Wycieczka za miedzę

W sobotę 09 maja dzieci ze szkoły podstawowej uczące się języka kaszubskiego wraz z nauczycielami: J. Kosiedowska, B. Kin, P. Rudnik, U. Wirkus – Wielińską, M. Chabowską pojechały na wycieczkę do Człuchowa.

Wspólna fotografia jest pamiątką z wycieczki do pobliskiego Człuchowa.   |  fot. nadesłane

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od przejścia na rynek miejski, z którego udaliśmy się na modlitwę do kościoła p.w. Świętego Jakuba Apostoła Starszego (dzieje kościoła sięgają XII wieku). Następnie podzieliliśmy się na dwie grupy.

Jedna grupa poszła nad jezioro, gdzie czekała już tratwa, która zabrała nas w rejs po jeziorze. Prawie godzinny rejs był świetną przygodą dla dzieci (zwłaszcza dla tych, które po raz pierwszy miały okazję płynąć tego typu tratwą). Oglądaliśmy piękno okolicy z zupełnie innej perspektywy.

Druga grupa w tym czasie zwiedzała Zamek Krzyżacki. Pierwszym punktem, który zwiedzaliśmy to dziedziniec, na którym są odsłonięte pozostałości zburzonej części zamku. Później obejrzeliśmy wspaniały film, który ukazywał historię zamku oraz jego wygląd i okolicę wokół niego.

Kolejnym elementem zwiedzania zamku było oglądanie eksponatów – największą uwagę dzieci przykuły zbroje rycerskie. Schodkami, którymi przemieszczali się mieszkańcy Zamku sprzed laty, udaliśmy się na wieżę, z której widzieliśmy całe miasto Człuchów.

Po godzinie nastąpiła zamiana, mianowicie grupa pierwsza wróciła z rejsu i udała się na Zamek, natomiast grupa druga, która zwiedziła już Zamek udała się na rejs tratwą. Na zakończenie wycieczki, odpoczywając na łonie natury, zjedliśmy drożdżówki i wypiliśmy soczki. Po posiłku wsiedliśmy do autobusu. Szczęśliwi i zadowoleni udaliśmy się w drogę powrotną.

ZS nr 7

1. 11 maja 2015  23:01   zal ci ***** chudy tyłek ...   paweł

zal ci ***** chudy tyłek ściska, że ciebie tam nie było, bardzo dobrze ze szkola organizuje takie wycieczki i potrafi się tym podzielić informacja

2. 11 maja 2015  21:58   szok!!!! ale news!!! brawo ...   piotr

szok!!!! ale news!!! brawo portal