "ci walczący o Polskę" zabili bliskich /z tym, że słowo "zabili" jest najbardziej łagodne z możliwych/ Czy właściciele tego portalu też nie wiedzą jak wyglądała prawda czy nie chcą wiedzieć?

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  22. 23 lutego 2016  14:53   kto? kto? strzelał w ... (2)   anonim

    kto? kto? strzelał w wrześniu 1939 w dolinie smierci do polskich patriotów.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 23 lutego 2016  23:03   ano tyle - pewnie - że ...   anonim

      ano tyle - pewnie - że "przeklęci" są ci co Polskę jako Polacy zaprzedali Moskwie i Stalinowi

      0
      0
    • 23 lutego 2016  22:04   W szkole nie uczyli kto   anonim

      strzelał czy byłeś na wagarach? Po drugie co to ma do tego tematu o "przeklętych"?

      0
      0
  23. 23 lutego 2016  14:32   "pociaplać literki ...   anonim

    "pociaplać literki sobie może"... wow! dobre ! znowu zaorany stalinek został !

    0
    0
  24. 23 lutego 2016  14:27   :) Zostało nam czytać ...   GalzDal

    :) Zostało nam czytać anonimowe wpisy durnych frustratów plujących na Polskę i hołdujących faszyzmowi i stalinowi - pociaplać literki tylko możesz i tyle - Miłego dnia :) haha

    0
    0
  25. 23 lutego 2016  14:12   co nam zostało jak nie ma ...   anonim

    co nam zostało jak nie ma bohaterów to pokazać trzeba bandziorów.

    0
    0
  26. 23 lutego 2016  13:35   Polska - jest takie miejsce ...   anonim

    Polska - jest takie miejsce jest taki kraj ! (Jan Pietrzak )

    0
    0
  27. 23 lutego 2016  11:59   Jeżeli będę miał czas   BALBINA

    to przyjadę ale pod warunkiem, że poniesiecie mnie w lektyce! OK?

    0
    0
  28. 23 lutego 2016  11:32   Chojnice pozdrawiają   gch-gcz

    Chojnice pozdrawiają Człuchów, Biały Bór i wszystkich Ukraińców! :}:}

    0
    0
  29. 23 lutego 2016  11:24   Chojnice pozdrawiają ... (1)   gch - ctu

    Chojnice pozdrawiają Tucholę ! :) :)

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  30. 23 lutego 2016  11:15   ZAPRASZAMY CHOJNICZAN NA ... (1)   CTU/GCH

    ZAPRASZAMY CHOJNICZAN NA TEGOROCZNY MARSZ 5 MARCA NA STARYM RYNKU W CHOJNICACH A I OD RAZU ZAPOWIEDZIEĆ MOŻNA NA ROK NASTĘPNY I KOLEJNE ! CZOŁEM POLSKA BRAĆ ! POZDRAWIAMY Z BRATNIEJ TUCHOLI !

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 23 lutego 2016  14:05   Mam gdzieś ten marsz   zen

      waszych bohaterów i was!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      0
      0
  31. 23 lutego 2016  10:50   LWP   anonim

    Przypominam żeby ten marsz i wygwizdać!

    0
    0
  32. 23 lutego 2016  10:38   AK (1)   anonim

    Przypominam też o spotkaniu z dwoma kombatantami Armii Krajowej - spotkanie odbędzie się w Zespole Szkół Katolickich w Chojnicach o godz. 11:30-w SOBOTĘ !!!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  33. 23 lutego 2016  10:27   Sławomirze S.   Ciekawy

    oświeć wszystkich i napisz ile masz lat i jakie wykształcenie aby mieć jasny obraz co do twojej osoby.

    0
    0
  34. 23 lutego 2016  09:26   Wkrótce Antoni Szalony   st.sierż. szt.

    powoła was w kamasze i wyśle do jakiegoś piekła wojny, zdziwicie się już pierwszego dnia i raz na zawsze odechce się wam marszów i przebierania za partyzantów, oczywiście jeżeli wrócicie do swoich domów.

    0
    0
  35. 23 lutego 2016  08:12   AK (1)   anonim

    Przypominam też o spotkaniu z dwoma kombatantami Armii Krajowej - spotkanie odbędzie się w Zespole Szkół Katolickich w Chojnicach o godz. 11:30

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 23 lutego 2016  14:08   na bagnet   anonim

      ile trzeba zapłacić trzeba r za bujdy staruchów. dać im różaniec.

      0
      0
  36. 23 lutego 2016  08:01   Polska !   or

    - Odsłonięcie tablicy upamiętniającej Żołnierzy Wyklętych ( 27.II - najbliższa sobota ) cmentarz komunalny w Chojnicach godz.10:00 - "Tropem Wilczym". Bieg Pamięci Żołnierzy Wyklętych. ( 28.II - najbliższa niedziela ) dystans 10 km. Charzykowy godz. 12:00

    0
    0
  37. 23 lutego 2016  07:04   Marsz - sobota 5 marca Stary ... (1)   IIpG

    Marsz - sobota 5 marca Stary Rynek godzina 14:00 ! :)

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 23 lutego 2016  10:25   Mam nadzieję, że tego dnia   anonim

      będą opady wszystkiego co możliwe, najlepiej aby z nieba spadały świeże placki.

      0
      0
  38. 23 lutego 2016  06:31   Chwała Bohaterom ! Chwała ... (1)   PL

    Chwała Bohaterom ! Chwała Polsce !

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 23 lutego 2016  11:58   Cześć i chwała   LWP-bohaterowie XX wieku

      żołnierzom I i II Armii Wojska Polskiego którzy oswobodzili Polskę nie czekając aż przybędzie Anders na białym koniu i zrobi to za nich.

      0
      0
  39. 22 lutego 2016  23:48   To byli żołnierze ?! ... (1)   Bień (major)

    To byli żołnierze ?! Buhahaha !!! Żołnierze to byli w koszarach a nie w norach wykopanych gdzieś w lesie i grabiący (a także mordujący) okoliczną ludność.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 23 lutego 2016  09:27   majorze Bień   anonim

      to wszystko urządzają gówniarze dla których każdy bandzior jest bohaterem.

      0
      0
  40. 22 lutego 2016  23:32   A Marsz się odbędzie ! :) :) :)   Lech W

    Hi hi hi znowu i jak zawsze stalinowski prostaczek został zaorany hi hi hi jakie to zawsze proste hi hi hi

    0
    0
  41. 22 lutego 2016  22:52   Taki z ciebie mgr jak z ... (1)   Ninja

    Taki z ciebie mgr jak z koziej ... Marsz i tak się odbedzie a ty to tylko sobie możesz..... anonimowo mgr napisać. PS.Potym co i jak piszesz wszyscy wiedzą, że jesteś osobnikiem, który rano pije nie kawę ale maślanke i to z wiaderka.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 22 lutego 2016  23:20   ...   Gross

      komentarz usunięty przez moderatora

      0
      0
  42. 22 lutego 2016  22:31   Anonimowy komik z Moskwy   BOLEK

    Ty mgr.... nie ośmieszaj się prosty człeku, bo i tak pękamy ze śmiechu z twych wpisów gimbusie. Dyplom pewnie z Kwasniewskim ! Buhhhhaaaa ;)

    0
    0
  43. 22 lutego 2016  22:10   Teraz pocałujcie mnie w d.....   mgr

    ale piszcie, piszcie abym jutro rano mógł się spokojnie pośmiać z waszej mądrości gimbusy i studenci specjalnej troski. Lubię czytać te wasze wypociny przy porannej kawce!!!

    0
    0
  44. 22 lutego 2016  22:03   Zawsze możesz zorganizować ... (2)   W ł

    Zawsze możesz zorganizować marsz 17 września. Marsz miłośników: Stalina, Hitlera, Mołotowa, zdrajców, ubeków, moskiewskich sprzedawczyków, szmalcowników......pójdziesz na przedzie ze swastyką !

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 22 lutego 2016  22:10   Ha ha antysiu - słabiutko, ...   W ł

      Ha ha antysiu - słabiutko, słabiutko ! ;)

      0
      0
    • 22 lutego 2016  22:06   Ty "WŁ"   anonim

      Możesz iść a nawet powinieneś na czele pochodu w kaftanie bezpieczeństwa.

      0
      0
  45. 22 lutego 2016  21:39   Teraz zrozumiałem Ukraińców   anonim

    dlaczego Bandera i UPA to bohaterowie, oni też urządzają takie marsze.

    0
    0
  46. 22 lutego 2016  21:30   Mlodzi z Wami ! (4)   U.M.K Toruń

    Cześć i Chwała Polskim Niezłomnym Źołnierzom ! Na pohybel stalinowskim zdrajcom mordujacych Polaków w ubeckij katowniach ! Polska Źyje !

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 22 lutego 2016  22:14   Gim zaoczne :)   Też Student (Koszalin)

      A Ty "inteligentny..." inaczej pewnie jesteś po gimnazjum :)

      0
      0
    • 22 lutego 2016  22:08   Też "student"   mgr

      i też taki sam jak ten poprzedni

      0
      0
    • 22 lutego 2016  21:56   Ty nie masz nawet tyle odwagi ...   Też Student (Koszalin)

      Ty nie masz nawet tyle odwagi aby sie pod tyn co piszesz podpisać !

      0
      0
    • 22 lutego 2016  21:37   Podpisał się STUDENT   anonim

      SPECJALNEJ TROSKI z UMK - tak się podpisuj deklu.

      0
      0
  47. 22 lutego 2016  20:46   Był sobie "USKOK" (3)   Stop głupocie

    zabijający w okrutny sposób kobiety /nawet w ciąży/ tylko dlatego, że były żonami milicjantów! To też jeden z waszych bohaterów tak?

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 22 lutego 2016  21:53   Popracuj nad kulturą a wtedy ...   anonim

      Popracuj nad kulturą a wtedy zacznij coś pisać albo przypisywać z moskiewskiej prawdy towarzyszu.

      0
      0
    • 22 lutego 2016  21:32   Ciebie ..... powinni   anonim

      zjeść z wypranym mózgiem! Gdyby ci zamordowali kogoś z twojej rodziny to nie pisałbys takich głupot szczeniaku.

      0
      0
    • 22 lutego 2016  21:23   A jadł te kobiety żywcem ...   anonim

      A jadł te kobiety żywcem czy jeszcze na patelni,bo w tej broszurce z Moskwy zamazane było i teraz nie wiem w co towarzysz Stalin kazał wierzyć !

      0
      0
  48. 22 lutego 2016  19:11   Wymarsz ma być o 14.00, tak ...   anonim

    Wymarsz ma być o 14.00, tak piszą na Facebooku.

    0
    0
  49. 22 lutego 2016  17:14   To wszystko co masz do ... (2)   anonim

    To wszystko co masz do powiedzenia w kwestii gen. Augusta Emila Fieldorfa "Nila" ??

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 22 lutego 2016  21:18   Guzik pojęcie to masz w ...   anonim

      Guzik pojęcie to masz w glowie, zapewne z racji wieku i indoktrynacji PZPRu. Na Powstańców Listopadowych, Styczniowych i Wielkopolskich, gdybyś żył za zaborów i chodził do carskiej i pruskiej szkoły plułbyś tak samo!

      0
      0
    • 22 lutego 2016  20:49   Guzik mnie obchodzi   anonim

      twój "nil", obchodzą mnie bandyci zabijający chłopów za to, że brali ziemię z reformy rolnej, zabijający milicjantów za to, że strzegli ładu i porządku w powojennej Polsce przed takimi którzy woleli bandyctwo zamiast się uczyć lub pracować!

      0
      0
  50. 22 lutego 2016  17:02   Lepiej idźcie do kościoła   anonim

    pomodlić się do Bozi aby wam rozum wróciła, bo widać, że go wam zabrała!

    0
    0
  51. 22 lutego 2016  12:55   Dzięki kolego za dobre ...   Top

    Dzięki kolego za dobre słowo ! :) Może aby bardziej udowodnić swą "mądrość" opowiesz nam np. o gen. Auguście Fieldorfie "Nilu" ?

    0
    0
  52. 22 lutego 2016  11:49   Mam w   Stop

    takich "bohaterów" i takich organizatorów jak "sawik"! Czy wam kompletnie odbilo?

    0
    0