Pożegnali księdza Madziąga

Blisko stu księży z dwóch sąsiednich diecezji i tysiące ludzi żegnało dzisiaj (18.06.) ks. Wiesława Madziąga. Mszę św. odprawił ks. biskup diecezjalny Ryszard Kasyna.

Tłumy mieszkańców żegnały dziś zmarłego tragicznie księdza Wiesława Madziąga, proboszcza parafii Matki Bożej Fatimskiej.   |  fot. (olo)

- Jeszcze przed tygodniem spotkaliśmy się na uroczystości bierzmowania, nikt wtedy nie przypuszczał, że dojdzie do takiej tragedii - tak ordynariusz diecezji pelplińskiej wspominał jeszcze przed rozpoczęciem mszy. Prosił o modlitwę nie tylko w intencji tragicznie zmarłego proboszcza  parafii Matki Bożej Fatimskiej, lecz także drugiej ofiary wypadku i jego rodziny. Homilię nad trumną wygłosił biskup pomocniczy Wiesław Śmigiel.

- Przed Bogiem nikt nie jest bez winy, wszyscy staniemy przed Boskim trybunałem. Ale zgodnie ze starożytną sentencją " o zmarłym dobrze, lub wcale". Pamiętam go, gdy pracowałem w kurii, jak wraz z księdzem Lewandowskim zabiegał o powołanie nowej parafii.  Był oddany tej sprawie. Wszystko co robił, czynił z wielkim zaangażowaniem i rozmachem.

- Był znakomitym organizatorem, wielką czcią otaczał Matkę Bożą Fatimską i św. Ojca Pio. Był szczęśliwy, gdy udało się do jego świątyni sprowadzić relikwie ojca Pio. Był człowiekiem niezwykle dynamicznym, otwartym i nazbyt chyba wrażliwym na te czasy. Wobec ogromu swej pracy nie zawsze mógł zapanować nad swymi słabościami. Największym podziękowaniem za jego pracę będzie sfinalizowanie budowy świątyni.

relacja_video.jpg

Słowa pożegnania kierowali juz po nabożeństwie członkowie bliskiej rodziny, samorządowcy, członkowie rady parafialnej. Został też odczytany list od metropolity lwowskiego abp Mokrzyckiego.  Biskup Kasyna zaś dał do zrozumienia, że w tych dniach był już wcześniej umówiony z księdzem Madziagiem na zasadniczą rozmowę, ale teraz siłą rzeczy już jej nie odbędą.

Ksiądz Madziąg spoczął na cmentarzu parafialnym tuż obok byłego proboszcza bazyliki, ks. Romana Lewandowskiego.

(ro) fot. (ro) (olo), m.n.                                                    

relacja_video.jpg fotoreportaz.jpg

  1. 23 czerwca 2013  18:44   Nie był pazerny   Maria

    Chowałam mamę 5 lat temu,a nie mieszkam w Chojnicach. I co mnie bardzo zaskoczyło? Załatwiając formalności związane z pochówkiem,pytam "ile płacę" - usłyszałam "co łaska" - więc wyjęłam 500 zł, a ksiądz Madziąg na to: "nie,nie, to za dużo,wziął 100 zł i 400 zł mi oddał. Byłam w szoku,gdzie u nas w mieście wojewódzkim poniżej 800 zł nie ma co w ogóle się pytać księdza "za ile?" Wrażenie naprawdę bardzo pozytywne wywarł na mnie,bardzo ciepły ksiądz w rozmowie, a słabości-no cóż? kto ich nie ma? Po śmierci - nie krytykujcie,nic nie zmienicie już, więcej ciepła i zrozumienia "niby chrześcijanie?" Świeć Panie nad Jego duszą.

    0
    2
  2. 22 czerwca 2013  12:01   jaś obserwator donosi (1)   jaś obserwator

    Gdyby to ktoś zabił w wypadku księdza został by okrzyknięty mordercą - a że to ksiądz zabił świeckiego został świętym - zapewne dlatego że wysłał gościa prosto do nieba

    1
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 23 czerwca 2013  18:47   mądrości brak?   bolo

      jaś wystarczająco jest głupich kawałów o tobie, a ty dalej się nie ośmieszaj głupi jasiu, trochę powagi i szacunku!!!!

      0
      0
  3. 22 czerwca 2013  01:27   CHOJNICE.....w 1998 ROKU ... (1)   anonim

    CHOJNICE.....w 1998 ROKU ZBIERALI PODPISY ZA ZAOSTRZENIEM KAR DLA PIJANYCH KIEROWCOW. ZABIL PO PIJAKU....MORDERCA. A dzisiaj,,,,, wstyd.......caly kraj ma nas chojniczan na tapecie.....Dyzury przy grobie.....ukladaja kwiatki, pala znicze.....HOŁD DLA MORDERCY. BRAWO MIESZKANCY TEGO UROCZEGO MIASTA. WASZ MORDERCA I TAK JEST JUZ W PIEKLE.POILISCIE GO ALKOHOLEM I DAWALISCIE PRZYZWOLENIE NA JAZDE PO PIJAKU, TERAZ CZUWAJCIE PRZY GROBIE. MOZE WAM SCIEZKE DO PIEKŁA WYDEPCZE.

    1
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  4. 21 czerwca 2013  19:35   gość   anonim

    Jest racja w wielu tych wypowiedziach,ale też prawda nie jesteśmy od wydawania osądów po śmierci kogokolwiek. Współczucia dla rodziny Dawida J,który zginął w tym straszny wypadku.

    0
    1
  5. 20 czerwca 2013  08:35   ŻAL PL !!!! (1)   zero

    Palnac sobie w leb takie zeczy dzieja sie w tym kraju... Najlepiej pochowajcie go w Krakowie na powaskach jak bochatera zmarlego w meczarniach !! jak tu byc katolikiem ? Wstyd!

    1
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  6. 19 czerwca 2013  22:51   Politykom i biznesmenom ...   anonim

    Politykom i biznesmenom kolesom tego łobuza warto się przyglądnąć zwłaszcza jak to robi się prani......

    1
    0
  7. 19 czerwca 2013  22:50   Już niebawem odezwą się ...   anonim

    Już niebawem odezwą się banki, mohery co zastawiły domy i mieszkania i wzięły kredyty na gębę dla uwielbianego wielebnego który "tak lubił korzystać z życia" i był "obdarzony talentami" na zmarnowane, na chlanie, balangi z wiadomymi lokalnymi politykami i biznesmenami, nieudane przekręty, stale nowe acz podobne skody. Ale był dobry bo aż grzecznie traktował, aż kawkę i aż gorzałkę stawiał. Proszę, podajcie co jeszcze dobrego dla tej parafii i parafian zrobił. Nie marudźcie czegoś o budowie kościoła który będzie stał pusty.

    1
    0
  8. 19 czerwca 2013  20:13   inco   ANTYKLERYK

    Tyle płaczu za księdzem który zabił niewinnego człowieka!!!!!!!kto mu oddał prawo jazdy za pierwszym razem????????Wszyscy płaczą bo to ksiądz gdyby był to zwykły Kowalski to by była nagonka!!!!teraz niech Kuria płaci odszkodowanie rodzinie ofiary i dożywotnią rentę!!!!!!

    0
    0
  9. 19 czerwca 2013  19:04   zascianek europy (1)   jurek

    ile jeszcze lat musi minac, zanim wyslemy ich wszystkich do watykanu?

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  10. 19 czerwca 2013  16:27   CHOJNICZANKA (1)   anonim

    A TA PANI Z CHÓRU W CIĘŻKIEJ ŻAŁOBIE TO DYŻUR DO WIECZORNYCH GODZIN PEŁNIŁA I ROZNOSIŁA KWIATY DO KS. MADZIĄGA PO JAKIŚ SWOICH GROBACH MYŚLĘ ŻE POWINNA SIĘ WSTDZIĆ

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  11. 19 czerwca 2013  16:06   talent   bak

    brak umiaru w piciu. ciekawe jaki klecha w dniu wypadku z nim pil?

    0
    0
  12. 19 czerwca 2013  13:05   Wstyd :( (2)   grazyna

    czemu informacje o promilach podano dopiero po pogrzebie??? Ciekawa manipulacja. Pchodzę z Chojnic, z parafii Księdza Madziąga i jest mi wstyd. Wszyscy wiedzieli od lat, że ksiądz pije. Ile razy wjeżdzał po pijaku na rondo w chojnicach?? I kuria i władze Chojnic nic z tym nie robili! Za ten pogrzeb i za Chojniczan, ze tak tłumnie na nim sie pojawili to jest mi WSTYD! Co na to rodzina 22 latka? Pogrzeb z honorami dla morderców??? I wadze Koscioła zrobiły z tego fete. Niech tych 100 ksiezy pojedzie teraz na pogrzeb tej ofiary i patrzy rodzinie w twarz. To jest przykre. Madziąga nic nie tłumaczy, trzeba go było pochować po cichu na koncu cmentarza. Chojnice wstyd mi za Was i za Wasza obłudę (tych co poszli na ten pogrzeb ) :-( Najszczersze kondolencje dla rodziny ofiary. Jak nastepnym razem ktos po pijaku w chojnicach zabije kogos to mam nadzieje, ze tez bedzie miał pogrzeb z honorami. Przeciez zbladził.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 19 czerwca 2013  15:42   Jestem mieszkańcem Chojnic ...   kostek

      Jestem mieszkańcem Chojnic ale mam tę satysfakcję, że nie pognałem za tym stadkiem na cmentarz i tak w ogóle mało mnie to interesuje!

      0
      0
    • 19 czerwca 2013  15:22   Racja!!!   Heh

      Nic dodać nic ująć. Po prostu wstyd!!!

      0
      0
  13. 19 czerwca 2013  10:05   Santo subito!   Stafan

    trzeba zacząć zbierać relikwie po bł. Wiesławie

    0
    0
  14. 19 czerwca 2013  09:56   Biskup kazał "siedzieć cicho"   mogelka

    a wy hołota jak zwykle robicie siarę

    0
    0
  15. 19 czerwca 2013  09:21   jakimi to talentami Bóg ... (3)   anonim

    jakimi to talentami Bóg obdarzył Madziąga które wspominał biskup??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 19 czerwca 2013  13:29   jak to nie   talent

      nieee? a chowanie z pełnymi honorami pijaka winnego śmierci drugiego człowieka to co to jest? Bo mnie się kojarzy z gagiem z Monty Pythona.

      0
      0
    • 19 czerwca 2013  12:29   Biskup sobie chyba jaj z ...   anonim

      Biskup sobie chyba jaj z pogrzebu nie robił??

      0
      0
    • 19 czerwca 2013  11:41   pół żartem pół serio   talent :)

      deep throat

      0
      0
  16. 19 czerwca 2013  09:09   Temat zaczyna się robić ...   anonim

    Temat zaczyna się robić nudny jak temat "katastrofy smoleńskiej" Cieszmy się życiem !

    0
    0
  17. 19 czerwca 2013  08:03   Ale AS zaskoczył ten link ...   anonim

    Ale AS zaskoczył ten link już był wklejany wczoraj, ale może dopiero teraz wytrzezwiales hehehe

    0
    0
  18. 19 czerwca 2013  08:01   Ustalenia śledczych...   AS

    cyt."...Wstępne ustalenia śledczych nie pozostawiają wątpliwości, że to kapłan jest odpowiedzialny za tragedię. Do wypadku doszło w czwartek 13 czerwca ok. godz. 11. Ks. Madziąg wsiadł do swojej czarnej skody superb II i pomknął obwodnicą Chojnic w stronę Malborka. Świadkiem wypadku jest kierowca ciężarówki z cysterną, którą kapłan zaczął wyprzedzać. - Kierowca ciężarówki mówi, że jechał z maksymalna dopuszczalną prędkością, czyli 90 na godzinę - relacjonuje jeden z chojnickich śledczych. - W praktyce mogło być trochę więcej. Ksiądz musiał więc wyprzedzać z prędkością co najmniej 120 na godzinę. Według relacji kierowcy cysterny, gdy skoda pomknęła już do przodu, wcale nie wróciła jednak na swój pas, tylko jechała dobre kilkaset metrów lewym pasem, przeznaczonym dla samochodów nadjeżdżających z przeciwka. Mógł bezpiecznie wrócić na swoją stronę, ale tego nie zrobił. - Zapewne nigdy nie dowiemy się, dlaczego tak to wyglądało - mówi śledczy. - Możemy się tylko domyślać, że ksiądz w pijanym widzie pomylił się i myślał, że jest pół kilometra dalej, gdzie drogi w obie strony rozdzielają się i kierunek na Malbork ma dwa osobne pasy. Na oczach kierowcy cysterny skoda czołowo uderzyła w nadjeżdżającego z przeciwka peugeota partner. Jechał nim 22-letni Dawid J., mieszkaniec powiatu kościańskiego w Wielkopolsce. Chłopak był uzdolniony komputerowo, pracował w firmie instalacyjnej i jechał wykonać zlecenie. Podobnie jak ksiądz, zginął na miejscu - tyle że jak wykazało badanie ZMS w Bydgoszczy: Dawid J. był całkowicie trzeźwy. - Zderzyli się mając obaj ponad setkę na liczniku - dodaje śledczy. - Żadnych szans. Przy tych przeciążeniach nie pomogą ani pasy, ani poduszki powietrzne. Chłopak nawet nie miał gdzie uciec. Akurat kilkadziesiąt metrów przed miejscem zderzenia zaczęła się metalowa bariera chroniąca pobocze. Miał więc naprzeciwko siebie pędzącą skodę, a na pasie obok jadącą tylko trochę wolniej ciężarówkę z cysterną. Siła uderzenia przerzuciła peugeota przez barierę ochronną. Skoda zatrzymała się na barierze prawego pasa jezdni. Ks. Madziąg od 1997 r. był proboszczem parafii Matki Bożej Fatimskiej w Chojnicach. Przyjaźnił się z miejscowymi biznesmenami i samorządowcami. Przez kilka lat był kapelanem miejscowej policji. We wtorek odbył się jego pogrzeb z udziałem biskupa pelplińskiego Ryszarda Kasyny. Do kościoła przyszły setki wiernych, którzy z kościoła zostali przewiezieni ośmioma autobusami miejskimi na odległy stary cmentarz parafialny. Ks. Madziąga rada parafialna chciała pochować w krypcie kościoła M.B. Fatimskiej, ale kuria się na to nie zgodziła. Dla tragicznie zmarłego kapłana znaleziono więc honorowe miejsce - na wprost głównego wejścia na cmentarz parafialny. W kościele bp Kasyna wygłosił homilię. Mówił, by wystrzegać się łatwych ocen, umieć wybaczać, być miłosiernym, a o zmarłych mówić dobrze albo wcale. Wspominał też, by łączyć się w bólu z rodziną 22-latka, który również zginął w wypadku. - Ksiądz Madziąg otrzymał od Pana Boga wiele talentów - mówił bp Kasyna. - Teraz tylko przed Bogiem zdaje relacje, jak je wykorzystał. Był wrażliwym człowiekiem, chyba zbyt wrażliwym na te czasy i w związku z trudnościami przy budowie kościoła mógł się poddawać słabościom. Kłopoty ks. Madziąga z alkoholem były powszechnie znane od lat. W 2006 r. spowodował wypadek mając 2,9 promila alkoholu - ofiar nie było, ale stracił wówczas na cztery lata prawo jazdy. Co najmniej dwukrotnie też w sposób obraźliwy i wulgarny odnosił się do policjantów - za jeden z takich incydentów miał wkrótce stanąć przed sądem...", źródło: http://m.trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,106540,14126292,_Ksiadz_w_pijanym_widzie_mogl_sie_pomylic__myslal_.html, 2013.06.19. Powodzenia. Pozdrawiam AS

    0
    0
  19. 19 czerwca 2013  07:48   Kościół strzelił sobie ... (2)   kicker

    Kościół strzelił sobie gola do własnej bramki!Całe szczęście, że już od dawna nie gram w tej drużynie!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  20. 19 czerwca 2013  07:04   Tylu tu jest wszystko ... (4)   anonim

    Tylu tu jest wszystko wiedzących jak zawsze na necie, a dlaczego żaden z was nie wykrzyczał tego przed kościołem albo dlaczego nie protestowaliście w dniu pogrzebu, to wam powiem dlaczego, bo jesteście tchórzami, net wydaje wam się, ze daje anonimowość, małoletnie gnojki jesteście i tyle w temacie, jest to mój pierwszy i ostatni komentarz w tej sprawie.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  21. 19 czerwca 2013  06:52   Naprawdę zastanawiam się ... (2)   anonim

    Naprawdę zastanawiam się dlaczego w Was jest tyle nienawiści??znam wielu ludzi,którzy nie są katolikami,ale w życiu nie powiedzieli tylu strasznych rzeczy na Kościół Rzymskokatolicki .Czytając niektóre komentarze chce mi się płakać.Dziś wieczorem pomodlę się do Mojego Boga za wstawiennictwem Błogosławionego Jana Pawła II za wszystkich szydzących,wyśmiewających i małej wiary:-)

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 19 czerwca 2013  07:41   Bzdury wypisujesz, mnie ...   anonim

      Bzdury wypisujesz, mnie ksiądz nie odwiedzie od Boga, bo aby w niego wierzyc nie potrzeba mi do tego księdza, nie wiem czy to zrozumiesz, skoro jestes owieczką i do tego strzyzoną.

      0
      0
    • 19 czerwca 2013  07:36   To wołanie o pomstę do ...   anonim

      To wołanie o pomstę do nieba, to krzyk rozpaczy, to wreszcie okazja ujawnienia prawdy a tym co tak naprawdę dzieje się w kościele. Jeden fryzjer już stoi przedobliczem Pana innych czas rozliczyć przez wierzących w Boga i sądy.................a ty zastanawiający się dalej zastanawiaj się czemu jeszcze nie tak dawno chętnie dające się strzyc owieczki ogarnia nienawiść wobec kleru a nawet kościoła.Jeszcze chwila a dzięki takim jak ty i takim księżom jak Madziąg mogą znienawidzić Boga. Oby nie

      0
      0
  22. 19 czerwca 2013  06:45   No to już znamy kolesi z ... (1)   anonim

    No to już znamy kolesi z ostatniej upojnej biesiady pijaka Madziąga.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  23. 19 czerwca 2013  06:22   Eskalacja nienawiści do ...   wiekowy dziadek

    Eskalacja nienawiści do drugiego człowieka jest PORAŻAJĄCA. Chyba tylko niski intelekt stoi za autorami tych wpisów, ponieważ większość z nich jest prostacka i chamska, też potępiam zachowanie duchownego i ubolewam nad tym co się stało, jednak nigdy na myśl by mi nie przyszło aby czynić to w sposób jak większość internautów, których nie usprawiedliwia młody wiek, bo to oni są autorami większości komentarzy. UWAGA, za chwilę mi się od nich w komentarzach dostanie, to pewne bardziej niż lokata w banku.

    0
    0
  24. 19 czerwca 2013  01:04   wódeczka   el -a

    ha,ha,ha to są prawdziwe jaja w Polsce toleruje się pijaków , wszystko im wybacza i ich kryje.oni za nic nie ponoszą odpowiedzialności,po mają promile we krwi!

    0
    0
  25. 19 czerwca 2013  01:00   kto z nim pil? (1)   stefan

    czy jest jakies sledztwo? czy ktos odpowie za smierc Dawida?

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 19 czerwca 2013  07:05   no jak kto pił? co Stefanku ...   anonim

      no jak kto pił? co Stefanku film ci się urwał, że juz nie pamietasz? a fe...nieładnie

      0
      0
  26. 19 czerwca 2013  00:42   Jak miał szefa ...   bewzkarność

    Jak miał szefa to teraz dostanie karę. Ale jak go nie miał to mu znowu się ulazło. Ja wypiję ale nie jeżdzę po pijanemu bo nie chcę aby moje nazwisko było w czasie chojnice

    0
    0
  27. 19 czerwca 2013  00:30   przestancie. Księża teraz ...   odeszła od wiary bo widzi co si dzieje z kllerem w

    przestancie. Księża teraz mają swojeauta. I dalej naiwni parafianie ich dowożą na kolędy.To są ich żniwa nasz organista zawsze robi i pokazuje dochody po kolędzie a księdza nie

    0
    0
  28. 19 czerwca 2013  00:24   2,2   Pan J.

    2,2 promila ... to było pewne...Pozdrowienia dla tych z wyższych sfer Panie B.Panie S. Panie G. Panie M. i innym...

    0
    0
  29. 18 czerwca 2013  23:53   dyskusja zeszla na wlasciwy tor   szczepan

    kazdy z nas musi stawiac odpor sukienkowym w codziennym zyciu- niech wiedza ze sa niemile widzanym przez myslacych Polakow- to zaszlo za daleko, potrzeba kolejnej reformacji dla wierzacych, a pozostali chca zyz w panstwie swieckim, gdzie prawo obowiazuje wszyskich- takze panow w czarnych kieckach- doranoc

    0
    0
  30. 18 czerwca 2013  23:46   Kościół w Chojnicach jest ...   anonim

    Kościół w Chojnicach jest chory. Spotkania lokalnej władzy z przedstawicielami kościoła. Co na to ks Dziekan?

    0
    0
  31. 18 czerwca 2013  23:08   Odpowiedzialność... (1)   Użytkownik obwodnicy

    Jeśli uważasz, że MORDERCA to zbyt mocne określenie, to pomyśl, że mógłbyś Ty prowadzić samochód, którym jechał Dawid...

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 19 czerwca 2013  13:08   zgadzam sie   anonim

      Madziąg zabił innego niewinnego człowieka bo pił i prowadził. Szkoda ze zmarł, powinien dostać dożywocie.

      0
      0
  32. 18 czerwca 2013  23:00   Na taki oto pogrzeb ...   anonim

    Na taki oto pogrzeb zasłużył sobie nieprzyzwoity kapłan i morderca przyzwoitego tętniącego życiem syna i brata.

    0
    0
  33. 18 czerwca 2013  22:58   anonim   anonim

    Najgorsze jest to ze pijany ksiadz byl zegnany jak jakis bohater wsrod tlumow a niczemu winny mlody trzezwy chlopak przed ktorym cale zycie pewnie zegnany byl przez grue ludzi mu bliskich i znajomych powinno byc na odwrot

    0
    0
  34. 18 czerwca 2013  22:58   ...   anonim

    komentarz usunięty przez moderatora

    0
    0
  35. 18 czerwca 2013  22:36   stypa (1)   anonim

    A gdzie była stypa ??

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 19 czerwca 2013  00:20   ...   nie wierna

      komentarz usunięty przez moderatora

      0
      0
  36. 18 czerwca 2013  22:29   Wstyd i Hańba ! Kościół ... (1)   Katolik

    Wstyd i Hańba ! Kościół to jedna wielka hipokryzja. Potępiaja in vitro, aborcje i środki antykoncepcyjne bo to niby nieludzie, a wychwalaja pod niebiosa i robia królewski pogrzeb zapijaczonemu mordercy ! Jestem Katolikiem ale nigdy przenigdy nie bede chodzic do kosciola, bo ludzie tam przemawijacy to najwieksi grzesznicy i hipokryci ktorzy widza tylko czubek własnego nosa ! Wszędzie tylko mowia jakim to dobrym czlowiekiem trzeba byc, prawdomownym, pomocnym itp A sami maja w d... wszystkich ludzi w dodtaku kłamią na każdym kroku. Jak jakiekolwiek dobre słowo mogło przejsc przez gardło tym wszytskim przemawiajacym księżą na pogrzebie ?! Jak ?! Wole modlić sie w domu i byc dobrym czlowiekiem na swoj sposob. Żaden przebrany kaznodzieja nie bedzie mi mowil co jest dla mnie dobre. Takich jak Maciąg w Kosciele jest na pęczki. Do tego szerząca sie pedofilia i rasizm ! Nie o takim Domu Bożym mówił Jezus.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 19 czerwca 2013  01:14   pleciesz glupstwa   mib64

      kosciol to ludzie, wierni... Chrystus zalozyl kosciol... Kosciol jest wspolnota zbawienia. Nasza wiare realizujemy praktykujac sakramenty. A ty nie jestes rzadnym katolikiem. Jestes po prostu znudzonym szczeniakiem, ktory chce sie wyrzygac na kosciol I usprawiedliwic swojua ignorancje oraz laksyzm. proste. zacznij od siebie.

      0
      0
  37. 18 czerwca 2013  22:27   i bardzo dobrze.MIARKA ...   anonim

    i bardzo dobrze.MIARKA PRZEBRAŁA SIE. Teraz prawda jak oliwa wypływa. Tak dłużej być nie może aby prawdę 2000 lat ukrywać.Wyszło na jaw to morderstwo, wyjdą wcześniej czy później wszystkie pozostałe. Namordował ten kościół ponoć więcej ludzi niż Stalin i Hitler razem wzięci.

    0
    0
  38. 18 czerwca 2013  22:05   Ludzie opanujcie się w tej ... (1)   anonim

    Ludzie opanujcie się w tej nienawiści do kosciola, co sie z wami dzieje, nie pochwalam postepowania ksiedza, ale tez daleki jestem od niewybrednych komentarzy, miejscie troche umiaru i taktu

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 18 czerwca 2013  22:55   umiaru i taktu?   sz

      powiedz to rodzinie Dawida

      0
      0
  39. 18 czerwca 2013  21:54   straszno i nie smieszno   sz

    Ratzinger w czsie gdy byl przewodniczacy Kongregacji oktryny wiary ( nastepca Swietej Inkwizycji ) I wojtyla otrzymali kilkanascie TYSIECY zgloszen przypadkow pedofilii- gwalty na nieletnich, bezpronnych dzieciach zostaly skutecznie zatuszowane, a ich sprawcy dokonywali KOLEJNYCH makabrycznych zbrodni - tak samo recydywista byl pijak MADZIAG!!!

    0
    0
  40. 18 czerwca 2013  21:49   Wstyd   bak

    Wstyd dla kościoła i diecezji pelplińskiej. Wstyd po 100000000000razy

    0
    0
  41. 18 czerwca 2013  21:47   to zwierzchnicy madziga- ...   sz

    to zwierzchnicy madziga- kryjacy pedofilow I pijakow

    0
    0
  42. 18 czerwca 2013  21:46   czy podac cos o franciszku z ...   sz

    czy podac cos o franciszku z przelomu lat 70/80?

    0
    0
  43. 18 czerwca 2013  21:45   to benedykt 16   sz

    to benedykt 16

    0
    0
  44. 18 czerwca 2013  21:45   morderaca to nie wulgaryzm (2)   szczepan

    W wieku 16 lat (1943) wraz z innymi kolegami z klasy rozpoczął obowiązkowe przygotowanie wojskowe w zakresie obrony przeciwlotniczej. Powołany został do programu Luftwaffenhelfer. Zostali przydzieleni do oddziału odpowiedzialnego za ochronę fabryki silników lotniczych BMW w Ludwigsfeld na północ od Monachium. Następnie zostali przeniesieni do Unterföhring (na północny zachód od Monachium) i na krótko do Innsbrucka. Z Innsbrucka ich oddział udał się do Gilching, by ochraniać bazę myśliwców niemieckich i atakować bombowce aliantów, które urządzały naloty na Monachium. W Gilching Ratzinger służył w posterunku telefonicznym. 10 września 1944 jego klasa została zwolniona z korpusu. Jednak wracając do domu, Ratzinger otrzymał nowe powołanie do Reichsarbeitsdienst (Służby Pracy Rzeszy). Został oddelegowany do węgierskiego obszaru granicznego z Austrią, która została zaanektowana przez Niemcy w 1938. Tu pracował, aż do czasu kiedy Armia Czerwona zajęła Węgry, wtedy to został skierowany do przygotowywania umocnień przeciwpancernych, oczekujących na ofensywę wojsk radzieckich. Tam też był świadkiem pędzenia Żydów do obozów śmierci. 20 listopada 1944 jego oddział został zwolniony ze służby. Ratzinger znowu wrócił do domu, jednak nie na długo. Już w 3 tygodnie później dostał wezwanie do stawienia się w Monachium, gdzie otrzymał przydział do koszar, do Wehrmachtu w mieście Traunstein, blisko którego mieszkała jego rodzina. Po podstawowym szkoleniu w piechocie, Ratzinger służył w różnych posterunkach wokół miasta jego jednostki

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 19 czerwca 2013  00:13   plaga   szczepan

      pedofilia w kosciele kat. jest plaga, a zyciorysy poprzednich dwoch papiezy I obecnie urzedujacego w kazdym demokratycznym panstwie ( czy watykan jest panstwem to temat do kolejnej dyskusji...) zdyskwalifikowalyby ich z pelnienia jakichkolwiek urzedow puplicznych. zostal zabity czlowiek a spoleczenstwo twi w letargu- tak prowokuje, sam zastanow sie w jakim celu

      0
      0
    • 18 czerwca 2013  21:55   sluchaj cwaniaczku akurat ...   anonim

      sluchaj cwaniaczku akurat widzialem twoj wpis i okreslenia gejowskie w wulgarnym stylu wiec sie nie popisuj to raz, a nazista w twoim wpisie to byl co najmniej esesman, wielu polakow sluzylo tez w wehrmachcie i nic z tego nie wynika, prowokujesz i tyle

      0
      0
  45. 18 czerwca 2013  21:45   Brawo moderator, trzeba ... (1)   anonim

    Brawo moderator, trzeba gówniarstwu uświadmić, że takie porownania nie moga mieć moiejsca, brawo!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 18 czerwca 2013  21:59   jakiemu gowniarstwu?   sz

      minely czasy cenzury I niczego nikomu sila sie nie uswiadomi. wyksztalcone spoleczenstwo to odwieczne zagrozenie dla kosciola kat.

      0
      0
  46. 18 czerwca 2013  21:36   do moderatora   szczepan

    prawda w oczy kole? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Porównywanie kościoła i księży do nazistów oraz ich wulgarne określenia są powodem usunięcia wpisu. Administrator

    0
    0
  47. 18 czerwca 2013  21:34     anonim

    http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35636,14110601,Czy_ksiadz_proboszcz_pojdzie_do_piekla.html

    0
    0
  48. 18 czerwca 2013  21:30   ...   szczepan

    komentarz usunięty przez moderatora

    0
    0
  49. 18 czerwca 2013  20:45   zasada prosta dla wszystkich ...   chojniczanin

    zasada prosta dla wszystkich piłeś nie jedź tylko ilu z nas to przestrzega to jest żałosne ...wielu jest i będzie jeszcze takich na drodze i to nie tylko ksiądz, policjant, biskup , premier i tak można wyliczać , którzy powodują wypadki pod wpływem alkoholu my tego nie zmienimy a nasze prawo jest zbyt łagodne wobec wszystkich przestepstw

    0
    0
  50. 18 czerwca 2013  20:15   opinia (1)   gp

    jestem ksiedzem. zupelnie postronnym. przez przypadek natrafilem na te historie. tragedia. tragedia w wielu wymiarach. najpierw tragedia tych, ktorzy zgineli, pozniej ich rodzin a w koncu tragedia spoleczna. zlo gdzies wzielo poczatek... to ze ksiadz pil, mialo swoje zrodlo w wielu miejscach... ale nic nie usprawiedliwia takiej postawy. jesli ktos pije i wsiada za kierownice samochodu - popelnia nie tylko przestepstwo ale tez i bardzo ciezki grzech. trzeba byc twardzielem czesto by nie ulec - pokusie, a czesto namowom... z tego co sie stalo mozna i powinno sie wyciagnac lekcje... wsrod duchowienstwa wielu pije i jedzie. taka jest prawda - bowiem "sutanna chroni". to tym bardziej jest tragiczne. ktos tu powinien mocna reka ingerowac. prawo nasze karne jest zbyt lagodne. powinna byc konfiskata samochodu, potezne kary pieniezne i odebrane prawo jazdy bezterminowo. odechcialoby sie pic i jezdzic wielu smialkom. I bez wzgledu na to kto w jakim mundurze chodzi. Pijesz - wez ze soba kogos kto nie pije i niech prowadzi samochod. Mozesz wypic piwo i niby wszystko ok. Ale 2.2 promile to chyba kilka kieliszkow koniaku? Co? No tak. Odwaga i brawura daja wtedy o sobie znac. A reakcja i percepcja nie istnieja. Tragedia. A moglo to sie nie wydarzyc. Kazda smierc tego typu jest tragiczna. Skutki tego ponosza i rodzina i spoleczenstwo. Ksiadz nie zyje - nie moze juz sie bic w piersi. Moze my powinnismy za niego. Nie zyje mlody czlowiek, ktory mial perspektywy w zyciu, plany, przyszlosc - tak brutalnie przerwane. Niewatpliwie cos z tym trzeba zrobic. I to nie dlatego ze to byl ksiadz, ale dlatego ze to jest powszechne w naszym spoleczenstwie. Tysiace ludzi ginie na drogach przez pijanych kierowcow kazdego dnia.

    1
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 21 czerwca 2013  21:09   nie jestem księdzem   Małopolanin

      Ciekawa wypowiedź księdza (gp). Próba wyjaśnienia zaistniałej sytuacji może i poważna. Pisze ksiądz, że jak się pije,to powinien kierowcy towarzyszyć ktoś, kto go zastapi w prowadzeniu auta. a kto ma zastapić pijanego (podchmielonego) księdza sprawującego liturgię mszy św., a więc przyjmującego także komunię św. Przecież to jeden z najstraszniejszych grzechów. Świętokradztwo, a nie tylko niegodne odprawianie mszy. Duchowieństwo o tym w ogóle nie mówi. Dlaczego? Może ksiądz mi to wytłumaczy.

      0
      0
  51. 18 czerwca 2013  20:13   wspomienia pana starosty o ...   anonim

    wspomienia pana starosty o ks. wieslawie byly takie ze nie bedzie mial juz walic w tube

    0
    0
  52. 18 czerwca 2013  20:02   zwykly kierowca   :P

    Normalny człowiek zostałby zbesztany w prasie,radiu ze był na podwójnym gazie.To samo płynęłoby z ambony.A tu cisza......nikt nic nie wie,czeski film......Ciekawe jak zareagowała rodzina chłopaka,na wieść,że doprowadził do tragedii w ich rodzinie ksiądz,pijany ksiądz.....

    0
    0
  53. 18 czerwca 2013  19:55   piszcie prawde   :p

    kiedy napiszecie http://czluchow.naszemiasto.pl/artykul/1901120,wypadek-w-chojnicach-ksiadz-wieslaw-madziag-mial-ponad-2,id,t.html

    0
    0
  54. 18 czerwca 2013  18:59   Spora winę za tą tragedię ...   m

    Spora winę za tą tragedię ponoszą inne osoby, tzn władze kościelne, policja, władze samorządowe. Zamiast wyciągnąć do k. Madziąga pomocna dłoń, pomoć mu w leczeniu alkoholowym, to ciągle starano się tuszować jego występki. A co najbardziej oburzające, że na koniec probuje się udawać, że nic się nie stało, wybiela się k. Madziaga. A publikowani badan na zawartośc krwi w organiżmie po pogrzebie to już skandal! Czy to standardowe zachowanie policji i prokuratury? Jedynie żal rodziny tego chłopka, którego zabił k. Madziąg...

    0
    0
  55. 18 czerwca 2013  18:53   Gdzie jest nadzór budowlany   As

    Ciekawe kto dopuścił do użytkowania kościół w którym przewody elektryczne wiszą na wierzchu, na zdjęciach z wekendfm widać że na górnym tarasie są ludzie a nie ma żadnej balustrady. Ciekawe gdzie jest nadzór budowlany - znowu ktoś przymyka oko bo to jest kościół. Obudzą się dopiero jak coś się stanie tak jak w przypadku tego księdza i wtedy znowu nie będzie winnych.

    0
    0
  56. 18 czerwca 2013  18:36   Zenua (1)   Dux Cassuborum

    "Nie osądzajcie ludzi jeśli nie chcecie być sami sądzeni" lub "o zmarłych mówi się dobrze albo wcale" jakież to próżne próby zamknięcia ludziom inteligentnym ust. Wszyscy którzy przymykali oczy na jakże zabawne wybryki Madziąga do końca życia powinni cierpieć na kłykciny kończyste *****a i czyraki odbytu. To wasze przymykanie oczu doprowadziło do tragedii. Mówię o policji, urzędnikach czy biskupach - tak ciężko było skierować pijaka na odwyk? I co z tego że ma sutanne. Wasze niedbalstwo pozbawiło życia dwóch ludzi w tym jednego który nic w tej sprawie nie zawinił. Może teraz by uświętnić pamieć proboszcza faktycznie zmienimy nazwę ronda XXV solidarności na rondo Madziąga? Swoją drogą zabawne że chojnice24 wyłączyły możliwość komentowania, czyżby cenzura panie Janik? A tym wszystkim którzy tak chcą by smierć księdza stała się tematem tabu polecam tę o to piosenkę: http://www.youtube.com/watch?v=NhDYqtKckoM

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 19 czerwca 2013  01:05   Swieta prawda!   C.

      wine za smierc chlopaka ponosza przymykajacy oczy...

      0
      0
  57. 18 czerwca 2013  18:08   Dziki kraj ze informacje o ... (1)   anonim

    Dziki kraj ze informacje o ksiedzu pijanym za kierownica i mordercy podawane sa po pogrzebie. Po tym zdarzeniu brak mi slow. Wojt, plaban i ksiadz a my mali do pracy !!!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 19 czerwca 2013  00:55   Kraj piekny-ludzie dzicy!   C.

      a informacja powinna byc podana natychmiast po pobraniu i zbadaniu krwi.Rzecznik policji-"cienki Bolek" a redaktorzy gazet do bani! Jak jedzie pijany rowerzysta rowem,obok szosy...to afera na calego...od razu przeczytamy...a jak ksiadz..."scisle tajne" Jakiez to zalosne i niskiego pokroju...jakiez to zaklamane.Naprawde brak slow! Jezeli nie ma Boga (w co watpie...) to "Chwala Bogu" tym,ktorzy boja sie prawdy,lecz jesli Bog istnieje (w co wierze...) to niech ich reka Boska broni!

      0
      0
  58. 18 czerwca 2013  18:00   XXX (2)   xxx

    Próbuję nie osądzać, ale tak trudno jest tego nie czynić. Bo to każdy z nas mógł jechać zamiast śp. Dawida, mogły jechać moje dzieci...i co wtedy? Czy gdybyśmy stracili kogoś nam bliskiego w taki straszny sposób dalej bronilibyśmy księdza? Był on moim proboszczem, ale wcale nie byłam i nie jestem z niego dumna. Miałam z nim osobistą styczność i wcale nie był taki szlachetny, jak co niektórzy piszą. Liczyło się dla niego nazwisko i pozycja...Zrobił wiele rzeczy dobrych, ale do diaska- w koncu był księdzem!!!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 18 czerwca 2013  22:02   ,,,,,   lllllllllll

      i tu jest słuszna racja człowiek taki jak my ale ksiądz wiec chyba powinien przykład dać ludziom,jak śmiał głosić ewangelie ..pokój duszy DAWIDA ...

      0
      0
    • 18 czerwca 2013  20:51   aninim   anionim

      tak właśnie było

      0
      0
  59. 18 czerwca 2013  17:54   wikary nie powinien cytować ...   anonim

    wikary nie powinien cytować kocham cię życie ale jakie życie taka śmierć

    0
    0
  60. 18 czerwca 2013  17:51   Musiał być wspaniałym dla ... (2)   anonim

    Musiał być wspaniałym dla owieczek aby dawały się strzyc. Ja go nie znałem bo na kolegę mojego się nie nadawał. Czy miał kolegów????? To byli kolesie do robienia interesów i robienia sobie "kochania życia" za owieczek pieniążki. A ci ludzie nawet młodzi którzy ronili łezki mieli emocje za darmo i co ciekawe chcieli tych emocji.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 18 czerwca 2013  18:21   ...   anonim

      komentarz usunięty przez moderatora

      0
      0
    • 18 czerwca 2013  17:57   Dlaczego odrazu postrzegasz ...   anonim

      Dlaczego odrazu postrzegasz zmarłego w taki sposób ? A może jednak nie byli to tylko ludzie, którzy byli dobrzy do robienia interesów czy jak to ująłeś owieczkami za pieniążki, czasem nie wiem, nie ingeruje w życie ks. Wiesława, ale myślę, że miał wokół siebei ludzi którzy na prawdę cenili go za to kim był. Tak, tak... To, że od razu zaciągnął długów w parafii to nie znaczy, żeby interpretować go właśnie tak, jako jakiegoś naciągacza..

      0
      0
  61. 18 czerwca 2013  17:45   ...   anonim

    komentarz usunięty przez moderatora

    0
    0
  62. 18 czerwca 2013  17:38   Ale to nie jest tak, że nikt ...   anonim

    Ale to nie jest tak, że nikt nie oferował pomocy, odnośnie tej wielkiej skłoności księdza Madziąga do alkoholu, która prędzej czy później musiała wywołać takie skutki, tylko szkoda, że giną niewinni ludzie, a w szczególności zginął ten chłopak. Jednak nie można mówić na proboszcza źle, bo wybudował Kościół, każde święto było pięknie zoorganizowane... Jednak w niektórych przypadkach mam wrażenie, że ludzie którzy nie znali księdza osobiście wiedzą najwięcej i najwięcej mają do powiedzenia, a co ma myśleć rodzina, kiedy będzie czytać te komentarze od durnych ludzi ? Na wczorajszym czuwaniu nikt nie ukrywał żadnych łez, nawet były widoczne łzy u młodych ludzi, jednak znaleźli się ludzie, którzy zrobili z tego wielką sensację i przyszli tam jak do jakiegoś muzeum, zobaczyć i pójść, zamiast pomodlić się, niekoniecznie za Księdza, ale chociażby za tego młodego chłopaka. Jednak ja pozostanę przy stwierdzeniu, że mimo wszystko, mimo tego że zabił człowieka, że wsiadł za kółko pod wpływem, ks. Wiesław Madziąg był wspaniałym człowiekiem.

    0
    0
  63. 18 czerwca 2013  17:35   Wyniki krwi znane były już ... (2)   anonim

    Wyniki krwi znane były już w sobotę. Gdyby gdyby upublicznione zabójca zostałby pochowany w należnym sobie miejscu. Pod płotem zgodnie z katolicką tradycją.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 19 czerwca 2013  01:04   szkoda fakt może ...   anonim

      szkoda fakt może zrobiaekskumacje

      0
      0
    • 18 czerwca 2013  18:01   Proszę nie usprawiedliwiać ...   anonim

      Proszę nie usprawiedliwiać swoich grzechów - postępowaniem innych ludzi tylko spojrzeć na siebie i zrobić RACHUNEK SUMIENIA. "Nie widzimy belki w swoim oku ale drzagę u innych". Proszę się zastanowić.

      0
      0
  64. 18 czerwca 2013  17:32   tacy jak my   chojniczanin

    To tacy sami ludzie jak my... nie rozumiem tylko dlaczego inaczej rozliczani z występków w życiu...

    0
    0
  65. 18 czerwca 2013  17:25   sprostowanie   zwykły praktykujący

    Miało byc jako tzw osobie praktykującej. WIELKI MINUS DLA KOŚCIAŁA-INSTYTUCJI. NIE ZAPOMINAJMY ZE TO NIE TO SAMO CO BÓG I WIARA. Mam nadzieje że i sprawca i ofiara doznają szczęścia w niebie, ale to wszystko to jest bardzo smutne i przykre. Teraz powinniście wszyscy pojechać na grób drógiej ofiary wypadku pochylić się nadj jego grobem i własną głupotą.

    0
    0
  66. 18 czerwca 2013  17:19   WSTYD   zwykły praktykujący

    Jako tzw praktykującej jest mi ogromnie przykro i wstyd. Czy ktoś z tej parafii, czy ktoryś z tych księży pojechał albo pojedzie (bo nie wiem czy był już pogrzeb) na pogrzeb tego chłopaka? Smutne, chyba wszyscy powinniśmy się zastanowić. Wielka impreza na pożegnanie. Przecież to ten Chłopak i jego bliscy zasługują na pomoc i współczucie. Czy nie lepiej było by wydać te pienieądze dla nich. WSTYD

    0
    1
  67. 18 czerwca 2013  17:17   Umarł król as w biznesie ...   anonim

    Umarł król as w biznesie handlu węglem również tym będącym własnością ZEC-u, as w okradaniu wspólników, as w niszczeniu ludzi, as w handlu kruszywem pod chojnicką obwodnicę.............. niech żyje król as w leczeniu dotykiem za niezłą kaskę, as w sprowadzaniu cudotwórców, as w budowaniu pomników bohaterom cudownie wybyłym z Polski w latach 50-tych, as w trzepaniu mózgów dzieci rodziców nawiedzonych ...................Zanosi się na jakies fatum nad ta parafią.

    0
    0
  68. 18 czerwca 2013  17:10   no i wyszło szydło ... (1)   czarna

    no i wyszło szydło ...................2.02promila mówi wszystko na temat,ciekawe czy zwyczajnego obywatela w takich okolicznościach też by tak pochowano????????????

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 18 czerwca 2013  22:07   ROBERT   ROBERT

      ukrywali `to `do końca bo bali się ze nie jeden rzuci jajka w trumnę..byli chłopcy z wielkopolski z sztandarami bali się rozgłosu a powinni im pozwolić wyjść do ludu zabił im parafianA dobrego DAWIDA POKÓJ JEGO DUSZY....

      0
      0
  69. 18 czerwca 2013  17:05   Jestem w stanie zrozumieć, ...   anonim

    Jestem w stanie zrozumieć, że można się schlać i mieć 2 promile, ale żeby w takim stanie wsiadać za kółko???? Tego nie jestem w stanie pojąć!!!

    0
    0
  70. 18 czerwca 2013  16:55   żal piszących takie komentarze (4)   anonim

    ci co piszą negatywne komentarze , to zapewne chodzili do Fatimy do spowiedzi , bo do kogóż innego chodzić z kartkami ... załatwić wszystko to gdzie u Madziąga ... żal mi was piszących te negatywy , tym bardziej że każdy jest słaby w swoich ułomnościach , spójrzcie na swoje podwórka i rodziny i wtedy zastanówcie się czy jesteście godni tak się wypowiadać

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 18 czerwca 2013  20:25   ja nie zaprzeczam u niego ...   anonim

      ja nie zaprzeczam u niego mozna bylo wszystko zalatwic nigdy nie robil problemow na to ze mial problem z alkocholem mozna oko przymknac bo ksiac to tez czlowiek ale szczytem beszczelnosci jest siadanie po pijaku za kierownice

      0
      0
    • 18 czerwca 2013  17:37   Racja   Anonimm

      Taka jest prawda u ks Madziąga zawsze można było wszystko załatwić, a teraz nie wiadomo jaki będzie ks Kazimierczak i jakie zmiany wejdą...

      0
      0
    • 18 czerwca 2013  17:32   brawo brawo sam jesteś ...   aga

      brawo brawo sam jesteś głupek , bardzo dobrze co nie którzy piszą

      0
      0
    • 18 czerwca 2013  17:21   A ty głupku już głupszy ...   anonim

      A ty głupku już głupszy nie będziesz. Mam nadzieje ze jesteś wystrzyżony(a) do naga dla ks.Wiesia.

      0
      0
  71. 18 czerwca 2013  16:54   nawalony jak stodoła (1)   gilbi

    był nawalony jak stodoła, zabił chłopaka

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 18 czerwca 2013  22:11   absurd   andrzej

      CO WY PISZECIE SPOWIADAĆ SIĘ ALKOHOLIKOWI TO ŻAŁOSNE I JAKIE CI DAŁ ROZGRZESZENIE ...przynieś flaszkę do zakrystii. w życiu nie wolałbym chodzić z grzechem niż paść na kolana przed takim księdzem wstyd dla chojniczan

      0
      0
  72. 18 czerwca 2013  16:48   Chojniczaninie zmoherowiały (1)   anonim

    Ty niczego nie rozumiesz.To nie byli koledzy. Taki typ jak ten ksiądz kolegów nie ma. Ma za to kolesi do wódy, oskubywania w interesach i dające się strzyc do naga owieczki zwane moherami. Co jak co przeciwnie niż ty wiedział doskonale co robić aby pieniądze mieć zawsze i wszędzie i na wszystko a nie jak ty biedny nieszczęśniku.

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 18 czerwca 2013  17:06   jesteś bardzo żałosny i ...   chojniczanin

      jesteś bardzo żałosny i nie obrażaj nikogo bo to bardzo wstrętne i już!!!

      0
      0
  73. 18 czerwca 2013  16:37   to już... (1)   najaw

    To już można niepochlebne (czyt. prawdziwe) komentarze dawać???? Nikt już nie chce blokować jak na innych portalach, gdzie nadal sitwa chroni swego???

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 18 czerwca 2013  16:51   a niby dlaczego blokować, tu ...   anonim

      a niby dlaczego blokować, tu ludzie pisza prawde, nie da sie tez ukryc ze prowadzil po pijanemu

      0
      0
  74. 18 czerwca 2013  16:34   Wszystko rozumiem,tylko nie ... (1)   chojniczanin

    Wszystko rozumiem,tylko nie wiem gdzie byli zwierzchnicy ks.Wiesława przez wszystkie lata jego słabości?czyż nikt nie wiedział co robi -przeciwnie wszyscy wiedzieli razem z Ks. dziekanem i inną władzą cywilną jak i kościelną.Ale nikt nie podał ręki nikt nie podjął działań aby w kierunku choćby leczenia.Wszyscv nazywają się kolegami i przyjacielami.Ach brak słów!!!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 18 czerwca 2013  17:29   ???   parafianin...były

      jak gdzie byli?pili razem z nim

      0
      0
  75. 18 czerwca 2013  16:31   Zastanawia fakt dlaczego ...   anonim

    Zastanawia fakt dlaczego ksiaz miał takie wpływy, wzyscy wiedzieli o jego slabościach, ale każdy udwał , że nic się nie stało, ci ludzie w jakimś sensie są odpowiedzialni za to co się wydarzyło, trzeba bylo wczesniej zareagować i to zarowno policja jak i wladze swieckie a glownie kościelne, gdyby był na leczeniu być moze tragedii dalo by sie uniknać.

    0
    0
  76. 18 czerwca 2013  16:27   Chowają go jak bohatera (1)   PARAFIANIN

    Nikt z nim porządku zrobić nie umiał... Widać Pan Bóg potrafił - JA NA MIEJSCU RODZINY ZABITEGO CHŁOPAKA WNIOSKOWAŁ BYM DO KURII O ZADOŚĆUCZYNIENIE - chcociaż to chłopaka nie wróci !

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 19 czerwca 2013  01:13   od razu nie zaschowujcie ...   anonim

      od razu nie zaschowujcie godnosci bo oni jej nie mają starajcie się o zadoścuczynienie i to dużę oni mają kasę

      0
      0
  77. 18 czerwca 2013  16:21   Czy jego miejsce nie jest za płotem cmentarza?   Prawdziwy Polak

    Tak kiedyś w tradycji chrześcijańskiej grzebano MORDERCÓW. Smutne to ze nawet w takiej sytuacji utajnono wyniki sekcji do czasu kiedy będzie po pogrzebie. Smutne to że Zwierzchnicy Kościoła strzelaja sobie kolejnego samobója.

    0
    0
  78. 18 czerwca 2013  16:17   Nie takiego towarzystwa... (3)   zniesmaczony

    Nie takiego towarzystwa obok siebie życzyłby sobie zapewne ks. Lewandowski. Kiedyś ludzi zło czyniących lub ....(wstaw odpowiednie dla Ciebie słowo) chowało się na "tyłach", pod płotem cmentarza a nie w alei zasłużonych. To co zrobił nie zasługuje na gloryfikację...

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  79. 18 czerwca 2013  16:15   Ksiądz Wiesław Madziąg ... (1)   anonim

    Ksiądz Wiesław Madziąg zginął w wypadku drogowym na obwodnicy Chojnic w minioną środę 13 czerwca. Jak potwierdza dzisiaj Prokuratura Rejonowa w Chojnicach, w chwili wypadku był nietrzeźwy, miał we krwi 2.02 promil alkoholu, nawet policjanci o takiej osobie mowi ze to zabojca za kierownica

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 18 czerwca 2013  16:17   poprzedniego dnia ...   anonim

      poprzedniego dnia bierzmowania - trochę "poprawił" dla kurażu i wyszło 2,02 promila

      0
      0
  80. 18 czerwca 2013  16:15   na czyją cześć te peany?   Sprawiedliwy

    Ksiądz Wiesław Madziąg, który zginął w czwartek w wypadku samochodowym pod Chojnicami, był pijany. Miał 2,02 promila

    0
    0
  81. 18 czerwca 2013  16:04   Morderca (2)   chojniczanka

    nie dosc ze pijany to jeszcze zabil niewinnego czlowieka! 2 promile mowia same za siebie!

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 18 czerwca 2013  17:40   ...   święty

      komentarz usunięty przez moderatora

      0
      0
    • 18 czerwca 2013  16:14   i do tego złodziej co nie ...   chojniczanin

      i do tego złodziej co nie płaci za paliwo !!! opłaca się być takim "trzy w jednym" - przynajmniej pogrzeb z wielką pompą !!!

      0
      0
  82. 18 czerwca 2013  16:02   SKOŃCZYŁA SIĘ ERA SZLAGI   STOP

    PIJAK ALKOHOLIK !! MORDERCA KASYNA ZROBI Z TAKIMI PORZĄDEK !!!

    0
    0
  83. 18 czerwca 2013  16:02   przynajmniej piesi będą ...   anonim

    przynajmniej piesi będą się czuli bezpieczniejsi na mieście !

    0
    0
  84. 18 czerwca 2013  16:01   młody   parafianin

    niewielu księży zrobiło tyle dla młodych co ks. Wiesław, był zbyt skromny by tym się obnosić

    0
    0
  85. 18 czerwca 2013  15:59   "Wszystko co robił, ...   anonim

    "Wszystko co robił, czynił z wielkim zaangażowaniem i rozmachem." Może i tak ale chyba nie w tych sprawach co należy.

    0
    0
  86. 18 czerwca 2013  15:47   tragicznie? ja myslę że ... (2)   asd

    tragicznie? ja myslę że spwrawiedliwość się o niego upomniała szkoda tylko młodego chlopaka

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
  87. 18 czerwca 2013  15:44   ...   anonim

    komentarz usunięty przez moderatora

    1
    0
  88. 18 czerwca 2013  15:24   mogłeś tam być !   anonim

    mogłeś tam być !

    0
    0
  89. 18 czerwca 2013  15:20   Młodych ludzi jakoś nie ... (4)   anonim

    Młodych ludzi jakoś nie widac na pogrzebie...Same mochery...

    0
    0
    Pokaż/ukryj odpowiedzi
    • 19 czerwca 2013  00:13   Synu lub córko "moher piszemy przez "h"   mama

      Twoja mama i Twoja babcia też mają" moher" na drugie imię .........???

      0
      0
    • 18 czerwca 2013  17:00   młodzi   A. Ortmann

      młodych na pogrzebie było wielu, być mocherem to zaszczyt, to znaczy, że nie wstydzę się Chrystusa! I nie wstydzę się podpisać pod tym co piszę.

      0
      0
    • 18 czerwca 2013  16:58   okulary sobie kup   aaaa

      okulary sobie kup

      0
      0
    • 18 czerwca 2013  15:51   Ja jestem młoda.. byłam a ...   X

      Ja jestem młoda.. byłam a ze mną kilkaset młodych ludzi!

      0
      0