Jaka nazwa ronda? Głosujmy!

Nadal nie wiadomo, jaką nazwę będzie miało nowe rondo u zbiegu ulic Piłsudskiego - Dworcowa - Świętopełka - Warszawska. I niestety, staje się to już sprawą polityczną. Proponujemy więc: zróbmy głosowanie.

Jeszcze trochę poczekamy, zanim zostanie wybrany patron ronda.   |  fot. (ro)

Temat wydawał się w miarę prosty. Radni Prawa i Sprawiedliwości zaproponowali, by rondo nosiło nazwę mało znanego szerszej opinii publicznej, acz zasłużonego Rotmistrza Witolda Pileckiego. Za był nawet burmistrz, który nie chciał „stawiać się” opozycji i po zapoznaniu się z biografią Pileckiego akceptował nazwę.

Jednak Rada Samorządów Osiedlowych zgłosiła swoją nazwę - Księcia Świętopełka, który jest już patronem jednej z ulic „wbiegającej” do ronda. Później zaczęły do Rady Miejskiej wpływać kolejne propozycje. Chojniczanin Ireneusz Siemionkowicz zaproponował, by było to rondo imienia ….Chojniczan. Gorsi nie chcą był członkowie Platformy Obywatelskiej i jako konkurenta do batalii wystawili marszałka Józefa Piłsudskiego.

Odezwali się też działacze Zrzeszenia Kaszubsko - Pomorskiego, którzy widzieliby na rondzie nazwę byłego wiceburmistrza Chojnic i zarazem działacza niepodległościowego Antoniego Ulandowskiego. A radni PSL chcą, by patronem był Alojzy Sobierajczyk. - To pierwszy burmistrz Chojnic po odzyskaniu niepodległości, który miał ogromne zasługi dla rozwoju miasta – mówi prezes PSL w Chojnicach Jerzy Chlebowicz.

Bez wątpienia każda z propozycji byłaby dobra, gdyby nie było … pozostałych. Radni zmuszeni byli więc zdjąć ten temat z ostatniej sesji Rady Miejskiej.

- Musimy na przyszłość wypracować jakąś metodologię w nazywaniu ulic czy rond. Nic nie mam do Rotmistrza Pileckiego, ale może warto promować postaci, które są związane z Chojnicami – mówi radny i jednocześnie historyk Bogdan Kuffel, który zastanawia się też, czy nie warto w tym przypadku ogłosić jakiego rankingu, by mieszkańcy wyrazili swoje zdanie.

Podchwytujemy więc temat i proponujemy, by mieszkańcy Chojnic wyrazili swoje zdanie w przygotowanym przez portal chojnice.com rankingu. Może chojniccy radni, którzy już bardzo podzielili się w tej sprawie, wezmą je pod uwagę.

(olo)

  1. 26 listopada 2012  09:46   Czy rewolucja zaczęła się...   Witam AS

    ...od RONDA CHOJNICZAN w Chojnicach. Masz wybór trzeciej drogi życia CHOJNICZAN... Polska nie musi dzielić się na Tuska FRAJERÓW i Rydzyka MOCHERÓW pod takimi hasłami manifestowali w ...a u nas baju baju będziesz Radnych i Burmistrza Paczki Raju... Pozdrawiam AS.

    0
    0
  2. 26 listopada 2012  09:24   sami się niedługo (PO)żreta   anonim

    sami się niedługo (PO)żreta

    0
    0
  3. 26 listopada 2012  09:21   Proponuje nazwe ronda ...   anonim

    Proponuje nazwe ronda ZMUTOWANE lub GMO

    0
    0
  4. 26 listopada 2012  09:20   Ok, to w Warszawie a w ...   anonim

    Ok, to w Warszawie a w Chojnicach ludzie siedzą jak myszy pod miotłą i czekają na marketowe promocje parowki za 3.99 zł, sam producent nie wie z czego są zrobione, smacznego

    0
    0
  5. 26 listopada 2012  09:15   DODA I PIRÓG PRZECIW GMO...   Miłego dnia

    ...Doda: "W nas młodych siła, to w Was widzę rewolucję!", źródło:http://wawalove.pl/Doda-i-Pirog-przeciw-GMO-zdjecia-i-wideo-a7267, 2012.11.26.

    0
    0
  6. 26 listopada 2012  08:15   Wiele państw jest ...   anonim

    Wiele państw jest przeciwnych przeciwko modyfikowanej żywności, nasz kraj jako jeden z nielicznych wyraził aprobatę i podpisał możliwość dopuszczającą ją do obrotu nie biorąc pod wzgląd zdrowia obywateli. Temat żywności modyfikowanej genetycznie budzi na świecie wiele kontrowersji. Dzieje się tak dlatego, że przedmiotem manipulacji genetycznej stało się środowisko naturalne. Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że problem GMO jest związany z naukową i ekonomiczną ekspansją kilku koncernów działających w obszarze agrobiznesu. Zagrożenia dla zdrowia człowieka wynikające ze spożywania żywności modyfikowanej genetycznie: • Zaburzenia odporności. • Zmniejszenie płodności. • Zaburzenia metabolizmu. • Zaburzenia hematologiczne. • Odporność na antybiotyki. • Wzrost zachorowalności na nowotwory. • Miłego dnia

    0
    0
  7. 26 listopada 2012  07:58   U obecnego burmistrza... (3)   Witajcie AS

    czytaj przesunięto i wyznaczono kolejną datę głosowania NA KONIEC ŚWIATA, datę końca świata wyznaczoną przez Majów 21.12.2012r. Pozdrawiam AS.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 26 listopada 2012  09:49   Czytaj komentarze poniżej...   Pozdro AS

      burmistrz (10), anonim, 2012-11-23 13:38, źródło:http://www.chojnice.com/wiadomosci/teksty/Jaka-nazwa-ronda-Glosujmy/8227, 2012.11.16.

      0
      0
    • 26 listopada 2012  09:07   Obecnego świata...   Witajcie Łukasz S.

      ...potem będziecie żyli w Radnych i Burmistrza Paczki Raju baju baju...Pozdrowionka Łukasz S.

      0
      0
    • 26 listopada 2012  08:07   wsadz sobie tych Majow tam ...   anonim

      wsadz sobie tych Majow tam gdzie slonko nie zaglada, ja juz przezylem kilka takich zapowiedzi

      0
      0
  8. 26 listopada 2012  05:43   W każdym z nas...   Witam AS

    Czy tego chcesz czy nie płynie krew RCH dodatnia, czy RCH ujemna. To natura RCH - RONDA CHOJNICZAN. Pozdrowionka AS.

    0
    0
  9. 26 listopada 2012  05:41   Idealny facet...   Mama

    ...dla mojej dziewczyny Chojniczanin na RONDZIE CHOJNICZAN. Pozdrawia Mama.

    0
    0
  10. 26 listopada 2012  05:39   A jednak...   Witam Mirka

    ... R.W.P. - Rwie Wyrywa Podrywa Chojniczankę na RONDZIE CHOJNICZAN. Pozdrawiam Mirka.

    0
    0
  11. 25 listopada 2012  22:16   A do kiedy trwa glosowanie? (1)   anonim

    A do kiedy trwa glosowanie?

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 25 listopada 2012  22:38   no   do kiedy.

      właśnie

      0
      0
  12. 25 listopada 2012  21:51   ala (3)   ala

    no tu pan redaktor sam głosuje bo mieszkał na świerczewskiego

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  13. 25 listopada 2012  21:21   xyz   zyx

    a gdzie można zagłosować ... bo nie widzę ..

    0
    0
  14. 25 listopada 2012  17:59   KKS 1925   kakaesiak

    Glos oddany na R W P. Kalisz pozdrawia.

    0
    0
  15. 24 listopada 2012  16:44   PO PROSTU MOŻE RONDO ... (1)   anonim

    PO PROSTU MOŻE RONDO WARSZAWSKIE

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  16. 24 listopada 2012  08:01   Panie Arku niech... (3)   Witam Mirka.

    ...Pan się nie boi cały Naród Kiboli i PO-PISu za Panem na Rondzie Rotmistrza Witolda Pileckiego w Chojnicach stoi...Ciekawe co do ukrycia ma obecny burmistrz Arseniusz F..., Jaką patologię gospodarczą, stosunki patologiczne ukrywa...Pozdrawiam Mirka.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 25 listopada 2012  07:35   A to ciekawe...   Pozdrawiam AS.

      ...Sąd Okręgowy w Słupsku uchylił zaskarżone przez "Wspólną Ziemię" postanowienie Sądu Rejonowego w Choj-nicach dotyczące umorzenia postępowania przeciwko burmistrzowi Chojnic Arseniuszowi F...„Ciągnąca się od ponad roku sprawa dotyczy uporczywego zakłócania przez burmistrza F... ulicznego protestu zorganizowanego we wrześniu minionego roku przez przeciwników... Burmistrz, korzystając z profesjonalnego nagłośnienia z zasobów Chojnickiego Domu Kultury, przekrzykiwał i zagłuszał przemawiających wówczas na Starym Rynku uczestników protestu..."...Ponadto słupski sąd dopatrzył się w rozstrzygnięciach chojnickiego sądu poważnych błędów proceduralnych, które także wskazują na zasadność naszego zażalenia. Postanowienie Sądu Okręgowego w Słupsku wraz z uzasadnieniem zamieszczamy w załączeniu. W słupskim sądzie stawił się dziś Radosław S., prezes "Wspólnej Ziemi", wraz z radcą prawnym Markiem S., który podczas posiedzenia odwoławczego reprezentował stowarzyszenie przed sądem". źródło:http://www.chojnice.com/wiadomosci/teksty/Bedzie-dalszy-ciag-sprawy-/8026, 2012.10.24.

      0
      0
    • 24 listopada 2012  09:59   G...O cię obchodzą   anonim

      czyjeś stosunki

      0
      0
    • 24 listopada 2012  09:45   Pozdrowionka od As   Witajcie, As

      MAM POMYSŁA, PODZIAŁ PRACY I PŁACY Czy nie warto zacząć od gospodarczego podziału pracy w rynku, od burmistrza i wiceburmistrzów i radnych. Za ich płace i diety można by stworzyć około trzysta miejsce pracy po tysiąc złotych miesięcznie na umowy śmieciowe, a oni by mogli pracować na wolontariat, za friko, darmo dla ludzi, Chojniczan. A jak im by zabrakło to mogli by się wyżywić z odpadów znajadujących się w śmietnikach i mieszkać w mieszkaniach kartonach pod wiaduktami. Pozdrawiam AS.

      0
      0
  17. 24 listopada 2012  06:35   Edwarda Gierka, bo wszyscy ... (1)   anonim

    Edwarda Gierka, bo wszyscy mieli pracę ... i zylo się lepiej!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  18. 23 listopada 2012  22:10   jj.   ziomek

    dr.witkowskiego-wspanialym byl lekarzem.mieszkal przyul. swietopelka.

    0
    0
  19. 23 listopada 2012  20:48   Cześć i Chwała Bohaterom! (4)   anonim

    Witold Pilecki - żołnierz wojny polsko - bolszewickiej roku 1920, kampanii wrześniowej 1939, ułan, harcerz, żołnierz podziemia, więzień, powstaniec. Ale także mąż i ojciec, społecznik, ziemianin, człowiek głęboko wierzący, wreszcie poeta i malarz. Jest jedynym człowiekiem w historii, który na ochotnika podjął się misji przeniknięcia do niemieckiego obozu koncentracyjnego, gdzie po rozeznaniu charakteru tego miejsca kaźni, założył i przewodził Związkowi Organizacji Wojskowej KL Auschwitz. Po zniesieniu przez Niemców odpowiedzialności zbiorowej za ucieczkę współwięźniów, zagrożony dekonspiracją, zbiegł. Po wielu perypetiach, opisanych w „Raporcie Witolda”, szczęśliwie powrócił do Warszawy, gdzie złożył meldunek dowództwu Armii Krajowej o tym, jak wygląda sytuacja w największej niemieckiej fabryce śmierci. Przekonywał do podjęcia działań i przeprowadzenia akcji oswabadzającej więźniów. To dzięki Witoldowi Pileckiemu alianci „od środka” dowiedzieli się o charakterze i rozmiarach niemieckiego ludobójstwa. Po wojnie, jako członek głęboko zakonspirowanej organizacji „NIE” i na rozkaz generała Andersa powrócił do Polski, by przyglądać się nowym, sowieckim porządkom. Podobnie jak ogromna rzesza „Żołnierzy Wyklętych” stał się ofiarą komunistycznego bestialstwa i mordu sądowego. Śledztwo i katowanie go w niewyobrażalny sposób, Rotmistrz podsumował stwierdzeniem, że „Oświęcim to była igraszka”. Jego epopeja zakończyła się w warszawskim więzieniu przy Rakowieckiej 25 maja 1948 r., strzałem w tył głowy.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 27 listopada 2012  22:20   kozak necie cipa w swiecie   benek

      czlowiek ze wsi wyjdzie wies z czlowiek nigdy...

      0
      0
    • 26 listopada 2012  09:37   I jej i tobie   anonim

      jeżeli byłbyś takim samym bandziorem jak to bydło

      0
      0
    • 25 listopada 2012  13:24   do anonima   P

      Krwawej Ince też byś osobiście łeb odstrzelił?

      0
      0
    • 24 listopada 2012  09:58   Wiesz gdzie mam   anonim

      tych "żołnierzy przeklętych"? Głęboko . ..... głupolu, gdyby taki łupaszka zmartwychwstał to osobiście bym mu łeb odstrzelił.

      0
      0
  20. 23 listopada 2012  19:15   Kończy się Era PO-PISu...   Witajcie AS.

    ...ukochanego obecnego Arseniusz F....

    0
    0
  21. 23 listopada 2012  14:38   Do wiadomości. (5)   Chojniczanin.

    Całkowicie zgadzam się z opinią Szach-Mat czas naprawdę z tym pajacem przydał by się nowy rządzący.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 23 listopada 2012  20:34   Rondo Chojniczan...   Witam kibiców Andrzej S.

      ...CHOJNICZAN Chojniczanki...Pozdrawiam Andrzej S.

      0
      0
    • 23 listopada 2012  20:25   Odpowiedź podpowiedź...   Pozdrowionka dla kibiców od Łukasza S.

      Czytaj i odpowiedź sobie sam, czy to PO-PIS obecnego burmistrza Arseniusza F...„Nie róbmy polityki na stadionie”, źródło:http://chojnice24.pl/artykul/14301/nie-robmy-polityki-na-stadionie/, 2012.11.23. Co na to kibice i dziennikarze mediów...

      0
      0
    • 23 listopada 2012  19:35   czy lukasz s. ma na*****ne ...   kibice

      czy lukasz s. ma na*****ne pod kopula? odpowiedzcie sobie sami :)

      0
      0
    • 23 listopada 2012  19:13   Czy obecny burmistrz...   Witam Łukasz S.

      wykorzystuje kibiców i pisiorów w gospodarce o stołki, Czy takiej gospodarki chcą kibice i pisiory jaki raj budje dla nich gospodarczy, niech sobie odpowiedzą sami...Pozdrawiam Łukasz S.

      0
      0
    • 23 listopada 2012  15:41   pajac to chyba ciebie zrobil?   anonim

      pajac to chyba ciebie zrobil?

      0
      0
  22. 23 listopada 2012  14:33   rondo im.tęczowych gejów.a ...   anonim

    rondo im.tęczowych gejów.a wstegę przecinałby pierwszy homus od palikota-ale była by feta!!

    0
    0
  23. 23 listopada 2012  14:31   Uwaga.   Rondowiec.

    Jakiego Rotmistrza czy naprawdę wam te mózgi wyschły szkoda gadać naprawdę.

    0
    0
  24. 23 listopada 2012  14:10   Czy Szach-Mat zgodzi się ...   Pozdrawiam AS.

    być cieniem obecnego burmistrza i ukazać, pokazać gdzie gospodarka w mieście szwankuje, czego ludziom brakuje, jakie mają gospodarcze problemy do rozwiązania w mieście, doskonały byłby doradcą od wykrywania nieprawidłowości gospodarczych...Powodzenia AS.

    0
    0
  25. 23 listopada 2012  14:02   Kandydat na Burmistrza...   Witam, Szach-Mat.

    ...Szach-Mat, Burmistrz powinien wiedzieć co się dzieje w mieście i okolicy...Jak wygląda gospodarka, czego ludziom brakuje, z jakim problemami muszą sobie radzić i jak im rządząca władza pomaga by żyło im się gospodarczo lepiej, czego im brakuje w codziennym życiu, tworząc gospodarkę dla wszystkich Chojniczan, a nie dla wybranej paczki i im tworzyć gospodarczy Raj...Niech obecny burmistrz odpowie jakie są stosunki wśród pracowników w podległych mu jednostkach, czy nie ma nepotyzmu, czy przemocy, czy, i ilu i dlaczego zwalnia z płacenia podatków, co w zamian dostają chojniczanie, czy długie kolejki do specjalistów, lekarzy, jak są leczeni, Czy chorych na raka wyrzucono z hospicjum, bo na wolontariat nie będą pracować dla chorych na raka...takie informacje, dane dostarczane są do nas...Czekam na merytoryczną, gospodarczą odpowiedź...Pozdrawiam Szach-Mat.

    0
    0
  26. 23 listopada 2012  13:51   Sonda wśród CHOJNICZAN już był...   Witam Szach-Mat.

    ...Sonda Jak powinno nazywać się rondo przy Dworcowej w Chojnicach? rotmistrza Witolda Pileckiego-21,0%; księcia Świętopełka-17,7%; rondo Chojniczan-61,3% źródło: http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20121003/INNEMIASTA04/121009768 Czym kierują się Burmistrz i Radni Rady Miasta Chojnice, Jaki ważny interes społeczny decyduje, że wyznacza się kolejne konsultacje społeczne, przesuwa się podjęcie uchwały o nadanie nazwy rondu. Czy mamy do czynienie z kupczeniem wśród władzy decydującej o lokalnej gospodarce, rządzeniu ludźmi wspólnoty samorządu Chojnic. Czy używają w walce politycznej kolejnych terminarzy po to by być jak rzeka, którą trudno oderwać od koryta. Pozdrawiam Szach-Mat.

    0
    0
  27. 23 listopada 2012  13:38   burmistrz (10)   anonim

    Dzień dobry! To dobrze, że portal zaproponował sondę. Dzisiaj delegacja kibiców Chojniczanki złożyła u mnie przeszło 600 podpisów za Rotmistrzem Pileckim. Konsultacji nigdy dosyć. Decyzja będzie podjęta przez RM, 21 grudnia. Wymieniamy poglądy i argumenty i tak powinno być. Zwracam jednak uwagę na „indywidualność” o pseudonimie „Szach-Mat”. Gość uprawia zwykłą politykę proponując „zmienić władzę”. Otóż moja recepta jest prosta. Wybory są za dwa lata i życzę „Szach-Matowi”, żeby wtedy ten temat poruszał. Może to zrobić szybciej w drodze referendum. Tutaj dyskutujemy o nazwie ronda. Spierajmy się ostro i merytorycznie. Przypominam sobie jak Szach-Mat na tym portalu pisał, że „mam zarzuty” i na moje wezwanie prostował swoją wypowiedź, nie popartą wiedzą. Tak więc, nie dajcie się zwieść Szach-Matowi i innym „malkontentom”. Spierajcie się i przekonujcie wzajemnie. Piszą o jakichś terminarzach, poplecznictwie, pytają o korupcję. Nic nie rozumiem. Dodam, że popieram propozycję, która desygnuje Rotmistrza Witolda Pileckiego. Dlaczego? Odpowiedź jest w życiorysie tego Wielkiego Polaka i warto promować tę postać – jako wzór cnót i poświęcenia dla Ojczyzny! Burmistrz Chojnic Arseniusz Finster

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 25 listopada 2012  09:21   WALKA Z HAŁASEM PSEUDO-SĄSIADA...   Witam, AS.

      ...W przypadku wystąpienia zakłócenia spokoju należy zgłaszać do straży miejskiej lub policji ten fakt w celu podjęcia interwencji. Dla nie możności zaspokojenia swoich praw każdy ma prawo do skargi w oparciu się o art. 157 kodeksu karnego, w skutek zakłócania spokoju i porządku publicznego sąsiadom naruszając prawo do spokoju i wypoczynku umożliwiającego pracę, odpoczynek i sen w zadowalających warunkach czynami niedozwolonymi przez osoby w środowisku użytkowania nieruchomości w Chojnicach, co stanowi wykroczenie zgodnie z art. 51 Kodeksu wykroczeń, z których zdają sobie sprawę funkcjonariusze publiczni, gdyż wielokrotnie byli o nich informowani i jest ono ścigane z urzędu. Prawnym sposobem powstrzymania sąsiada przed zakłócaniem spokoju i porządku publicznego jest skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego. Zastosowanie tutaj będą miały przepisy odnoszące się do stosunków sąsiedzkich, a także do ochrony dóbr osobistych. Ponieważ w przypadku niedozwolone zachowanie sąsiad narusza sferę życia psychicznego, tym samym zostały naruszone dobra osobiste. Ponieważ wy czujecie się źle z powodu zachowania zakłócającego spokój i porządek publiczny przez sąsiada, który powoduje u was zdenerwowanie i zapewne wzrost ciśnienia krwi i rozstrój zdrowia. Do najbardziej niebezpiecznych należą hałasy, które w skraj-nym przypadku mogą doprowadzić nawet do trwałego urazu akustycznego. Hałasy mogą prowadzić do nagłego lęku, depresji, zwiększenia ciśnienia krwi, co mogą nadwerężyć zdrowie. Częste ataki hałasu, które odbieracie jako zbyt głośne, mogą też zaważyć na funkcjonowaniu waszego układu trawiennego i spowodować zaburzenia przemiany materii. Niebezpieczne, choć nie zawsze od razu odczuwane jako irytujące, są hałasy długotrwałe ich odbieranie może powodować irytacje, która może doprowadzić do agresywnych zachowań. Jak z tego wynika zakłócenie spokoju i porządku publicznego wpływa destrukcyjnie na zdrowie. Jako mieszkańcy danego terenu czujecie się zagrożeni zakłócaniem spokoju i porządku publicznego w środowisku przez sąsiada, wobec tego składajcie skargi do odpowiednich funkcjonariuszy publicznych. Jak z tego widać z zakłócaniem spokoju i porządku publicznego przez sąsiada należy walczyć i to wszelkimi dostępnymi środkami jak również z sąsiadem, który zakłócając spokój i porządek publiczny nie zwraca uwagi na innych. To sąsiad zobowiązany jest zachowywać się, postępować w taki sposób by hałas nie był uciążliwy dla środowiska otoczenia, słyszalny poza granice jego własności nieruchomości, wytłumić go swoim zachowaniem, postępowaniem by nie wyrządzać szkody w środowisku otoczenia i jest to zawsze możliwe, problem w tym, że nie chce zachowywać się w odpowiedni sposób, a osoby odpowiedzialne za wyegzekwowanie jego zachowanie nie chcą wyegzekwować bo by popadły z nim w konflikt lub nie potrafią. Ten sposób postępowania jest radykalny ale w przypadku osób pseudo-sąsiadów, którzy nie potrafią lub nie chcą żyć w zgodzie z innymi jest w pełni uzasadniony. A skuteczny nadzór realizacji to, co zostało przypisane w obowiązkach ustawodawca biorąc pod uwagę potrzebę prawa do spokoju i wypoczynku umożliwiającego pracę, odpoczynek i sen w zadowalających warunkach wprowadził w polskim prawie instytucję egzekwowania zakłócania spokoju i porządku publicznego art. 157 k.k. i art. 51 k.w. i ustawowo obowiązał straż gminną Dz. U. z 1997 r. Nr 123, poz. 779, z 2002 r. Nr 113, poz.984, z 2003 r. Nr 130, poz. 1190, z 2008 r. Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 97, poz.803, z 2010 r. Nr 182, poz. 1228, z 2011 r. Nr 5, poz. 13. według właściwości rzeczowej o każdej porze dnia i nocy w przypadku, gdy wystąpi zakłócenie spokoju zgłaszać do straży miejskiej ten fakt w celu podjęcia interwencji. Należy to do realizacji zadań przez funkcjonariuszy publicznych, w tym burmistrza jako organu wykonawczego przepisów porządku prawnego prawa, w tym ustaw i organu dozorującego pracę funkcjonariuszy i komendanta straży miejskiej w Chojnicach. Pozdrawiam AS.

      0
      0
    • 25 listopada 2012  09:16   wow...   Witam, AS.

      ...Sąd Okręgowy w Słupsku uchylił zaskarżone przez "Wspólną Ziemię" postanowienie Sądu Rejonowego w Choj-nicach dotyczące umorzenia postępowania przeciwko burmistrzowi Chojnic Arseniuszowi F...„Ciągnąca się od ponad roku sprawa dotyczy uporczywego zakłócania przez burmistrza F... ulicznego protestu zorganizowanego we wrześniu minionego roku przez przeciwników... Burmistrz, korzystając z profesjonalnego nagłośnienia z zasobów Chojnickiego Domu Kultury, przekrzykiwał i zagłuszał przemawiających wówczas na Starym Rynku uczestników protestu..."...Ponadto słupski sąd dopatrzył się w rozstrzygnięciach chojnickiego sądu poważnych błędów proceduralnych, które także wskazują na zasadność naszego zażalenia. Postanowienie Sądu Okręgowego w Słupsku wraz z uzasadnieniem zamieszczamy w załączeniu. W słupskim sądzie stawił się dziś Radosław S., prezes "Wspólnej Ziemi", wraz z radcą prawnym Markiem S., który podczas posiedzenia odwoławczego reprezentował stowarzyszenie przed sądem". źródło:http://www.chojnice.com/wiadomosci/teksty/Bedzie-dalszy-ciag-sprawy-/8026, 2012.10.24.

      0
      0
    • 24 listopada 2012  20:13   Zobacz...   Pozdrowionka Mirka.

      Szkoła Policji w Słupsku www.slupsk.szkolapolicji.gov.pl/ebiblioteka/pdf10.pdf Format pliku: PDF/Adobe Acrobat - Szybki podgląd Przykłady prostych i złożonych konkluzji do wykroczeń z kodeksu wykroczeń . .... osobie przedstawiony jest zarzut popełnienia określonego wykroczenia, ... i Opis czynu i jego kwalifikacja prawna we wniosku isp.policja.pl/.../D_Swiecki__Opis_czynu_i_jego_kwalifikacja_praw... Format pliku: PDF/Adobe Acrobat - Szybki podgląd prawie wykroczeń i stwierdzić, e kwalifikacja prawna to przyporządkowanie ... formułowania zarzutu popełnienia wykroczenia

      0
      0
    • 24 listopada 2012  09:40   A CHOJNICZAN JUŻ NIE...   Witajcie, Mirka.

      ...nalezy promować, nie mają cnót i nie poświęcają się w codziennym życiu...czy takie ma zdanie obecny burmistrz Arseniusz F... o CHOJNICZANACH, TO DO CZEGO SĄ PANU POTRZEBNI, PŁACENIA PODATKÓW, UTRZYMAYWANIA PATOLOGI GOSPODARCZEJ W MIEŚCIE CHOJNICE...POZDRAWIAM MIRKA.

      0
      0
    • 23 listopada 2012  19:24   Boki można zrywać...   Witam AS.

      pełne pory strachu ktoś tu ma o stołek, chyba nie obecny burmistrz...Pozdrawiam AS.

      0
      0
    • 23 listopada 2012  19:10   CZY TO PO-PIS...O RONDO obecnegoi burmistrza...   Witam Andrzej S.

      Czytaj i odpowiedź sobie sam, czy to PO-PIS obecnego burmistrza Arseniusza F...„Nie róbmy polityki na stadionie”, źródło:http://chojnice24.pl/artykul/14301/nie-robmy-polityki-na-stadionie/, 2012.11.23. Co na to kibice i dziennikarze mediów...

      0
      0
    • 23 listopada 2012  15:25   Dla "niezorientowanego"...   Pozdrawiam Łukasz S.

      co dzieje się w gospodarce sonda już była zobacz źródło: http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20121003/INNEMIASTA04/121009768

      0
      0
    • 23 listopada 2012  15:21   "zatkało kakao..."   anonim

      "zatkało kakao..."

      0
      0
    • 23 listopada 2012  15:19   Odpowiedź podpowiedź zobacz...   Pozdrawiam Szach-Mat.

      ..Sonda Jak powinno nazywać się rondo przy Dworcowej w Chojnicach? rotmistrza Witolda Pileckiego-21,0%; księcia Świętopełka-17,7%; rondo Chojniczan-61,3% źródło: http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20121003/INNEMIASTA04/121009768

      0
      0
    • 23 listopada 2012  14:37   w koncu rozsądna decyzja i ...   anonim

      w koncu rozsądna decyzja i wspaniały patron .

      0
      0
  28. 23 listopada 2012  12:12   kolejarz   J.K.

    ..chojniccy kolejarze pierwsi walczyli z faszystami, wielu oddało w tej walce życie dwie ulice z ronda wiodą w kierunku dworca chojnickiego, który już się sypie proponuję nazwę RONDO CHOJNICKICH /BOHATERSKICH /KOLEJARZY

    0
    0
  29. 23 listopada 2012  10:51   Radnym i Burmistrzowi za taką .... (1)   Witam, Szach-Mat.

    Radnym i Burmistrzowi za taką gospodarkę już dziękujemy, czas na zmiany...RONDO CHOJNICZAN... ...żeby się zmieniła gospodarka i była dla każdego, to trzeba zmienić rządzącą władzę...Pozdrawiam Szach-Mat.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 23 listopada 2012  11:10   Z tego jak zagłosują Radni dowiemy się,czy...   Pozdrawiam Andrzej S.

      ...gospodarząc budują Raj gospodarczy dla każdego CHOJNICZANINA, czy tylko dla wybranych... a reszta to tylko do tacy, płacenia podatków dla rządzących, aby się mieli z czego utrzymać i wypłacić sobie pensyjki, z ludzi zrobić niewolników do pracy dla panów rządzących, władzy, aby na nich robili za nędzną płacę, za którą nie dają rady utrzymać siebie, rodzin, a co dopiero myśleć o przyszłości...Tego chcą dalej Chojniczanie, czy czas na zmiany...niech sobie sami odpowiedzą i domagają swego, do czego mają prawo wszyscy chojniczanie, a nie wybrańcy ludu, narodu...Pozdrawiam Andrzej S.

      0
      0
  30. 23 listopada 2012  10:14   Rondo NIEZGODY ....pogodzi ...   anonim

    Rondo NIEZGODY ....pogodzi wszystkich, nie czas teraz na durnowate patronaty, kiedy kraj się rozsypuje.

    0
    0
  31. 23 listopada 2012  09:19   Nie wiem co ten zegarmistrz Pilecki (3)   anonim

    z historią Chojnic ma wspólnego i dlaczego zdobył tyle głosów. Jak czytam biografie to urodzony gdzieś na Wileńszczyźnie, tereny rdzennym Chojnicom obce kulturowo

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 23 listopada 2012  12:26   Odpowiedź podpowiedź...   Pozdrowionka Szach-Mat.

      CZY W WALCE POLITYCZNEJ BURMISTRZ I RADNI RADY MIASTA CHOJNICE WYKORZYSTUJĄ TERMINARZ? CZY POPLECZNICTWO W ZAKRESIE STANOWIENIA PRAWA, UCHWAŁ TO KORUPCJA? Sonda Jak powinno nazywać się rondo przy Dworcowej w Chojnicach? rotmistrza Witolda Pileckiego-21,0%; księcia Świętopełka-17,7%; rondo Chojniczan-61,3% źródło: http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20121003/INNEMIASTA04/121009768 Czym kierują się Burmistrz i Radni Rady Miasta Chojnice, Jaki ważny interes społeczny decyduje, że wyznacza się kolejne konsultacje społeczne, przesuwa się podjęcie uchwały o nadanie nazwy rondu. Czy mamy do czynienie z kupczeniem wśród władzy decydującej o lokalnej gospodarce, rządzeniu ludźmi wspólnoty samorządu Chojnic. Czy używają w walce politycznej kolejnych terminarzy po to by być jak rzeka, którą trudno oderwać od koryta.

      0
      0
    • 23 listopada 2012  11:57   pomnik Kopernika w parku ci ...   chojniczanin

      pomnik Kopernika w parku ci nie przeszkadza czasem?

      0
      0
    • 23 listopada 2012  11:55   tyle samo   chojniczanin

      co Piłsudski, Jan Paweł II, Wyszyński, Żeromski, Jastruna (pierwotnie Mojsze Agatsztajn), Leśmian (pierwotnie Bolesław Lesman), Chopin, Tuwim i dziesiątki innych, których nazwiskami nazwano chojnickie ulice.

      0
      0
  32. 23 listopada 2012  09:10   Tutaj możecie i dajcie: "Romana Dmowskiego" (2)   logiczny i przezorny obywatel

    bo jak potem jakiś niekumaty radny tak nazwie rondo biszkoptowe leżące na miejscu cmentarza żydowskiego to wiecie co będzie...

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 23 listopada 2012  10:54   NIECH LUDZIE MÓWIĄ WPROST...   Pozdrawiam Szach-Mat.

      W wyniku tej inwestycji mają powstać dwa ronda - przy skrzyżowaniu ulicy Zielonej - Strzelecka z wnioskiem o nadanie nazwy rondu "RONDO FRAJERÓW" oraz Zielonej - Mickiewicza - Derdowskiego z wnioskiem o nadanie rondu nazwy "RONDO TURA" I DODATKOWĄ PROPOZYCJĄ BY POŚRODKU RONDA POSA-DOWIĆ RZEŹBĘ TURA HERB MIASTA CHOJNIC, CHOJNICZAN. Takie są działania gospodarcze, strategiczne i co na te wnioski Burmistrz, Przewodniczący i Radni Rady Miasta Chojnice. Takie informacje, zgłoszenia docierają do nas. Powodzenia. Pozdrawiam Szach-Mat.

      0
      0
    • 23 listopada 2012  09:13   - zwłaszcza, że przy ulicy ...   anonim

      - zwłaszcza, że przy ulicy Piłsudskiego...

      0
      0
  33. 23 listopada 2012  08:59   Antoniego Macierewicza   Antoni

    Antoniego Macierewicza

    0
    0
  34. 23 listopada 2012  08:58   Książe Świętopełk to najbliższa rdzennie postać   tubylec

    reszta jest obca kulturowo i etnicznie dla tych Ziem, niezależnie od tego czego dokonał

    0
    0
  35. 22 listopada 2012  17:51   Czy od RONDA CHOJNICZAN, CHOJNICZAN... (3)   Witam Łukasz S.

    ...zacznie się rewolucja w Chojnicach, Polsce, Europie, Świecie...o chleb, pracę i płacę, mieszkanie...Pozdrawiam Łukasz S.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 26 listopada 2012  05:47   Każdy ich...   Witaj Łukasz S.

      Raju Radnych i Burmistrza Paczki dotyk działa na mnie jak narkotyk...baju baju będziesz w ich Raju...Pozdrawiam Łukasz S.

      0
      0
    • 22 listopada 2012  23:34   Łukasz co ty jarasz ? ...   skejt

      Łukasz co ty jarasz ? ,zmień dilera !

      0
      0
    • 22 listopada 2012  19:04   Może   Ciekawy

      mnie oświecisz o czym bredzisz?

      0
      0
  36. 22 listopada 2012  14:17   Z tego jak zagłosują Radni dowiemy się,czy...   Witam Andrzej S.

    ...gospodarząc budują Raj gospodarczy dla każdego CHOJNICZANINA, czy tylko dla wybranych... a reszta to tylko do tacy, płacenia podatków dla rządzących, aby się mieli z czego utrzymać i wypłacić sobie pensyjki, z ludzi zrobić niewolników do pracy dla panów rządzących, władzy, aby na nich robili za nędzną płacę, za którą nie dają rady utrzymać siebie, rodzin, a co dopiero myśleć o przyszłości...Tego chcą dalej Chojniczanie, czy czas na zmiany...niech sobie sami odpowiedzą i domagają swego, do czego mają prawo wszyscy chojniczanie, a nie wybrańcy ludu, narodu...Pozdrawiam Andrzej S.

    0
    0
  37. 22 listopada 2012  13:53   RONDO CHOJNICZAN DLACZEGO NIE... (1)   Pozdrowionka AS.

    ...uporządkowuje klika kwestii, uczci obecnych, zmarłych i tych którzy się urodzą CHOJNICZAN, bohaterów codziennego życia, uhonoruje pozostałe osoby, których propozycje zostały zgłoszone i wymienione jak...Rotmistrza Witolda Pileckiego, Marszałka Józefa Piłsudskiego, Księcia Świętopełka, Alojzy Sobierajczyk, Antoniego Ulandowskiego i innych...niezależnie od poglądów politycznych, wyznań, przekonań. Jest nazwą uniwersalną RONDO CHOJNICZAN...Pokazuje że jeżeli jest to możliwe w teorii to jest to możliwe w praktyce. To rządząca władza, Burmistrz i Radni Rady Miasta kupcząc ukazują, że zamiast gospodarka być dla każdego to jest to gospodarka dla wybranych dla Radnych i Burmistrza Paczki gospodarczy Raj, który gospodarząc budują, a nie dla wszystkich, każdego CHOJNICZANINA...Pozdrawiam As.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  38. 22 listopada 2012  12:14   "Trudne sprawy...."   30 latek

    "Trudne sprawy...."

    0
    0
  39. 22 listopada 2012  11:23   Łukowicz (2)   mieszkaniec

    o ile się nie mylę, to jego imienia jest szpital w Chojnicach? Zasłużony był, pamięć o nim jest zachowana. Podobnie jak o Piłsudskim i Świętopełku. Co do pozostałych propozycji, są przecież w Chojnicach inne ronda, nie nazwane. Zastanawiające jest, że wszyscy uparli się ze swoimi propozycjami akurat na to rondo i to dopiero po zaproponowaniu nazwy Rotmistrza Pileckiego, prędzej nikt żadnych propozycji nie składał. DZIWNE

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 23 listopada 2012  09:03   hmmm postać kontrowersyjna   anonim

      przynajmniej ze wspomnień mojej rodziny

      0
      0
    • 22 listopada 2012  13:06   ZAPYTAJ RADNYCH I BURMISTRZA DLACZEGO...   Pozdrowionka Szach-Mat.

      nie uporządkują nazw rond w Chojnicach skoro dla wszystkich rond obecnych i tych planowanych w budowie, proponowanych złożone są wnioski o nadanie nazw rondom w Chojnicach. dlaczego Radni i Burmistrz nie rozpatrzą ich na najbliższej sesji obrad... Odpowiedź sobie sam i niech ci odpowiedzą radni rady miasta i burmistrz oraz dziennikarze z mediów. Nawet jest złożony wniosek o uporządkowanie nazw rond w Chojnicach do Radnych i Burmistrza takie dane, informacje dostarczono do nas, udokumentowane i potwierdzone przez Urząd Miasta w Chojnicach. To po co ta gra w kupczenie...Pozdrawiam Szach-Mat.

      0
      0
  40. 22 listopada 2012  10:29   brutus   brutus54

    A może Łukowicza bo tam jest nie daleko jego dom i on też zasłużył się dla Chojnic to mu się należy

    0
    0
  41. 21 listopada 2012  08:59   Skejt ! ty niedzisiejszy ...   jaracz

    Skejt ! ty niedzisiejszy jesteś ,musi sie nazywać, bo to jest wtedy okazja do uroczystego pokropienia,pokazania się na zdjęciach ,to jest ważne !

    0
    0
  42. 21 listopada 2012  08:44   Czy rondo musi się nazywać ...   skejt

    Czy rondo musi się nazywać ?.Rondo to rondo i tyle.Mamy więc rondo i..... to nie jest nasze ostatnie słowo hehe

    0
    0
  43. 21 listopada 2012  08:20   CZY rADNI I BURMISTRZ...   Pozdrowionka Szach-Mat

    DBAJĄ O KAŻDEGO MIESZKAŃCA, CHOJNICZNIANA W SWOICH DECYZJACH GOSPODARCZYCH OKAŻE SIĘ PRZY NAZWIE RONAD, KTO DLA RADNYCH I BURMISTRZA LICZY SIĘ W DECYZJACH GOSPODARCZYCH W CHOJNICACH...POZDRAWIAM Szach-Mat

    0
    0
  44. 21 listopada 2012  08:11   Do radnych i Burmistrza... (1)   Wszystkiego dobrego, AS.

    Kochani Radni Miasta Chojnic miejcie odwagę i nazwijcie rondo RONDEM CHOJNICZAN, byłby to hołd dla każdego CHOJNICZANINA, mieszkańca Chojnic. Dla bohaterów życia codziennego, jego trudów niezależnie od poglądów, sympati politycznych, kązdy chojniczanin byłby uchonorowany w nazwie ronda niezależnie od satatutu materialnego i pozycji społecznej, liczyłby się każdy Chojniczanin, osoba, człowiek Amen. Pozdrawiam AS.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 21 listopada 2012  09:24   Ti może rondem Polaków. ...   anonim

      Ti może rondem Polaków. Każdy Polak będzie uhonorowany...... bla bla bla

      0
      0
  45. 21 listopada 2012  08:01   DO CZEGO MAM SŁUŻYĆ KOLEJNA SONDA I KOMU...   Witojcie, Szach-Mat

    CZY W WALCE POLITYCZNEJ BURMISTRZ I RADNI RADY MIASTA CHOJNICE WYKORZYSTUJĄ TERMINARZ? CZY POPLECZNICTWO W ZAKRESIE STANOWIENIA PRAWA, UCHWAŁ TO KORUPCJA? Sonda Jak powinno nazywać się rondo przy Dworcowej w Chojnicach? rotmistrza Witolda Pileckiego-21,0%; księcia Świętopełka-17,7%; rondo Chojniczan-61,3% źródło: http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20121003/INNEMIASTA04/121009768 Czym kierują się Burmistrz i Radni Rady Miasta Chojnice, Jaki ważny interes społeczny decyduje, że wyznacza się kolejne konsultacje społeczne, przesuwa się podjęcie uchwały o nadanie nazwy rondu. Czy mamy do czynienie z kupczeniem wśród władzy decydującej o lokalnej gospodarce, rządzeniu ludźmi wspólnoty samorządu Chojnic. Czy używają w walce politycznej kolejnych terminarzy po to by być jak rzeka, którą trudno oderwać od koryta. P.S. Burmistrz Arseniusz F. na konferencji prasowej przekazał mediom biografie Witolda Pileckiego i Świętopełka, aby dotarły do opinii społecznej i by to ona mogła zadecydować o nazwie ronda. Źródło: 2012-10-15 Relacja z konferencji prasowej odbytej w dniu 12.10.2012 r. PROPOZYCJE NADANIA NAZWY RONDU. http://www.miasto.chojnice.pl/?a=16 radni z komisji komunalnej oraz ochrony środowiska dowiedzieli się o kolejnych pomysłach na nazwę ronda. Radni z klubu Platformy Obywatelskiej chcieliby, aby nosiło nazwę marszałka Józefa Piłsudskiego. Do wniosku dołączyli biogram z Encyklopedii sławnych Polaków, który tak się rozpoczyna: „Ten pogromca bolszewików i zaciekły wróg komunizmu przez wiele lat był członkiem partii socjalistycznej. Przeszedł przez wszystkie szczeble hierarchii PPS-u, trafił na zesłanie i do więzienia.” Natomiast działacze Zrzeszenia Kaszubsko-Pomorskiego zgłosili kandydaturę Antoniego Ulandowskiego, działacza niepodległościowego, wiceburmistrza Chojnic, prezesa Urzędniczej Spółdzielni Mieszkaniowej. Zamordowany został w 1939 w Dolinie Śmierci. Aby dać czas na niezbędne konsultacje, radni z połączonych komisji prawie jednogłośnie zdecydowali o poparciu wniosku o zdjęcie z porządku obrad październikowej sesji wspomnianego projektu uchwały. Jedynie Marek Sz. z PiS głoso-wał przeciw źródło: http://chojnice24.pl/artykul/14002/rondo-pilsudskiego-czy-pileckiego/ Konsultacje społeczne w sprawie nazewnictwa ronda u zbiegu ulic Dworcowej, Piłsudskiego, Świętopełka i Warszawskiej będą przedłużone. Tym samym uchwała w sprawie nadania nazwy zostanie zdjęta z najbliższej poniedziałkowej sesji. Powód? Wpłynęły dwie dodatkowe propozycje. Radni Platformy Obywatelskiej typują do tego miana marszałka Piłsudskiego, zaś działacze Zrzeszenia Kaszubsko - Pomorskiego chcieliby uczcić pamięć Antoniego Ulandowskiego - działacza niepodległościowego, wiceburmistrza Chojnic, prezesa Urzędniczej Spółdzielni Mieszkaniowej. Przypomnijmy, że obecnie jest pięć propozycji - oprócz tych dwóch najświeższych konsultowane są nazwy rotmistrza Pileckiego (sugestia radnych PiS), Świętopełka (propozycja samorządu mieszkańców) i Chojniczan ( propozycja Ireneusza Siemionkowicza). źródło: http://www.chojnice.com/wiadomosci/teksty/Kolejne-dwie-nazwy-dla-ronda/7961.

    0
    0
  46. 21 listopada 2012  00:33   Rondo Edwarda Gierka ! OOO ! ... (1)   skejt

    Rondo Edwarda Gierka ! OOO ! to jest pomysł!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  47. 20 listopada 2012  23:45   rondo chojnickich radnych.   anonim

    rondo chojnickich radnych.

    0
    0
  48. 20 listopada 2012  23:41   ja ja proponuję awarii ...   anonim

    ja ja proponuję awarii samolotu wybuchowej pod Smoleńskiem

    0
    0
  49. 20 listopada 2012  21:49   PRL-trzyma sie mocno   obywatel Beria

    Hela ma racje - rotmistrza imienia nie dadzą - ale tawarisz Ulianow im pasuje.

    0
    0
  50. 20 listopada 2012  21:34   Oj Hela a jakiego ty masz ...   anonim

    Oj Hela a jakiego ty masz przyjaciela?

    0
    0
  51. 20 listopada 2012  21:26   hela (1)   anonim

    Możecie sobie robić sondy inne takie i tak nawet jeżeli wygra rtm. Pilecki w tej sondzie to "rada" uchwali jakiegoś komucha czy innego podejrzanego historycznie świętopełka. Zbyt wielu radnych klubu burmistrza pamięta jeszcze tow. Cyrankiewicza czy Gomułkę by podnosić rękę za patriotą, któy stał sie ofiarą tamtego syetemu

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 21 listopada 2012  09:02   Ludzie mieli 100%   anonim

      lepiej za czasów Goółki czy Gierka niż za /nie/rządów pie.....nych solidaruchów, tylko nie potrafili tego docenić i darli mordy: "chcemy pracy i chleba" no i teraz mają to czego chcieli.

      0
      0
  52. 20 listopada 2012  21:24   Lew   ello

    Imieniem BOGDANA KUFFLA on sam wie co jest najlepsze !

    0
    0
  53. 20 listopada 2012  21:04   Nie wiedzialem ze sa tez ...   anonim

    Nie wiedzialem ze sa tez radni z PSL

    0
    0
  54. 20 listopada 2012  20:26   im Konia Polskiego   ułan

    im Konia Polskiego

    0
    0
  55. 20 listopada 2012  16:58   Rondo Warszawskie   swój

    Rondo Warszawskie

    0
    0
  56. 20 listopada 2012  16:33   Zielona wyspa!   anonim

    Zielona wyspa!

    0
    0
  57. 20 listopada 2012  16:32   Rondo włodarzy, ktorym się ...   anonim

    Rondo włodarzy, ktorym się darzy, albo nie, rondo bezrobotnych

    0
    0
  58. 20 listopada 2012  16:18   JÓZEK!   Dżimi.

    Oczywiście Józefa Piłsudskiego! On ten grajdołek by posprzątał. ;p

    0
    0