Nauczycielki krzywdziły dzieci? Sprawdza to prokuratura w Człuchowie

Prokuratura sprawdza, czy w Przedszkolu „Skrzaty” dwie nauczycielki krzywdziły dzieci, zakładając im m.in. klamerki na usta i zamykając w ciemnych pomieszczeniach – informuje Gazeta Pomorska. Zawiadomienie złożyli rodzice oraz urząd.

Pracownice przedszkola miały dręczyć znajdujące się pod ich opieką dzieci. Sprawa trafiła już do prokuratury.   |  fot. google maps

O sprawie napisała Gazeta Pomorska. O tym, że w przedszkolu dzieje się coś niedobrego - rodzice dzieci z przedszkola Skrzaty poinformowali burmistrza Chojnic. Urząd złożył zawiadomienie do policji i prokuratury. Według Pomorskiej wcześniej uczynili to sami rodzice, a w całej sprawie chodzi o dzieci z klasy integracyjnej, do której uczęszczały m. in. z dziećmi z autyzmem.

- Dowodami są na razie opowieści dzieci, ale się pokrywają – mówi Pomorskiej Grzegorz Czarnowski, szef wydziału oświaty w ratuszu. - To jest tak, że rodzice wyciągnęli te informacje poprzez rozmowę, zabawę. Dyrektorka przedszkola Skrzaty potwierdza, że dotarły do niej sygnały o zachowaniu doświadczonych nauczycielek i zostały one odsunięte od pracy z dziećmi.

Aktualizacja:  Prokuratura Rejonowa w Człuchowie poprowadzi postępowanie w sprawie znęcania się nad dziećmi z Niepublicznego Przedszkola Integracyjnego „Skrzaty” w Chojnicach. Początkowo postępowanie miała prowadzić Prokuratura Rejonowa w Chojnicach, ale okazało się, że pracuje tam mąż jednej z przedszkolanek.

27.04. Rodzice podzieleni, grupa przedszkolaków rozwiązana - zobacz

(red.)

Szanowni Państwo

W nawiązaniu do opublikowanych przez media informacji dotyczących nieprawidłowości w pracy opiekunów i metod stosowanych w Niepublicznym Przedszkolu Integracyjnym „Skrzaty” w Chojnicach, poseł  Prawa i Sprawiedliwości Piotr Müller, jednocześnie wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego, podjął działania zmierzające do jak najszybszego wyjaśnienia niepokojących wydarzeń.

W ostatnich dniach za pośrednictwem mediów regionalnych i ogólnopolskich, pojawiły się szokujące informacje o sposobie traktowania podopiecznych w Niepublicznym Przedszkolu „Skrzaty” w Chojnicach. Poseł Piotr Müller podjął niezwłoczne działania zmierzające do jak najszybszego wyjaśnienia sytuacji. W ramach uprawnień wynikających z ustawy o wykonywania mandatu posła poseł wystosował wniosek do Prokuratora Generalnego Zbigniewa Ziobry o objęcie szczególnego nadzoru nad sprawą oraz zwrócił się do Pomorskiej Kurator Oświaty o wnikliwe zbadanie sprawy.

Rodzice powierzający swoje dzieci pod opiekę, muszą mieć całkowitą pewność co do bezpieczeństwa i warunków opieki jakie będą im zapewnione. Z doniesień medialnych wynika, że w tym przypadku ta pewność i zaufanie do opiekunów zostało nie tylko zachwiane, ale dramatycznie nadużyte ze szkodą dla zdrowia psychicznego i fizycznego samych dzieci. Podjąłem działania zmierzające do jak najszybszego wyjaśnienia tej sytuacji i niedopuszczenia do takich zdarzeń w przyszłości. Jestem w stałym kontakcie z Panią Kurator, która zapewniła mnie o wszczęciu wnikliwej kontroli.” – podkreślił poseł Piotr Müller.

O informacjach spływających w ramach interwencji będziemy Państwa informowali na bieżąco. Udostępniamy również pisma skierowane do odpowiednich Organów Nadzoru w tej sprawie.

Z poważaniem

Biuro Poselskie Posła na Sejm RP Piotra Müllera

Pismo do Pomorskiego Kuratora Oświaty - tutaj i do Prokuratora Generalnego - zobacz

  1. 20 kwietnia 2019  14:25   Pytanie? (3)   anonim

    Jeżeli poseł z Słupska reaguje to mam pytanie do naszego posła ponoć pedagog i co on na to?

    15
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  2. 19 kwietnia 2019  20:05   Rodzic (5)   Rodzic

    Do odpowiedzialności również powinno się pociągnąć całą dyrekcję łącznie z właścicielem przedszkola. To osoby które powinny w pierwszej kolejności wylecieć z tego przedszkola, łącznie z zakazem prowadzenia takowej działalności dla właścicieli przedszkola. To przedszkole to jedna wielka firma do zarabiania pieniędzy z krzywdą dla naszych dzieci. WSTYD.

    33
    11
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 22 kwietnia 2019  18:47   A nie wymyślą że ...   anonim

      A nie wymyślą że nauczyciele nad nimi się znęcali

      4
      3
    • 22 kwietnia 2019  18:44   No to głupot nie opowiadaj. ...   anonim

      No to głupot nie opowiadaj. I stań obronie za dziećmi a nie nauczycielami

      6
      3
    • 22 kwietnia 2019  17:50   Zaciekawiony   Masakra

      No pewnie że nie zamyka ale od mówienia o kim ze ktos cos zrobil do udowodnienia jest jeszcze długa droga zwłaszcza jak oskarzycielem jest dziecko. Sam i wiecie ze dzieci wiele razy wymyslaja rozne rzeczy.Te kobiety tam pracują robią wszystko żeby rodzice nawet niepełnosprawnych dzieci mogły normalnie pracować. Moje dzieci też mówią że były w kosmosie i co mam w to uwierzyć?? Reasumując uważam że jezeli to robiły to powinny ponieść konsekwencje A póki sprawa nie jest udowodniona lub są to jakieś fanaberie bo któremu z rodziców się ktoś nie spodobał mi robi wszystko zeby zaszkodzic kłania się art. 234 k.k. kurczę strasznie mnie ciekawi ta sprawa gdyż sam jestem rodzicem. Ale z tego co widziałem w reportazach oceniając obiektywnie uważam że żeby stawiać wyrok sprawa musi być wyjaśniona...

      8
      6
    • 22 kwietnia 2019  17:37   W twojej firmie nikt nikogo ...   anonim

      W twojej firmie nikt nikogo nie zamyka żeby siedział cicho

      7
      5
    • 22 kwietnia 2019  14:17   Zaciekawiony   Masakra

      Tak a teraz załóżmy że posiada się firmę transportową i 100 tirów firma działa prężnie i się rozwija. Pewnego dnia okazuje się że dwoch kierowcow kradnie paliwo i część towarów które przewozi to co zwalnia się wszystkich?? Człowieku pomyśl co w dzisiejszych czasach nie jest maszynka do zarabiania pieniędzy i twój durny komentarz wytatuluj sobie na czole żebyś musiał żyć z tymi głupimi słowami i pokazać innym swój tok myślenia aby wiedzieli od samego początku z kim mają do czynienia...

      9
      6
  3. 19 kwietnia 2019  13:45   Oczywiście że Czas Chojnic ... (2)   Wiocha

    Oczywiście że Czas Chojnic poinformował o tym pierwszy bo pan ojciec od autystycznych bliźniaków tam pracował,jest też w ekipie burmistrza więc co za problem zrobić aferę na całą Polskę bez jakichkolwiek dowodów. Pomówienia to bardzo duże wykroczenie więc nie liczcie się z tym,że nie będziecie konsekwencji. Myślicie że jak udzielicie wywiadu do telewizji i jakis pseudo gazet mówiac totalne kłamstwa to staną się one prawda ? Każdy rozumny człowiek wie że nie warto wierzyć w to co w mediach. Tylko czy warto było? Panie Matki bez żadnych skrupułów pokazują swoje twarze w Polsacie, ciekawe czy jak będziecie zmuszone wystosować sprostowanie i przeprosiny to też będziecie takie zadowolone siedzieć w ratuszu miasta. Chojnice to dziura która nikt się nie interesuje. Możecie mieć tam znajomości ale to nie ma żadnego znaczenia. Nikogo to nie interesuje moi drodzy. Czas pokaże Wam że zrobiliście coś strasznego i będą konsekwencje. A Pan od bliźniaków pewnie ma sporo na swoim sumieniu to się nawet nie pokazał. I niech Pan nie udaje że.sie jakoś specjalnie dziećmi interesuje.

    29
    22
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 19 kwietnia 2019  20:50   Dowody poproszę siersciuchu. ...   anonim

      Dowody poproszę siersciuchu. Nagonkę medialna każdy debil potrafi zrobić. Zaangażowanie polityków w sprawę nie dostarczy materiału dowodowego na coś co nie miało miejsca haha

      4
      12
    • 19 kwietnia 2019  16:37   wiochą to od ciebie jedzie ...   anonim

      wiochą to od ciebie jedzie sierściu jeden, dzban napisał to co chciał i myśli, że wszystkie rozumy pozjadał?

      11
      7
  4. 19 kwietnia 2019  13:03   Teraz będą się licytować, ...   anonim

    Teraz będą się licytować, kto pierwszy poinformował? a jakie to ma znaczenie w kontekście zajścia? Żadne

    14
    1
  5. 19 kwietnia 2019  09:56   Czas Chojnic   czas

    Jako pierwszy o sprawie poinformował "Czas Chojnic".

    11
    2
  6. 19 kwietnia 2019  09:49   no,no,no (2)   anonim

    Lepszej darmowej reklamy nie można sobie zrobić. Cała Polska już wie gdzie są Chojnice. Nasuwa się tylko pytanie - gdzie był nadzór ze strony dyrekcji - WŁAŚCICIELA, gdzie był tzw. nadzór pedagogiczny? Szkoda tylko tych maluchów. Ciekawe co na to pani dyrektor może niech wyśle swoje dzieci do tego przedszkola to będzie wiedziała co się w nim dzieje. Wesołych Świąt.

    17
    6
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 19 kwietnia 2019  11:46   no,no   anonim

      to nie pierwszy raz wyjaśnią to inni szkoda tylko dzieci i faktycznie dziecko w tym wieku sobie nie wymyśli takich rzeczy uwierzę w to że traktowało to jako zabawę, monitoring fajnie tylko trzeba go analizować i wyciągać wnioski a nie gonić za pieniądzem. Widocznie nie masz dzieci bo jak by dotyczyło to twojego nie wiem co byś powiedziała albo powiedział?

      7
      1
    • 19 kwietnia 2019  10:48   Jak działa przedszkole to ...   anonim

      Jak działa przedszkole to jedna sprawa i to jest karygodne ale oskarżanie niewinnych osób takimi oszczerstwami to druga sprawa. Ludzie nie można tak zakłamywać faktów i sytuacji które tam miały miejsce.

      2
      9
  7. 19 kwietnia 2019  08:59   WSTYD   Pedagog

    WSTYD!!!!!!!! WSTYD!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WSTYD!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ale to przedszkole lubi być medialne

    24
    4
  8. 19 kwietnia 2019  08:11   Chojnice znowu na ...   czytelnik

    Chojnice znowu na "fali" - https://wiadomosci.wp.pl/szokujace-oskarzenia-wobec-przedszkolanek-z-chojnic-klamerki-na-ustach-dzieci-6371724797671041a

    13
    1
  9. 18 kwietnia 2019  19:56   Drodzy czytelnicy (8)   30latka

    Drodzy czytelnicy! Cale moje dotychczasowe życie staram się kierować zasadą "Postrzymaj się od oscentacyjnego uważania czegokolwiek", a w szczególności w sytuacjach, o których nie mamy zielonego pojęcia. Łatwo jest rzucić kamieniem, opluć kogoś, ocenić, pozbawić szansy do obrony - a przecież taka szansa przysługuje każdemu z Nas z urzędu! Nikogo nie bronię, staram się nie oceniać. Straszne jest, jeśli faktycznie takie sytuacje miały miejsce, w końcu chodzi tutaj o dzieci, które w obliczu krzywdy są bezbronne, a zwłaszcza te niepełnosprawne. Tym bardziej przechodzi mnie dreszcz na myśl, że coś takiego mogłoby spotkać moje dziecko. Straszne. Ale... co jeśli to wszystko okaże się nie prawdą, tylko jakimś koszmarnym nieporozumieniem? Prywatną niechęcią? Chęcią dyskredytacji? Powodów może być wiele. Więc.. zanim zaczniemy oceniać, opluwać, wskazywać palcem winnych, poczekajmy na wyniki śledztwa. W końcu w placówce jest monitoring. Jeśli dochodziło do tak okrutnych nadużyć, z pewnością zostało to nagrane. I jeszcze jedna rzecz, nad którą warto się zatrzymać i zastanowić, tak z drugiej strony medalu - gdyby nauczycielki, drodzy rodzice, miały wierzyć we wszystkie historie, które opowiadają na Wasz temat dzieci, to domyślam się, że spora część moglaby być pozbawiona praw rodzicielskich.

    42
    14
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 19 kwietnia 2019  22:49   ...   Rodzic

      Dokładnie sam wiele razy byłem świadkiem jak dziecko rzucalo się na podłogę w sklepie i plakalo wykrzykujac rozne dziwne zeczy to co wedle tych oszczerstw z telewizji od razu powinno się zarzucić rodzicowi dziecka że je bije i znęcał się nad nim?? Masakra ja coś czuje że sprawa obierze inny tok i za chwilę właśnie rodzice oskarżający będą się martwic z kad na nie i jak załatwić przeprosiny dla tego przedszkola. Jestem pewien że to stek bzdur ale na miejscu zawieszonych pracownic jak i również dyrekcji oczywiście po wyjaśnieniu sprawy wykonalbym interwencje prawną w kierunku ukarania rodziców którzy tak odrzucili oszczerstwami w/w przedszkole. Chodź nie jestem miejscowy to będę sie bacznie sprawie przyglądać gdyż znam już podobna sprawę z innego miasta którą wynikla za sprawa rodziców i zakończyła się przepraszaniem i odszkodowaniem od oskarżyciela.

      11
      1
    • 19 kwietnia 2019  10:46   Rodzicow którzy twierdzą ...   anonim

      Rodzicow którzy twierdzą że ich dzieciom działa się krzywda a mimo wszystko prowadzili je do przedszkola. Taka straszna krzywda. Normalne dziecko które by się bało Pani nie chciałoby chodzić w takie miejsce.

      12
      5
    • 19 kwietnia 2019  08:00   Są zeznania rodziców   anonim

      Są zeznania rodziców

      8
      3
    • 18 kwietnia 2019  22:43   BEZ KOMENTARZA   ŚWIADEK

      Droga 30-latko ,także byłam optymistką w 2015 r ,dopóki sama nie sprawdziłam jak to wygląda. To co się tam dzieje to przechodzi wszelkie granice przyzwoitosci.Nie bedę komentować,bo każdy wyrabia sobie swoje zdanie. Co chce to zrozumie. Proszę nie wypowiadaj się jak nie wiesz i nie byłaś

      10
      10
    • 18 kwietnia 2019  21:51   To się okaże.   anonim

      To się okaże.

      3
      9
    • 18 kwietnia 2019  21:11   Najpierw się czyta póżniej ...   anonim

      Najpierw się czyta póżniej się wypowiadaj

      9
      3
    • 18 kwietnia 2019  20:20   Jakie dowody? Historie ...   anonim

      Jakie dowody? Historie wypowiedziane przez 4 latki? Monitoring jest ? Jest. Więc zobaczymy.

      8
      8
    • 18 kwietnia 2019  20:00   Dowody są przeciw twojej ...   anonim

      Dowody są przeciw twojej wypowiedzi

      9
      7
  10. 18 kwietnia 2019  18:22   NIESTETY, ALE TO WSZYSTKO JEST PRAWDĄ (5)   WSTRZĄŚNIĘTY RODZIC

    Jako rodzic jednego z pokrzywdzonych dzieci z grupy malinki mogę tylko napisać tym wszystkim osobom, które twierdzą że to nieprawda - niech to spotka wasze dzieci, to zobaczycie jakie to nieprzyjemne i przykre uczucie kiedy dajecie dziecko pod "profesjonalną i wykształconą opiekę" by móc pracować i zapewnić dziecku wykształcenie i ciepły dom, a otrzymujecie krzywdę za którą musicie jeszcze płacić. Gdybyście wiedzieli wszystko to co my wiemy to byście byli załamani. Poczekajmy na odpowiedź prokuratury. No i przypomnijcie sobie akcję z 2015r. w SRZATACH, kiedy to też pisano, że to nieprawda i pewnie ktoś z konkurencji chce otworzyć swoje przedszkole, a temu zaszkodzić (artykuł na jednym z portali).

    33
    14
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  11. 18 kwietnia 2019  18:19   Dyscyplinarki (2)   dobrze poinformowany obywatel

    Ktoś mówi,ze to pomówienia ,a dyscyplinarne zwolnienia juz poszły w ruch

    12
    8
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 22 kwietnia 2019  14:10   Zaciekawiony   Zaciekawiony

      Chyba je sobie pani/pan wyimaginowala jak mogły pójść w ruch jak jedynym dowodem na chwilę obecną są zeznania 4 czy tam 3 parków i ich pokrzywdzonych "WAZNYCH" rodziców. I tu się kłania czytanie że zrozumieniem. Widać że za pani/Pana czasów też strajk nauczyciela miał miejsce przynajmniej przez 3 lata liceum buhahaha

      1
      6
    • 18 kwietnia 2019  18:33   Nie wydaje mi się.   anonim

      Nie wydaje mi się.

      5
      9
  12. 18 kwietnia 2019  17:35   Brak nadzoru i kontroli ze ... (2)   Pedagog

    Brak nadzoru i kontroli ze strony urzędu, który stanowi główne źródło dofinansowania przedszkoli, Wstyd!

    20
    8
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 18 kwietnia 2019  22:53   Świadek   Świadek

      Działalność tego przedszkola powinna być zamknięta. Dyrekcja nie radzi sobie z tak specyficzna placówką

      13
      3
    • 18 kwietnia 2019  17:51   To wina dyrektorów ...   anonim

      To wina dyrektorów przedszkola

      14
      5
  13. 18 kwietnia 2019  12:58   A Wy już wszyscy pod ... (11)   anonim

    A Wy już wszyscy pod wpływem głupich plotek i artykułów oceniacie co się tam stało. Żaden z tych zarzutów nie jest prawdziwy,a wszystko zostało napisane tak żeby wywołałac zamieszanie. W sali były kamery i na pewno potwierdza,że nic złego się tam nie działo. Kto normalny znęcałby się na dzieckiem wiedząc że jest nagrywany. Osoby które wytoczyły te zarzuty muszą liczyć się z pozwem o zniesławienie.

    25
    24
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 19 kwietnia 2019  08:04   To chyba nie jest w ramach ...   anonim

      To chyba nie jest w ramach strajku

      9
      1
    • 18 kwietnia 2019  20:53   Ja   Swoj

      Po co rodzisz dzieci skoro nie umiesz ich potem wychować zwalając odpowiedzialność na nauczycieli. Dziecko to nie roślinka (to istota ludzka) i z jakimiś zachowaniami wyuczonymi z domu przychodzi (niestety niewłaściwymi względem norm społecznych) .

      6
      9
    • 18 kwietnia 2019  17:23   Po co pracujesz jako ...   anonim

      Po co pracujesz jako nauczycielka jak nie umiesz wychować dzieci. Bo kasa?

      12
      6
    • 18 kwietnia 2019  15:29   Ludzie hodujecie dzieci w ...   anonim

      Ludzie hodujecie dzieci w domu nie mają żadnego rygoru, zachowują się później w przedszkolu jak stado małp i jakakolwiek próba ułożenia ich traktowana jest jak znęcanie. Zwalacie cały obowiązek wychowania na nauczycieli,a jak coś jest nie tak to Oni są osadzania o jakieś karykaturalne rzeczy.

      9
      21
    • 18 kwietnia 2019  14:28   Anonim   anonim

      Pani twierdzi, że to nie prawda. Sama miesiąc temu byłam po wniosek w jednym przedszkolu i byłam świadkiem jak pani przedszkolaknka krzyczała na dzieci i to pani z wieloletnim doświadczeniu.

      13
      5
    • 18 kwietnia 2019  13:55   Żadne z wymienionych wyżej ...   anonim

      Żadne z wymienionych wyżej sytuacji nie miały miejsca,jak już się sprawa wyjasni,to zobaczycie jak łatwo jest osądzać i komentować bo banda polmozgow z tanich gazet żywi się sensacją niszcząc komus życie. Przez takich ludzi jak Wy Świat jest taki .

      6
      15
    • 18 kwietnia 2019  13:47   Żebyście się nie zdziwili ...   anonim

      Żebyście się nie zdziwili ile będzie pozwów. Wszyscy trąbią bo w tej małomiasteczkowej wiosce zawsze tak jest. Nikt nie myśli tylko żywi się tym co jakieś gówniane portale piszą.

      11
      6
    • 18 kwietnia 2019  13:43   UPUBLICZNIJCIE NAGRANIA Z ...   anonim

      UPUBLICZNIJCIE NAGRANIA Z MONITORINGU

      19
      2
    • 18 kwietnia 2019  13:34   O TYM CO SIE TAM WYDARZYLO ...   anonim

      O TYM CO SIE TAM WYDARZYLO TRABIA W INNYCH MEDIACH WEEKENDFM DZIENNIKU BALTYCKIM POMORSKIEJ SPORO SPRAW BEDZIECIE MUSIELI ZALOZYC

      12
      1
    • 18 kwietnia 2019  13:30   NO I URZEDNIKOW MIASTA KTORZY ...   anonim

      NO I URZEDNIKOW MIASTA KTORZY W TEJ SPRAWIE SIE WYPOWIADAJA

      11
      1
    • 18 kwietnia 2019  13:28   JAK JEST TO NIEPRAWDA TO ...   anonim

      JAK JEST TO NIEPRAWDA TO POZWI REDAKTOROW ARTYKULOW I WLASCICIELI

      8
      2
  14. 18 kwietnia 2019  12:51   Zróbcie z tym Coś   anonim

    Pedofil W Sp1 i na kościersiej, teraz przemoc w skrzatach, kiedyś jakieś oparzenia w innej placówce. Czy nie ma jakichś służb które by wzięły się za to wszystko Bo na miasto nie można liczyć

    20
    11
  15. 18 kwietnia 2019  12:41   Wredne babska zakompleksione ...   anonim

    Wredne babska zakompleksione wyżywają się na dzieciach?

    24
    14
  16. 18 kwietnia 2019  12:33   O CO SYRAJKUJA NAUCZYCIELE ...   anonim

    O CO SYRAJKUJA NAUCZYCIELE WIDAC SLYCHAC CO W ICH SRODOWISKU NAUCZYCIELSKIM SIE WYRABIA

    16
    23
  17. 18 kwietnia 2019  12:24   Znowu "to" przedszkole (4)   Mama

    Dlaczego w innych przedszkolach takie rzeczy nie mają miejsca? Co tam za kadra pracuje? Nigdy w życiu nie posłałbym tam dziecka tym bardziej niepełnosprawnego. Na szczęście dzieci są szczere i wszystko powiedzą, Jak można??? krzywdzić tak niewinne i bezbronne istoty?????:(

    28
    12
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 19 kwietnia 2019  09:04   Co wy możecie wiedzieć   Mama

      Właśnie, że mam niepełnosprawnego synka, a to jest ostatnie przedszkole na tej Ziemi do którego oddałabym pod opiekę moje dziecko

      11
      0
    • 18 kwietnia 2019  22:59   ŚWIADEK   ŚWIADEK

      Mamo- nie masz takiego dziecka. Nie wypowiadaj się.

      3
      10
    • 18 kwietnia 2019  17:50   Telewizję obejrzyj   anonim

      Telewizję obejrzyj

      9
      4
    • 18 kwietnia 2019  12:59   Nikt nikogo nie skrzywdził.   anonim

      Nikt nikogo nie skrzywdził.

      7
      17
  18. 18 kwietnia 2019  11:19   Powinno być (6)   anonim

    W każdej placówce tego typu począwszy od przedszkola żłobka szkoły powinien być monitoring. Do dziś dnia w szkołach podstawowych nie ma elementarnych możliwości sprawdzenia zachowań dzieci na przerwach (np : SP1)problemów przedszkolach także dlatego mamy tego typu akty przemocy. Jeżeli jest to prawdą konsekwencje karne powinny być wyciągnięte do takich osób. Urząd miasta i wydział edukacji też powinien w tym temacie zacząć mocno pracować.

    27
    3
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 18 kwietnia 2019  23:03   ŚWIADEK   ŚWIADEK

      MONITORING. jAK JEST WYGODNY DLA DYREKCJI PRZEDSZKOLA TO OK. JAK JEST PROBLEM W PRZEDSZKOLU TO JEST ZEPSUTY

      7
      0
    • 18 kwietnia 2019  20:05   Nauczyciele też mają ...   anonim

      Nauczyciele też mają naskrobane

      7
      2
    • 18 kwietnia 2019  19:28   Nie zgadzam się. Wtedy ...   anonim

      Nie zgadzam się. Wtedy dzieciaki robiły by co chcą a Pani nie mógłaby nawet słowa powiedzieć bo przyszlaby taka madka z pyskiem ze na brajanka ktos nakrzyczal a on przeciex kopal kolegę tylko dla zabawy

      3
      8
    • 18 kwietnia 2019  16:09   Sp3 nie ma monitoringu   anonim

      Sp3 nie ma monitoringu

      8
      0
    • 18 kwietnia 2019  12:48   Sp1 na korzytarzach też ? Eh   anonim

      Sp1 na korzytarzach też ? Eh

      11
      0
    • 18 kwietnia 2019  12:29   SP1   .

      W SP1 jest monitoring.

      9
      2
  19. 18 kwietnia 2019  10:07   Całkiem możliwe (3)   Kiszony

    U nas w podstawówce w latach 90tyvh było pełno aktów przemocy, od nauczycieli, po samego dyrektora. Bicie skakanką po plecach, dłonią po twarzy, targanie za uszy, kontrola paznokci i bicie wskaźnikiem po dłoniach, terror psychiczny, wyśmiewanie etc.

    35
    9
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 19 kwietnia 2019  04:03   Do anonima poniżej.   Kiszony

      Jaka nieprawda? Piszę co przeżyłem i widziałem na własne oczy, oczywiście że nie wszyscy tacy byli ale jednak znaczny % był. U wielu z tych dzieci zostawili odcisk na psychice, mogę napisać te nazwiska jak i numer szkoły....ale po co? Był to koniec lat 80tych, początek 90tych.

      11
      0
    • 18 kwietnia 2019  15:02   No pewnie że tak było sama ...   anonim

      No pewnie że tak było sama też dostałam po rękach wskaźnikiem pamiętam jak dziś.

      13
      3
    • 18 kwietnia 2019  13:05   Nieprawda   anonim

      Nie w latach 90 tych na pewno. Nie spotkałam się z przemocą w szkole jak jest wyżej opisane. Miało to miejsce , ale dużo wcześniej , chodzi mi o lata 70 te. Wówczas była stosowana przemoc w szkole.

      14
      5