Tragiczne potrącenie na Człuchowskiej

Dziś około godz. 17.00 na ulicy Człuchowskiej doszło do śmiertelnego potrącenia pieszego. Jedna osoba jest ranna. Do potrącenia doszło na przejściu dla pieszych w pobliżu skrzyżowania ulic Człuchowskiej z Asnyka.

Do tragicznego wypadku doszło na ulicy Człuchowskiej.   |  fot. (olo)

W kobietę i mężczyznę, którzy idąc z kościoła weszli na przejście dla pieszych, uderzył kierujący osobowym audi. Mężczyzna zmarł na miejscu, kobietę przewieziono do szpitala. Dokładny przebieg zdarzenia bada chojnicka policja.

(olo)

  1. 10 grudnia 2013  14:09   WYPRANO NASTEPNYCH   Alcapone

    Jak sie chodzi na pranie mozgu to potem konsekwencje sa jakie sa. Trzeba miec otwarty umysł i oczy!

    0
    0
  2. 8 grudnia 2013  16:47   Kierowca   anonim

    Oni nie szli jak święte krowy ponieważ już prawie zeszli z drogi warto też dodać że kierowca miał GCH więc musiał wiedzieć że tam są pasy gdzie należy zwolnić gdyby jechał 40 to pewnie by nie zabił może była słaba widoczność lecz wtedy należy zwolnić jeszcze bardziej.Męszczyzna był bardzo dobrym człowiekiem za którym płacze wiele ludzi wiem to bo jestem z rodziny.

    0
    0
  3. 7 grudnia 2013  22:24   Wypadek   Jan

    Na przejściu przy ul. Asnyka konieczne są świała. Natomiast w mieście na ul. Gdańskiej należy zlikwidować przynajmniej jedno. Po zatym każde przejście winno być oświetlone, na Człuchowskiej przy Asnyka jest za ciemno.

    0
    0
  4. 7 grudnia 2013  13:39   ONAAAAAAAAAAAAAA (2)   anonim

    Tak niektórzy kierowcy jeżdżą jak wariaci,widząc że idę na moim zielonym świetle ruszają z piskiem opon 10 cm od moich dzieci...w ciągu ostatnich dwóch miesięcy miałam aż 3 takie sytuacje!!!Kto daje takim ludziom prawo jazdy,i są to nawet kobiety!!!i to zawsze zdarza mi sie akurat na przejściu dla pieszych i zawsze na moim zielonym świetle,więc pytam czy jest to moja wina i czy to ja chodzę jak "święta krowa"na moim zielonym świetle,a kierowca nagle staruje i na dodatek przyśpiesza?Deszcz,śnieg,kierowca widzi że stoi matka z małymi dziećmi ale żaden ani myśli się zatrzymać przed pasami,mimo że kierowcy na glowę śnieg nie pada i wiatr nie wieje,bo siedzi pod dachem.Kierowcy nie stosują się do przepisów drogowych i jeżdżą jak chcą,istna samowolka,najniebezpieczniej to chyba przechodzić na przejściu dla pieszych.Kierowcy nie są uważni,i zawsze się im śpieszy bo mam samochód to jestem królem a reszta świata się nie liczy,tak myślą niektórzy kierowcy,w stosunku do pieszych czy nawet rowerzystów.Ile takich zdarzeń jest na ul.Kościerskiej na przejściu do kauflandu,a tam kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność bo jest szkoła i dzieci,które nie zawsze zdają sobie sprawę z zagrożenia i przebiegają dla popisu przed kolegami na czerwonym świetle.Od tego są pasy,żeby kierowcy wyhamowali i zachowali szczególną ostrożność,zwłaszcza jak widzą że ktoś zamierza przejść.Współczuję rodzinie zabitego,że zdarzyło się to na przejściu dla pieszych,nie znasz dnia ani godziny...Kierowco zwolnij,5 minut dłużej cię nie zbawi,a komuś może uratować życie,wiem o czym piszę,bo w mojej rodzinie tez był parę lat temu wypadek śmietelny na przejściu dla pieszych zginął ktoś z mojej rodziny,z winy kierowcy...W tym wypadku osoba z mojej rodziny szła na cmentarz bo była akurat rocznica śmierci jej męża...ten dzień,ta rocznica okazała się również jej ostatnim dniem na tym świecie przez kierowcę narkomana...Nie wszyscy kierowcy są zli i nie wszyscy piesi idą prawidłowo więc nie oczerniam wszystkich i wszytkich nie usprawiedliwiam,napisałam tylko z mojego doświadczenia jak to wygląda,aż strach przechodzić na przejściach,a idę zawsze prawidłowo,bo mam małe dzieci i ich nie narażąm,wolę gdzies się spóżnic 5 minut niż znaleźć się na tamtym świecie o 5 min za wcześnie...

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 8 grudnia 2013  19:22   ONAAAAAAAAAAAA   anonim

      Dziwaków??????????czyli?po czym twierdzisz że jestem dziwakiem?może ty nim jesteś skoro tak twierdzisz a mnie w ogóle nie znasz...żałosne są co niektóre komentarze...

      0
      0
    • 7 grudnia 2013  20:59   Takich dziwaków jak ty jest ...   anonim

      Takich dziwaków jak ty jest wiele..I własnie tacy jak Ty,sami się pchaja pod koła..

      0
      0
  5. 6 grudnia 2013  18:33   Piesi   Sz.P. Chojniczanin

    Co mi z tego, że mam pierwszeństwo na przejściu, jak zostanę kaleką do końca życia lub nieboszczykiem? Zawsze obowiązuje zasada ograniczonego zaufania i ta złota zasada pozwala unikać takich wypadków.

    0
    0
  6. 6 grudnia 2013  18:19   Ludzie (3)   lilka

    Wy wszyscy jesteście mądrzy, bo byście poczekali 15 sek, a bo ludzie wchodzą jak święte krowy itd, a zobaczycie jak w wieku 60 lat to Wy będziecie przechodzić prze pasy.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 6 grudnia 2013  23:06   Bo ci wszyscy mądrzy, albo ...   anonim

      Bo ci wszyscy mądrzy, albo ***** samochodami wożą, albo gimnazjum nie skończyli.

      0
      0
    • 6 grudnia 2013  20:52   :)   lilka

      No też racja :)

      0
      0
    • 6 grudnia 2013  20:10   aa   x

      W ogole nie beda !! bo najpierw trzeba dozyc do 60 tki !! ;)

      0
      0
  7. 6 grudnia 2013  17:03   chojniczanie (2)   malina

    zgadzam się z jedną i drugą stroną ale nikt nie zwrócił uwagi na panujące wczoraj warunki atmosferyczne.przechodni myśleli że zdążą a kierowca może nie miał szans żeby wychamować

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 6 grudnia 2013  21:18   Nie było jeszcze specjalnie ...   Af

      Nie było jeszcze specjalnie ślisko. Śnieg z deszczem dopiero zaczął padać. Musiałby mieć łyse letnie opony żeby mieć poważny problem z hamowaniem.

      0
      0
    • 6 grudnia 2013  17:05   A PO CO WCHODZILI NA ...   anonim

      A PO CO WCHODZILI NA JEZDNIE?? SAMOCHÓD MIAL WŁĄCZONE ŚWIATŁA I NA PEWNO BYŁO GO WIDAĆ..

      0
      0
  8. 6 grudnia 2013  14:58   rodacy (4)   xxl

    a ktos pomyslał o tym ze kierowca mógł zasłabnac lub stracic przytomnosc ?

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 8 grudnia 2013  01:10   nie,nie było. Miejscowy.   af

      nie,nie było. Miejscowy.

      0
      0
    • 7 grudnia 2013  20:25   a na blachach nie było ...   anonim

      a na blachach nie było przypadkiem GCZ ? (tak sobie tylko pytam)

      0
      0
    • 6 grudnia 2013  23:04   A Ty co adwokat, ze takie ...   anonim

      A Ty co adwokat, ze takie mądrości podpowiadasz??? Pewnie cukrzyca??? Żal!!!

      0
      0
    • 6 grudnia 2013  21:29   Nic o tym nie ma w relacjach. ...   Af

      Nic o tym nie ma w relacjach. Jest natomiast, że był trzeźwy. Czyli go badano. Coś by już było wiadomo. Na pewno to wielka tragedia również dla kierowcy, ale niestety wszystko wskazuje że zawinił. Byłem na miejscu chwilę po wypadku. Tragedia wydarzyła się w czasie gdy warunki pogarszały się z minuty na minutę, ale nie było jeszcze ślisko. Widoczność też nie była tragiczna. Przyczyn mogło być kilka - gorsze warunki, gorsza sprawność starszego kierowcy, może jakiś stres, może pośpiech. Tylko że nic z powyższego nie zwalnia kierowcy z winy.

      0
      0
  9. 6 grudnia 2013  14:27   Mnie uczyli w szkole.. 3 x ... (1)   anonim

    Mnie uczyli w szkole.. 3 x upewnij się zanim wejdziesz na jezdnie!! To co Ci ludzie nie widzieli nadjeżdżającego samochodu??!!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 6 grudnia 2013  23:03   A może zapierdzielał, ...   Azot

      A może zapierdzielał, co??? Oni już z pasów schodzili, wiec nie wtargnęli!!! No chyba, że biegiem przez te pasy lecieli. Jaja sobie robicie z poważnej sprawy!!!

      0
      0
  10. 6 grudnia 2013  14:23   10   gs

    10 mniej rature życie . Biedaki bylo to bardzo fajne małżeństwo szkoda

    0
    0
  11. 6 grudnia 2013  13:52   Współczuje rodzinie ... (1)   a

    Współczuje rodzinie zmarłego, jak i kierowcy. Kurcze, zimno jak diabli, psa by człowiek nie wypuścił. Mogli lepiej o godz. 17 obejrzeć sobie spokojnie Teleexpres, zamiast gnać do kościoła.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 8 grudnia 2013  19:44   ONAAAAAAAAAA   anonim

      to czy ktoś mógł siedzieć w domu zamiast isc do kościołą to już nie nam oceniać,ci ludzie szli akurat do kościoła,a ktoś inny mógł iśc równie dobrze wtedy tamtędy do sklepu po mleko dla dzieci,nie można ludziom starszym czy młodszym zabraniać przecież chodzić tam gdzie chcą

      0
      0
  12. 6 grudnia 2013  13:51   w centrum świateł niepotrzebnych na*****li a tu nic   anonim

    ile ludzi jeszcze zginie ?

    0
    0
  13. 6 grudnia 2013  13:50   tam już dawno powinny być światła   anonim

    tam do i z parafii fatimskiej zawsze idzie tłum ludzi

    0
    0
  14. 6 grudnia 2013  12:59   anonim. (2)   opserwator.

    Jestem tego samego zdania po prostu pieszych nieuwaga doprowadziła do tragedii jak jedzie samochód to proszę poczekać przejedzie i proszę wtedy spokojnie przejść ,a ta sytuacja dla mnie jest jasna wtargnięcie nagłe na jezdnie i mamy tego skutki.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 6 grudnia 2013  23:00   Ja pier....!!!   Janki

      Kur.. Obserwator, ale Ty durny jestes aż boli!!! Nie właz na pady , bo nigdy nic nie wiadomo.

      0
      0
    • 6 grudnia 2013  13:05   Skoro jest przejście , to ...   anonim

      Skoro jest przejście , to chyba logiczne ,ze jest ograniczona prędkość. Nie chcę nikogo obwiniac, ale to logiczne kto zawinił.

      0
      0
  15. 6 grudnia 2013  12:05   ilu komentatorów tyle durnych wpisów (1)   ona

    Niektórzy z was mogliby tak głupie komentarze zachować dla siebie, lepiej milczeć niż pisać bzdury. Ja znałam tych ludzi osobiście i jestem pewna, że nie wtargnęliby na jezdnię nie upewniając się wcześniej czy zdąża przejść. Nie należeli już do najmłodszych, wiec przejście przez ulicę zajmowało im nieco więcej czasu, a zabrakło im dosłownie parę kroków, by bezpiecznie znaleźć się na drugiej stronie ulicy. Więc powiem tak, oni zastanowili się i upewnili, zanim weszli na przejście, lecz niektórzy z was mogliby najpierw pomyśleć, zanim zaczęli pisać bzdurne komentarze.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 6 grudnia 2013  18:16   Szkoda mi   Monia

      Również znałam to małżeństwo i na pewno nie weszli na jezdnie z myślą taką, żeby spowodować wypadek. Ludzie zwróćcie uwagę na to, że to nie byli jacy nastolatkowie tylko starsi ludzie. Często przechodzę tą ulicą i czasami trzeba z pół godziny wystać, żeby jakiś szanowny kierowca się zatrzymał. Jak ktoś tutaj się wyraził mogli spokojnie oglądać wiadomości, no mogli :( ale wiara jest ważniejsza od wiadomości. Już dawno miały stać tam światła, ale cóż władzę wolą odnawiać starówkę niż zadbać o bezpieczeństwo ludzi

      0
      0
  16. 6 grudnia 2013  10:57   A czy kierowcy nie mogą ...   anonim

    A czy kierowcy nie mogą czasem pomyśleć o pieszych, którzy często stoją długo przy przejściu bo jedzie ciąg samochodów i żaden nie raczy się zatrzymać niezależnie od pogody? Dlatego mamy takie, a nie inne przepisy w tym kraju, bo przy innych na przejściach bez świateł pieszy nie miałby szans dostać się na drugą stronę ulicy! Nie raz zdarzało mi się stać przy przejściu z dzieckiem na ręku w czasie deszczu i żaden samochód nie zatrzymał się, żeby mnie przepuścić. W tym konkretnym przypadku nie wiem jak było. Nie było mnie tam. Nikogo nie oceniam. Więcej kultury z obywdu stron i życie od razu byłoby przyjemniejsze. Światła przy przejściu dla pieszych na ul. Człuchowskiej są koniecznością! Jeśli miasto żałuje pieniędzy na nowe słupy, niech wykopie te przy przejściu wzbudzanym na Kościuszki!

    0
    0
  17. 6 grudnia 2013  10:48   paranoja   antek

    jak można zginał człowiek szedł prawidłowo na pasach czego wy kierowcy jeszcze chcecie chyba gumowe drzewa i asfalty

    0
    0
  18. 6 grudnia 2013  10:43   Zweryfikujcie swoje wypowiedzi!!!!   czytelnik

    Nie znacie prawidłowej przyczyny wypadku TO nie zabierajcie głosu w tej kwestii dodaję cytat z wypowiedzi policji:"- Mężczyzna w wyniku doznanych obrażeń poniósł śmierć na miejscu. Kobieta została przewieziona do Szpitala Specjalistycznego w Chojnicach. Kierującym audi okazał się 60-letni mieszkaniec Chojnic. Był trzeźwy. Wstępne ustalenia wskazują na to, że piesi zachowali się prawidłowo. Do zdarzenia doszło na przejściu dla pieszych, osoby te kończyły już niemal przechodzenie przez jezdnię."

    0
    0
  19. 6 grudnia 2013  10:33   Być może ofiary tego ...   anonim

    Być może ofiary tego wypadku naoglądały się bzdurnych "reklam" w telewizji i uwierzyły, że samochód może zatrzymać się w miejscu, a piesi mają zawsze rację. Tam jest bardzo długa prosta i jest b.dobra widoczność w obydwie strony.

    0
    0
  20. 6 grudnia 2013  10:17   Piesi tez powinni miec troche ...   anonim

    Piesi tez powinni miec troche wyobrażni..Poczekajcie 15 sekund dłużej i przepuście auto ktore jedzie..Jest zima,warunki złe a piesi nie myślą..Pieszych często nie widać..Dopiero jak jest tragedia to wtedy wszyscy kierowców winią..

    0
    0
  21. 6 grudnia 2013  09:55   Chojniczanka (2)   anonim

    Dzień dobry. Nie usprawiedliwiajcie tego kierowcy, ponieważ nie zachował on bezpiecznej prędkości, a poza tym szkoda, że u nas nie ma radarów.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 6 grudnia 2013  10:14   Do azot.   drajwer

      Ty lepiej się stąd ulatniaj! Ino gazem! Mistrzowie kierownicy się odezwali! Taka sytuacja: mamy na drogach przejazdy kolejowe, gdzie ustępuję się przejazdu pociągom, które ważą dużo więcej od poruszających się po drogach samochodach. Teraz pytanie: czy łatwiej jest zatrzymać się pieszemu przed przejściem, rozejrzeć się i dopiero kiedy ma wolną drogę przejść, czy łatwiej zatrzymać się kierowcy auta, czy to ciężarowego czy osobowego, który waży dużo więcej niż człowiek. Nie ma żadnej logiki w naszych przepisach, gdzie pieszego traktuje się jak świętą krowę, a kierowcy są zawsze tymi najgorszymi, którzy nie przestrzegają przepisów. A teraz apel do wszystkich, kierowców, rowerzystów i pieszych. Jak poruszacie się po drogach to myślcie, to nie boli! Szerokości!

      0
      0
    • 6 grudnia 2013  10:01   ...   Azot

      popieram!!!! Postawić radar i nauczą się jeździć mistrzowie kierownicy!!!

      0
      0
  22. 6 grudnia 2013  09:45   Tak to jest jak wchodzi sie ...   Kox

    Tak to jest jak wchodzi sie na przejście dla pierwszych jak święta krowa.trzeba patrzeć czy cos jedzie.wina leży po obu stronach.ja sie zawsze rozglądam,a nie ze samochód jedzie to wchodzę z myślą ze wychamuje....

    0
    0
  23. 6 grudnia 2013  09:36   Noga z gazu!!!   Ania

    Kierowca z audi ma Chojnickie tablice, wiec doskonale wiedział, że jest tam przejście dla pieszych. Trochę by zwolnił, pomyślał.. Widoczność była słaba i padał deszcz, a jednak nie powstrzymało go to przed zapier....niem niestety :( i skończyło sie tragedią.

    0
    0
  24. 6 grudnia 2013  09:04   Jest problem   Chojniczanin

    Często tędy jadę. Przejście bardzo słabo oświetlone. Osoby ubrane w szare. Obecnie dużo osób w tym czasie i o tej porze idą do Kościoła na roraty. Pytam się gdzie jest nasza Straż Miejska, aby w tym czasie i o tej porze wzmóc patrole w tym obrębie miasta? Do ich zadań należy prewencja.

    0
    0
  25. 6 grudnia 2013  08:39   zima (2)   p

    bardzo często widzę pieszego zasłuchanego w telefon lub MP3 i kaptur na głowie wchodzącego na jezdnię bez rozglądania.Zima to walka z fizyką i poslizgiem i trzeba wszędzie myśleć co się robi bo pieszy nie ma żadnej ochrony,

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 6 grudnia 2013  13:19   do Azot   a.

      Tutaj ktoś przedstawił najczęściej występujące sytuacje, nie napisał nic o tym Panie, który przechodził. Prawdą jest, że niestety nasza młodzież z kapturami na łbie, słuch muzyki tak głośnej, że inni przechodnie ją słyszą. No i niestety nie patrząc wchodzą na jezdnię.

      0
      0
    • 6 grudnia 2013  09:32   Jasne!!!   Azot

      I wlasnie ten człowiek słuchał Heavy Metalu na swojej mp3 i dlatego tak sie stało!!! Weź sie puknij w swój zakuty łeb, bo żal czytać!!!

      0
      0
  26. 6 grudnia 2013  08:06   Bardzo niebezpieczne przejscie   Mic

    Odnośnie tego przejścia mieszkańcy Człuchowskiej kilkukrotnie byli już w urzędzie miasta u dyrektora szkoły nr 7 u proboszcza z prośbami o założenie świateł. Są tu potrącenia regularnie co kilka miesięcy. Jestem ciekawy ile jeszcze osób musi zginąć aby urzędnicy podjęli działania. Przechodzą tu dzieci do szkoły i ludzie do kościoła, a samochody widząc długa prosta często przekraczają prędkość i wyprzedzają się. Ręce opadają widząc taka beztroskę.

    0
    0
  27. 6 grudnia 2013  06:54   Ja pier....!!!   Azot

    Jak narazie same debile sie do kompa dorwali!!! Zamiast spać, debilizmy wypisujecie!!! Masakra!

    0
    0
  28. 6 grudnia 2013  00:38   Już od dawna wiadomo (1)   Seth

    że chodzenie do kościoła szkodzi nie tylko zdrowiu:-)

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 6 grudnia 2013  13:16   popieram   a

      popieram

      0
      0
  29. 6 grudnia 2013  00:07   Swiatla   x:)

    Moim zdaniem powinny tam powstać światła ! Bo to już nie pierwszy przypadek na tym przejściu

    0
    0
  30. 5 grudnia 2013  22:57   z tego co pamiętam, to ...   anonim

    z tego co pamiętam, to kierowca zbliżajac sie do przejścia jest obowiązany zachować szczegolną ostrożność ... jak bylo wykaże dochodzenie.

    0
    0
  31. 5 grudnia 2013  22:50   Jak można wejść na ulice ... (1)   anonim

    Jak można wejść na ulice jak auto jedzie?? Ja nigdy nie pcham sie pod koła..Wiadomo,jest ciemno,szaro kierowca nie widzi..A ludzie chodzą jak święte krowy i nie upewniaja sie czy ktoś może im krzywde zrobić..

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 7 grudnia 2013  18:46   !!!   joshe

      Ci ludzie juz byli na srodku pasów. prawie z nich schodzili na chodnik. wiec raczej nie wtargneli na jednie przed samochód!!!

      0
      0
  32. 5 grudnia 2013  22:37   SZKODA CHŁOPA..ALE PEWNIE ... (2)   anonim

    SZKODA CHŁOPA..ALE PEWNIE WESZLI NA PRZEJŚCIE NIE UPEWNIAJĄC SIE CZY JEDZIE SAMOCHÓD..BO INACZEJ BY NIE WESZLI NA PRZEJŚCIE..

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi