Duet Yanistan w Chojnicach

14 kwietnia w piątek o godz. 18 w Podziemiach Kościoła Gimnazjalnego odbędzie się koncert duetu Yanistan. Janusz Kasprowicz i Stanisław Marinczenko wystąpią w repertuarze Wysockiego, Cohena, Osieckiej, Kaczmarskiego.

W trakcie koncertu można będzie można usłyszeć kilkanaście pieśni w wykonaniu dwóch bardów: Janusza Kasprowicza i Stanisława Marinczenko.   |  fot. facebook.com/J. Kasprowicz

Janusz Kasprowicz – muzyk, kompozytor, autor tekstów. Jest twórcą i liderem zespołu Projekt Volodia, znanego m.in. z brawurowych aranżacji utworów Włodzimierza Wysockiego, wspólnych koncertów z Mirosławem Baką, transmisji w radiowej Trójce ze studia im. Agnieszki Osieckiej oraz występów na ważnych wydarzeniach kulturalnych w całym kraju.

Propagator, znawca i miłośnik twórczości Włodzimierza Wysockiego, juror podczas festiwali, pomysłodawca oraz dyrektor cyklicznych wyfarzeń: festiwalu im. Włodzimierza Wysockiego „Wołodia pod Szczelińcem”, wrocławskiego Festiwalu „Pieśniarze Niepokorni”, Lwowskich Dni we Wrocławiu oraz dyrektor artystyczny koncertów m.in. „Nocy Bardów” podczas Festiwalu Trzech Kultur we Włodawie.

Stanisław Marinczenko - “wielowymiarowy” muzyk, multiinstrumentalista (gitary, pianino, buzuki, akordeon, mandolina, harfa ...) Aktywnie udzielający się w wielu gatunkach muzycznych, poza piosenką literacką można usłyszeć jego dźwięki w kimatach irlandzkich i elektrogotyku.
Koncert duetu odbiega od stylistyki typowej dla występu bardów. Bogate instrumentarium, takie jak: akordeon, buzuki, mandolina i oczywiście gitary, zmienianie przez wykonawców, niebywale urozmaica brzmienie, które eliminuje monotonność występu, zwłaszcza podczas wirtuozerskich popisów multiinstrumentalisty.

„Kasprowicz i Marinczenko czarują widza autentycznym zaangażowaniem w niebanalny przekaz uczuć i wizji artystycznych, sięgając do źródeł, nieraz zapomnianych, nieraz pominiętych. Kasprowicz czaruje głosem zlokalizowanym gdzieś pomiędzy barwną matowością Wysockiego a intelektualną chrypką Waitsa, Marinczenko czaruje instrumentami (gitara, mandolina, buzuki, akordeon) dokumentując zachodnią dekadencję wschodnią perfekcją brzmienia.”

(nad.)