Po stronie prawdy w Chojnicach

Przeciwnicy metody in vitro mogli dziś wyrazić swoje zdanie i przedstawić argumenty w nadawanym na żywo przez Telewizję Trwam programie „Po stronie prawdy”. Swoje pięć minut dostali też przedstawiciele ratusza.

W Chojnicach pojawiła się dziś Telewizja Trwam, by mówić o programie leczenia bezpłodności w mieście.   |  fot. (olo)

Dziś do Chojnic pofatygowali się autorzy programu „Po stronie prawdy” nadawanego w Telewizji Trwam. Jak poinformowali, przyjechali na zaproszenie chojniczan porozmawiać o planowanym przez ratusz projekcie finansowania in vitro. Jako pierwsza wypowiedziała się Janina Kłosowska z Akcji Katolickiej działającej przy parafii Matki Bożej Królowej Polski.

Mówiła o tym, że nie spodziewała się, że w wolnej Polsce będzie jeszcze trzeba na kolanach prosić Boga o obronę ludzkiego życia. Mówiła o diabelskich pomysłach i okrutnym czarnym marszu w Chojnicach. Najwięcej czasu z godzinnej audycji autorzy poświęcili na rozmowę z dr. Aleksandrą Marią Kicińską z Fundacji Naprocentrum z Gdańska, która dużo mówiła o korzyściach naprotechnologii i skutkach metody in vitro, która może powodować m.in. nowotwory.

Oprócz niej o braku zgody na in vitro w różnych aspektach mówili przedstawiciele kilku organizacji, a także mieszkanka, która zdecydowała się na naprotechnologię. Ksiądz proboszcz parafii MBKP Janusz Chyła podkreślał, że kościół słucha naukę i pochyla się nad dramatem bezpłodności wielu małżeństw, ale dopuszcza tylko poczęcie na drodze etycznej, a in vitro nie jest do przyjęcia, bo nie zawsze cel uświęca środki.

Mówiono też o „dzieciach na szybkach” i „ludziach w zamrażarkach”, którzy zostają po in vitro i o tym, że mogą się rozpuścić, a także o tym, że in vitro nie jest tak skuteczne, jak się próbuje ludziom wmówić i że to najgorszy, najdroższy i jednorazowy sposób na … kupienie dziecka . Zdaniem wypowiadających się in vitro to dobry biznes dla niektórych i możliwość sięgnięcia po pieniądze publiczne.

Swoje pięć minut mieli też przedstawiciele ratusza. Burmistrza Arseniusza Finstera, którzy przebywa na zaplanowanym już wcześniej urlopie tacierzyńskim po urodzeniu córeczki, reprezentował dyrektor Robert Wajlonis i dyrektor wydziału edukacji, wychowania i zdrowia Grzegorz Czarnowski. Zdaniem Wajlonisa mówienie tylko o planach ratusza względem in vitro jest niesprawiedliwe, gdyż miasto chce przygotować szeroki program wsparcia małżeństw w leczeniu bezpłodności.

W tej kwestii będzie dopiero przygotowana uchwała intencyjna i dopiero na jej bazie będzie opracowywany program leczenia i finansowania różnych procedur, a in vitro będzie jedną z metod i to w sytuacjach już beznadziejnych, gdy zawiodą inne sposoby leczenia. – Nikt przecież nie będzie na siłę nikomu wciskał in vitro, nasz program będzie szeroki i nie będzie za bardzo odbiegał od tego wszystkiego, co państwo poruszyliście w programie – powiedział Wajlonis.

Na zakończenie programu proboszcz Janusz Chyła wręczył Robertowi Wajlonisowi zbiór encyklik Jana Pawła II, by na sesji w czerwcu, kiedy to przypadnie 19 rocznica nadania Papieżowi tytułu honorowego obywatela miasta Chojnice, wzięto pod uwagę również jego nauczanie i brak zgody na in vitro.

Tekst i fot. olo)

Zobacz relacja TV Trwam


  1. 31 maja 2017  14:04   Największym nadużyciem ... (1)   babcia wnuka z in vitro

    Największym nadużyciem przeciwników in vitro jest twierdzenie, że wady wrodzone dzieci są wynikiem zapłodnienia pozaustrojowego. – Te nieliczne przypadki wrodzonych wad dzieci z in vitro nie mają zazwyczaj nic wspólnego z samą metodą poczęcia, ale są związane ze stanem zdrowia rodziców. Niepłodność jest chorobą jak każda inna i rodzice mogą być z jej powodu w słabszej kondycji Przeciwnicy in vitro nie wspominają też, że to zapłodnienie pozaustrojowe jest jedyną dziś metodą, pozwalającą mieć zdrowe dziecko rodzicom, którzy są nosicielami genów ciężkiej choroby, na przykład zaniku mięśni, hemofilii czy mukowiscydozy.

    10
    6
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 4 lipca 2017  21:30   To wielki błąd szanowni ...   anonim

      To wielki błąd szanowni rządzący naszym miastem. Jak widać Boga się nie boicie,Możemy mówić sobie ci chcemy. Pytanie jest jedno,czy Bóg tego chce. Zobaczcie co mówi na ten temat Jan Paweł Drugi. Czy tak wielki Święty mógł się mylić. Nie kochani. To wy niestety jesteście w wielkim błędzie.Niech Bóg wam przebaczy/

      0
      1
  2. 31 maja 2017  13:59   Mimo licznych dyskusji na ...   katolik

    Mimo licznych dyskusji na temat bezpieczeństwa stosowania metody in-vitro, dziś eksperci raczej jednomyślnie stwierdzają, że jest ona bezpieczna, co oznacza, iż ryzyko nieprawidłowego rozwoju płodu jest takie samo jak w przypadku naturalnego poczęcia. Jest to bardzo dobra wiadomość dla wszystkich, którzy dotąd obawiali się komplikacji w związku ze sztucznym zapłodnieniem. Dodatkowym argumentem przemawiającym na korzyść in-vitro, jest dość duża skuteczność tej procedury.

    10
    5
  3. 29 maja 2017  14:31   LOGIKA (4)   anabc

    Dlaczego Polacy mają być ograniczeni przez Kościół i religię? Wiara w Boga to przykład łatwowiernego mózgu młodego człowieka, inny przykład to wiara w Św. Mikołaja. Wiara ma swoje plusy i to wiele, jednak nie jest rozsądna w przeciwieństwie do nauki, która polega na dowodach i badaniach ilościowych. Człowiek to zwierzę, tak jak makak królewski, czy szympans. To, że potrafimy już nie tylko stosować metodę zapładniania w laboratorium, ale nawet manipulować genami nowo narodzonych dzieci oznacza, że doszliśmy do ważnego momentu ewolucji, w którym używamy technologię pozwalającą nam na więcej, na ulepszanie siebie, tak jak komputery pomagają nam rozwiązywać zadania matematyczne, tak np. manipulacja genami może nas uchronić przed chorobami. Jeśli chodzi o aborcję, to myślę, że powinniśmy kierować się samoświadomością organizmu, jeżeli dziecko (zarodek) nie jest świadome swojego istnienia, to jest to optymalny moment, aby zlikwidować dany organizm. Rodzice z kolei nie mają żadnych wspomnień w pamięci z nienarodzonego dziecka, a więc nie muszą cierpieć.

    6
    12
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 31 maja 2017  13:37   Jeśli istnieje wymiar boski ...   Anabc

      Jeśli istnieje wymiar boski to istnieje, nie neguje ale jest to bardzo malo prawdopodobne z naukowego punktu widzenia. Jestem po prostu zwolennikiem myślenia racjonalnego. Kiedyś ludzie nie mieli pojęcia o świecie więc z łatwością wierzyli ze gdy jest burza to Bog sie gniewa a ziemia jest płaska. Przeniosło się to z pokplenia na pokolenie po prostu co jest oczywiste. Probowanie negowania czyjejś wiary w większości umocni jego wiare. Taki juz jest los.

      4
      1
    • 31 maja 2017  12:58   rzeczywiście fizyka nie ...   kaszub

      rzeczywiście fizyka nie pozwala na zamianę wody w wino, ale tylko w świecie materialnym którego jesteś wyznawcą, bo tylko do opisu takiego świata stworzyła sobie narzędzia i to niedoskonałe. co zaś jeśli istnieje świat niematerialny, inny wymiar niemożliwy do dostrzeżenia w ograniczonym świecie rozpoznawalnym przez zmysły człowieka? twój wywód ma sens, ale tylko wśród myślących tak jak ty.

      1
      1
    • 31 maja 2017  11:50   Ewolucja   Anabc

      Na ewolucje sa dowody po pierwsze a po drugie fizyka nie pozwala na zamianę wody w wino. Ateizm jest wiarą? No może, tylko w co, w naukę? Być może i nic to nie zmienia. Jestem agnostykiem, ateistą, ale szanuję wiarę i ją rozumiem, chciałbym tylko aby ludzie myśleli bardziej racjonalnie w celu szybsszego rozwoju małpy waskonosej jaka jest czlowiek, a wiara jest mniej racjonalna niż fizyka.

      2
      2
    • 30 maja 2017  08:05   Bredzisz człowieku! Jestem ...   kaszub

      Bredzisz człowieku! Jestem przeciwny narzucaniu swojej religii czy wyznania innym ludziom na siłę poprzez m.in. wykorzystywanie instytucji państwa czy samorządu tak jak to od wieków robi katolicyzm rzymski ale to nie oznacza, że odrzucam wiarę w Boga. Ateizm, który promujesz też jest formą religii i nachalnie jest wpychany ludziom do głów w sposób systemowy z wykorzystaniem instytucji państwowych jak np. uniwersytety mimo, że teorii ewolucji jeszcze nikt nie udowodnił.

      3
      4
  4. 27 maja 2017  17:08   in vitro (1)   KOMTUR

    A ta laska dobredzieja to jak planuje z ks. czy in vitro ???

    3
    15
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 27 maja 2017  22:46   gdyby   anty

      głupota umiała fruwać latałbyś jak wrona

      9
      1
  5. 25 maja 2017  19:54   Cóż zrobić (1)   C/W

    niech psy szczekają a karawana ( in vitro ) jedzie dalej. Dyskusja wydaje się zbędna, z koniem się kopać nie da.

    15
    34
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 26 maja 2017  10:39   In witro   Anton

      Umrze śmiercią naturalną nie ma co się goraczkowac w tym temacie.Miała być kiełbasa wyborcza i wielkie g ztego pozostanie

      8
      1
  6. 25 maja 2017  19:22   dziwne (1)   wierny

    Jak Facet którego oskarżano o spuszczanie spermy do basenu w Chojnicachj może decydować o narodznach dzieci!!!

    20
    4
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  7. 25 maja 2017  19:20   NOWY KLECHA NOWE OBRZĄDKI (1)   GOUTIER

    DEMOKRACJA W WYDANIU NOWEGO KSIĘŻULKA...100 OSÓB W TYM 50% W WIEKU POPRODUKCYJNYM ,BĘDZIE DYKTOWAŁO CO MA ROBIĆ 40 TYSIĘCZNE MIASTO....

    31
    37
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 29 maja 2017  08:37   Hipokryzja   referendum

      DEMOKRACJA W WYDANIU GOUTIER (I RESZTY KLAKIERÓW)... KILKUNASTU RADNYCH Z KOMITETU FINSTERA W WIĘKSZOŚCI W WIEKU POPRODUKCYJNYM BĘDZIE DYKTOWAŁO CO MA ROBIĆ 40 TYSIĘCZNE MIASTO...

      0
      2
  8. 25 maja 2017  18:59   Nauczanie Kościoła (2)   Gość

    Na koniec programu Proboszcz przekazał władzom miasta dokumenty Jana Pawła II i zachęcił, aby czytali teksty honorowego obywatela Chojnic. Dobra zachęta.

    36
    11
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 28 maja 2017  08:18   Biblie czytać i karmić się ...   mirko

      Biblie czytać i karmić się Słowem Bożym a nie jakichś wyznaniowych wynurzeń księżych.

      4
      1
    • 27 maja 2017  15:14   to było super   uczestnik

      gdyż przedstawiciel UM dostał duże oczy i zaczął zwracać się do kapłana przez "pan" co pokazało brak szacunku do osoby duchownej

      3
      4
  9. 25 maja 2017  13:25   JA nie chcę i nie mam ... (2)   kaszub

    JA nie chcę i nie mam zamiaru utrzymywać katolickich księży i katechetów w publicznych szkołach państwa rzekomo neutralnego światopoglądowo! Takie moje prawo. Nie chce i nie mam zamiaru ponosić kosztów tzw. Funduszu Kościelnego do utrzymywania katolickich darmozjadów w sutannach. Katolicka Obłuda!!! Protestanci sami sobie utrzymują swoich pastorów i swoje zbory, nie potrzebują okradać państwa. To niech katolicy też tak robią i sami utrzymują swoich księży i swoje kościoły. Precz z katolickimi łapami od państwowych pieniędzy!

    32
    53
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 26 maja 2017  15:07   Popieram z całego serca   anonim

      Popieram z całego serca

      6
      3
    • 26 maja 2017  03:05   Świete słowa   suweren drugi sort

      Klechy precz z łapami od naszych wspólnych budżetowych pieniędzy!! Księża na księżyc! Rzuć klesze granat na tace!

      7
      2
  10. 25 maja 2017  09:22   Hhahahha, zamknąć stronę, ...   anonim

    Hhahahha, zamknąć stronę, która relacjonuje co się działo, to trzeba pozamykać wszystkie strony w Polsce, ktore to relacjonują łącznie z TV Trwam, a swoją drogą wpis poniżej pokazuje, ze w Polsce odradza się fanatyzm religijny, ktory z ciemnogrodem jest nie do zaakceptowania, to straszne co ci ludzie tam mówili

    23
    41
  11. 25 maja 2017  08:50   PRAWDA ZWYCIĘŻY (1)   Normalny

    Proszę zamknijcie tą stronę. Tutaj tylko rozsiewana nienawiść pomiędzy Nami.

    10
    44
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 25 maja 2017  09:24   rozsiewana jest tylko prze ...   anonim

      rozsiewana jest tylko prze was, bo normalni ludzie z heretykami nie chcą mieć nic wspolnego

      16
      2
  12. 24 maja 2017  23:25   Widzę szafarza - cieszy mnie ...   anonim

    Widzę szafarza - cieszy mnie bardzo , godny świadek Chrystusa :) , w przeciwieństwie do szafarza z Bazyliki pana Gąsiorowskiego który podczas głosowania o invitro powstrzymał sie od głosu , nie zagłosował przeciw , no tak , Panu Bogu świeczkę a diabłu ogarek , na dwa fronty , smutne to ,

    66
    16
  13. 24 maja 2017  22:36   Cosik mnie sie zdaje   Antygona

    Że lepiej jazgotac w internecie niż brać udział i przekazać swoje racje., a tak czynią zwykli zarozumialcy ktorzy myślą że prawa boskie ich nie obchodzą. Niestety są to tylko ......obrazeni na Boga

    49
    23
  14. 24 maja 2017  22:28   mamy 21 wiek (4)   babcia wnuczki z in vitro

    po pierwsze ,mnie babci wnuczki z in vitro,obronczyni in vitro nie bylo w Chojnicach-a szkoda!!!!!!!po drugie ,dziwie sie ze ludzie niby religijni tak potrafia klamac i oszukiwac ludzi!!!!!!do zaplodnienia z in vitro jest pobieranych tylko 3 jajeczka i to z nich jest wybierane najsilniejsze jajeczko ktore jest zapladniane w ciele kobiety!!!!!!!wiec pytam sie w czym jest problem??????a co z malzenstwami ktorzy nie uzywaja prezerwatyw a mezczyzni swoje nasienie usuwaja i nie powiem tutaj bezposrednio jak -w nie przyzwoity sposob/ czyz te malzenstwa nie zabijaja zarodkow-CO??????a jak ktos jest chory i ma przeszczep np.serca i dostaje to serce od innej osoby,co wtedy zgadza sie na calkowity obcy narzad ,czyz to nie jest ingerencja, a czasami przeszczep sie nie udaje,co wtedy na to kosciol.Pytam sie kosciola,bo to oni nakladaja na nas to poczucie winy a nie BOG- co wy na to??????oczywiscie nic bo sami korzystacie z przeszczepow i innych nowosci medycznych,a z in vitro oczywiscie nie musicie korzystac!!!!!!!!kazdy czlowiek sam bedzie sie rozliczal przed BOGIEM jak przyjdzie na to czas,wiec nie wtracajcie sie w nie swoje sprawy i nie oklamujcie ludzi!!!!!

    49
    57
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 29 maja 2017  08:52   Najwyższa pora, żeby babcia ...   anonim

      Najwyższa pora, żeby babcia się dokształciła. Pobierane jest kilka jajeczek (ze względu na różną skuteczność in vitro) i zapłodnienie zachodzi poza organizmem matki. Jedna zapłodniona komórka jajowa jest iniektowana do organizmu, pozostałe są zamrażane do ewentualnych kolejnych prób zapłodnienia. Problem etyczny pojawia się gdy zamrożone zarodki stają się zbędne bo wcześniejsza próba się powiodła, dziecko się urodziło i kolejnych już nie chcemy.

      1
      2
    • 25 maja 2017  14:09   Nie ma nieodpowiedzialnosci za czyjes zbawienie. Ewangelia Mateusza   anonim

      18,15 Gdy brat twój zgrzeszy , idź i upomnij go w cztery oczy. Jeśli cię usłucha, pozyskasz swego brata. 16 Jeśli zaś nie usłucha, weź z sobą jeszcze jednego albo dwóch, żeby na słowie dwóch albo trzech świadków oparła się cała sprawa7. 17 Jeśli i tych nie usłucha, donieś Kościołowi! A jeśli nawet Kościoła nie usłucha, niech ci będzie jak poganin i celnik!

      8
      7
    • 25 maja 2017  12:31   Coś babciu   Anty

      Ci się pomyrdalo z zaplodnieniem inwitro a typowym poczęciem czy ratowaniem życia

      14
      6
    • 25 maja 2017  00:23   W 100 % SIĘ ZGADZAM Z ...   Anty PIS owiec

      W 100 % SIĘ ZGADZAM Z PRZEDMÓWCĄ, co do księżulków to niech się zajmą tym co sami robią pedofilią w Kościele no i jeszcze jedna sprawa, są w celibacie. A w Chojnicach nie daleko szukać takich co tego nie przestrzegają choć by stary pleban z centrum miasta ze żwirownią i domkiem w Nowej Cerkwi.

      14
      12
  15. 24 maja 2017  22:23   Mało coś tych ... (2)   s

    Mało coś tych przeciwników. Z innej beczki: "Wydaje mi się, że widać tam też troszkę twarzy osób specjalnej troski. Nie będę tego precyzował, bo wszyscy wiedzą, co to znaczy" - powiedział Jarosław Kaczyński.

    21
    19
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 25 maja 2017  07:35   Pani Babcia Wnuczki nie ...   s

      Pani Babcia Wnuczki nie zrozumiała przekazu.

      8
      4
    • 24 maja 2017  22:32   brak slow   babcia wnuczki z in vitro

      specjalnej troski to moze Pan jest!!!!!!!

      4
      9
  16. 24 maja 2017  21:27   Brawa dla Pani Doktor (1)   Gość

    Wypowiedź dr. Aleksandry Kicińskiej z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, u ludzi samodzielnie myślących, nie pozostawiła wątpliwości. In vitro nie jest leczeniem niepłodności, ale procedurą, która uderza w godność osoby ludzkiej.

    73
    46
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  17. 24 maja 2017  21:04   Polak katolik (4)   anonim

    Nie rozumiem i nigdy nie zrozumiem postawy hierarchów kościoła w sprawie in vitro. Nie zrozumiem tez jak premier ziejąca dziś nienawiścią w sejmie może być matka księdza. No ale ja jestem złym katolikiem a oni wiedza lepiej...

    46
    58
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 25 maja 2017  00:27   CHYBA CI SIĘ KLEPKI ...   anonim

      CHYBA CI SIĘ KLEPKI POIER....Y . OD KIEDY TA JAKAŚ TAM B. SZYDŁO PATRIOTKĄ ? BARDZIEJ FANATYCZKA RELIGIJNA, PRZYJDZIE CZAS ŻE PRZESTANIE BYĆ PREMIEREM TO JEJ SIĘ DO DUPY DOBIORĄ I PRZETRZEPIĄ NAWET JARUŚ NIE POMOŻE

      7
      18
    • 24 maja 2017  23:28   Polak katolik   anonim

      "Staje w prawdzie". Coz mozna odpowiedziec czlowiekowi, ktory uzywa takiego jezyka? Jest mi przykro, bo mam dosyc Polski ksenofobicznej, Polski, ktora wstala z kolan, Polski 27:1, Polski w ktorej racje maja tylko ksieza, zolnierze wykleci i red is bad. A Szydlo jest po prostu intelektuanie nieprzygotowana.

      8
      19
    • 24 maja 2017  23:06   premier Szydło - wielka patriotka , walczy o Polske jak matka   anonim

      NIGDY nie zauważyłam by Pani Premier Szydło siała kiedykolwiek nienawiścią , jeśli uważasz iż osoba broniąca praw Polski , będąca wielką patriotką,.jest twarda i konsekwentna , staje w prawdzie to wg ciebie .....jest godna potępienia to.... szkoda na ciebie czasu ....

      21
      10
    • 24 maja 2017  21:54   odp. Polak katolik   Jan

      Polak Katolik tak nie odpowiada. Używa riozumu zanim coś powie publicznie

      21
      4
  18. 24 maja 2017  21:01   Ale tłumy, że klękajcie narody! (1)   Komuch

    Najważniejsze, że był Misiewicz i ten stary solidaruch, dziwne że nie miał kamery tylko ucho nadstawiał!

    29
    20
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 24 maja 2017  22:38   No coz   Maxima

      Dobrze że durnota nie jest zarazliwa

      6
      6
  19. 24 maja 2017  20:58   TV (1)   Marco Polo

    Przyjechała najbardziej szmatława TV w Polsce. Telewizja dla moherów i czarno grodu, telewizja tych moherów którzy plują i wymachują rękami do innych telewizyjnych stacji. Telewizja dla oszołomów opętanych przez kler.

    41
    66
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 24 maja 2017  21:58   odpowiedz myślacego mohera   Jan

      Nie tylko jesteś w błedzie ale bluznisz . Jesteś pełen nienawiści. Nie czujesz się apewno polakiem. Polak tak nie postępuje.

      15
      8
  20. 24 maja 2017  20:47   PATOLOGIA (2)   FzGT

    Ten zadufany klecha i jednoczesnie PiSowska marionetka nie zamknie sie w plebanii i z niej nie wychodzi a ta cała banda mocherów powinna byc zesłana na jakies odludzie i tam niech sobie te farmazony wypowiadają , wyspiewują i co tam jeszcze będą chcieli a od normalnych ludzi i tych dla których in vitro to jedyna droga by miec ukochane dziecko niech sie odpie.dolą i tyle w temacie

    46
    71
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 25 maja 2017  22:09   PATOLOGIA   FzGT

      ODP . do Jan słuchaj chłopie ja nie podpisałem sie patologia tylko FzGT . A patologiczne to Ty masz poglądy . HWDPiS-owi

      3
      1
    • 24 maja 2017  21:59   odpp dla Patologa.   Jan

      Coś jest w twoim podpisie. Jesteś zapewno patologiczny. Taka nienawiść.

      22
      7
  21. 24 maja 2017  20:41   Fanatyzm jest gorszy od faszyzmu. (1)   podatnik

    Żal mi tych uczestników tej szopki bo większość nie może już być ojcem czy matką a edukacja w tym temacie skończyła się w momencie powrotu toruńskiego szamana do Polski i uruchomienia mediów za wyłudzone pieniądze ......

    39
    63
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 24 maja 2017  22:00   odp.   Karol

      Brednie. Nauka nie in vitro.

      7
      5
  22. 24 maja 2017  19:48   Po jakiego grzyba ktokolwiek tam szedł?   Nie dla PIS-lamu

    Mogli się produkować przed swoją telewizją księża i ci nawiedzeni, nawet przez cały tydzień! Osobiście mam ich poglądy głęboko gdzieś, fanatyzm jednak jest straszny!

    42
    66
  23. 24 maja 2017  19:31   a gdzie byli   widz

    obrońcy inwitro ? i ci tego potrzebujący ,j ak zwykle na forach internetowych jazgot na Kościół i księży a rzeczywistość smutna cicho sza......

    65
    29
  24. 24 maja 2017  19:20   Oglądałem relację w TV ... (4)   Wacław

    Oglądałem relację w TV Trwam i jestem zszokowany, jak można takie bzdury przed kamerą wypowiadać, mowa była o mrożonych dzieciach, metodzie weterynaryjnej itp. Co mnie zaskoczyło? tępe twarze zebranych pozbawione jakiegokolwiek uczucia, wszystko to na pograniczu fanatyzmu religijnego, najbardziej i jedyna rozsądna postawa w osobie dyr. ratusza i jego wypowiedź nie zatarła niesmaku jaki pozostał po tym programie.

    67
    68
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 25 maja 2017  14:07   Szczegolnie wtedy, gdy doktor ...   anonim

      Szczegolnie wtedy, gdy doktor nauk medycznych fachowiec poprawia w kwestiach medycyny. Zenada

      4
      2
    • 24 maja 2017  22:52   do myślący samodzielnie, ...   anonim

      do myślący samodzielnie, coś mi się wydaje, że nie mylisz sam a twoim towarzyszem jest głupota, w tym komentarzu nie ma nic o nienawiści, a jedynie wypowiedż tego, co każdy mógł zaobserwować, kiedy wy pisowcy staniecie sie normalni, bo jestescie siewcami nienawisci, porożnieliscie spoleczenstwo, jak nikt inny w historii tego kraju, wstyd mi za was, za plucie w twarz i gadanie, ze deszcz pada

      8
      18
    • 24 maja 2017  22:11     anonim

      http://diecezja.bydgoszcz.pl/2017/05/03/homilia-biskupa-jana-tyrawy-3-maja-bydgoski-stary-rynek-2017-r/

      0
      3
    • 24 maja 2017  22:03   odp.   myślący samodzielnie

      Ile nienawiści w tej wypowiedzi. Fanatyku głupoty i nienawiści. Obudz się.

      19
      5